Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
jag ser ingen panikstämning här?
Jag ser folk som försöker tyda dålig information och jämföra med information inifrån Kina utan källa.
Jag ser också folk som försöker ta reda på dödlighet och spridning för att kunna skydda sig på bästa sätt.
Du har ju som du själv skrev inte ens läst något alls om viruset, så varför skriver du att folk är löjliga som försöker ta reda på fakta och skydda sig här?
Naturligtvis ska man hålla sig undan från folksamlingar tills vi vet mer.
Eller du kanske vet något som ingen annan vet?
Jag har ju läst det som massmedia har skrivit. Hittills ligger dödligheten på 2,15%~. Vi kan bara gå efter officiella siffror än så länge. Vi kan inte sitta och hitta på egna siffror som kanske stämmer, eller kanske inte stämmer. Det hör till konspirationsforumet.
Visst kan man ta och vara lite försiktig, inte slicka folk i ansiktet exempelvis, men på stackarn som jag citerade så var han ju orolig över att gå på restaurang...
Personen frågade om han vågade gå på Max. Då anser jag att man har skrämt upp sig själv onödigt mycket. Ungefär i samma liga som när fågelinfluensan var i farten och jag såg en död fågel i en bäck och jag vägrade att gå på fäktningsträningen i ett halvår för att inte bli smittad
Det är skillnad på att vara försiktig och att vara helt lamslagen av rädsla.