Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Uppenbarligen visste ingen - inklusive Bolton själv - eftersom han inte har hörts i huset. Och kom inte med skitsnacket att Trump hade blockerat, Demokraterna hade all möjlighet att ta det till rätten om de verkligen hade velat. De ville inte.
1. Vilka "vi"?
2. Nej, du har fullständigt fel och förstår inte hur en rättegång går till. Ej heller förstår du försvaret, antingen för att du inte kan läsa/lyssna eller för att du inte brytt dig om att läsa/lyssna utan istället valt att förlita dig på "någon annans" analys. Jag skrev för över en månad sedan att Quid Pro Quo - vilket det inte finns några bevis för att den ska ha ägt rum - inte är olagligt eller något man kan ställas inför riksrätt för, och att Demokraterna i all sin hast helt missat att faktiskt anklaga Trump för något som han kan avsättas för. Dershowitz sa bara exakt det jag själv tidigare har hävdat, för länge sedan.
Och det var väl spenderad tid om man ville avsätta Trump? Det är nästan så man skulle kunna tro att han ljuger.
"Skitsnack" - så du tror inte att han skulle stoppat vittnesmålen?
Gå via rätten hade kanske tagit 4 månader, 6 eller 12... ingen vet. Det har inte skett förut.
Det var självklart taktik att inte ta vittnesmålen tidigare, utan hoppas att de skulle kunna tas i själva "rättegången" i senaten...
Man kan faktiskt anse att det var ett moget beslut, att inte dras med denna härva i x antal månader till...
1) "vi", visst man kan inte dra alla över en kam, märker du. Jag är inte vänster, man fattar när folk är dåliga ledare.... men ändå dras vi som tar upp Trumps negativa sidor som "vänster" etc...
2) Det var heller inte qpq i impeachment, det var att nyttja utländsk makt för egen politisk vinning.
Dershowitz, var det dåren som sa typ att ändamålen helgar medlen? Och att det inte var något brott..?
Jadu, gubben är senil för den som skrev rapporten han hänvisar till håller inte med om hans resonemang...
Länk
“Abuse of power is a crime,” Bowie said when asked to explain his position. “There are people around the country who have been convicted of it recently. It’s a crime that’s existed since this country was founded."
Gubbens nedgradering till "maladministration" håller helt enkelt inte.
På rak svenska *bullshit*