2019-12-19, 15:52
Medlem
Amazingthings avatar
Verkar som Bim har gått och dött i missbruket nu? https://www.facebook.com/linkoping.b...type=3&theater

Tragiskt
Citera
2019-12-19, 17:21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Verkar som Bim har gått och dött i missbruket nu? https://www.facebook.com/linkoping.b...type=3&theater

Tragiskt
Tråkigt. Inte för att jag kände henne men såg henne första gången i nybyggarna och sista gången i denna serien.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...cken-blev-sann
Citera
2020-02-01, 15:32
Medlem
Någon som vet vart jag kan se hela serien??
Citera
2020-02-01, 15:54
Medlem
SVT kör sina fake news att Bim blev nykter efter serien, det stämmer inte jag har sett henne i tunnelbanan hög som ett hus efter att SVT rapporterade att hon blivit nykter.

Tråkigt att hon gått bort, 27 är ingen ålder på en häst.
Senast redigerad av Aaabree 2020-02-01 kl. 15:57.
Citera
2020-02-01, 16:59
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
SVT kör sina fake news att Bim blev nykter efter serien, det stämmer inte jag har sett henne i tunnelbanan hög som ett hus efter att SVT rapporterade att hon blivit nykter.

Hon var ren ett tag sen trillade hon tillbaka igen, skulle tro att hon var ren vid svt:s rapportering. Inte jätteovanligt att dom har kortare rena perioder och sen faller tillbaka.
Citera
2020-02-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Hon var ren ett tag sen trillade hon tillbaka igen, skulle tro att hon var ren vid svt:s rapportering. Inte jätteovanligt att dom har kortare rena perioder och sen faller tillbaka.

Så kan det vara absolut. Jag tror också att hon var ren när SVT rapporterade men de skrev idag igen att hon var ren efter dokumentären och hon har garanterat haft återfall sen dess som du säger.

Det är alltid så här när någon känd person dör av droger, det pratas om allting utom droger.
Citera
2020-02-01, 18:06
Medlem
dialektikers avatar
Japp, hon var ren ett tag, och då var hon extremt introvert och pressad då hon knappade på sin mobil (såg henne två gånger på det sättet på tunnelbanan), sen inte långt efter var hon hög, och sista gången jag såg henne, så pratade jag ju lite med henne (jisses, kommer jag ihåg nu. Ja, just det, jag berättade om en vän som hade det jävligt med bostad och i soc. händer. Då pratade hon om att hon varit ren ett tag, men inte var det nu. Och så sa hon hur mycket pengar hon fick per dag, av soc. och hur lite det räckte. Hon sa någon summa. Minns den inte. "Sure" tänkte jag. "visst att hon tigger pengar av den anledningen".)

Okej. Det som slagit mig då jag iakttagit Bim irl på tunnelbanan, är att hon verkat kopiöst pressad att vara ren, och det förstår ni verkligen om ni följt henne, hon typ längtade ju att börja med droger och heroin, redan innan hon börjat med det överhuvudtaget i tonåren (berättar hon ju i programmen Arga snickaren hjälper hemlösa, tror jag?).
Målmedvetet letade hon efter heroin, för hon visste att hon ville ha det och när hon börjat med det älskade hon det.
Senast redigerad av dialektiker 2020-02-01 kl. 18:57.
Citera
2020-02-01, 18:25
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree

Stämmer bra det du skriver, samtidigt som nyheten om att hon var ren fick jag bilder på henne via mobilen där hon var hög som ett hus.

Nu slipper hon i alla fall all jakt på heroin.
Citera
2020-02-01, 19:58
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Stämmer bra det du skriver, samtidigt som nyheten om att hon var ren fick jag bilder på henne via mobilen där hon var hög som ett hus.

Nu slipper hon i alla fall all jakt på heroin.

Så jävla sorgligt.
Men om hon gått på heroin sen hon var 15 och inte ens fullvuxen...
Vet nån vad SvT gjorde för henne efter serien, fick hon nåt slags stöd? För att annars är det bara ett utnyttjande av en svag människa.
Citera
2020-02-01, 20:06
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Så jävla sorgligt.
Men om hon gått på heroin sen hon var 15 och inte ens fullvuxen...
Vet nån vad SvT gjorde för henne efter serien, fick hon nåt slags stöd? För att annars är det bara ett utnyttjande av en svag människa.

Kan du förklara lite mer? Serien handlade om hemlöshet, om personerna på gatan. Det var inte specifikt om henne eller någon annan av personerna som kom med. Hon valde att ställa upp tillsammans med dom andra hemlösa. I mina ögon var det inget utnyttjande, serien visade hemlösheten och dom medföljande problemen.
Svt kan inte ta ansvar för alla som är med, att dom ska ta ansvar för var och en som någon gång kommer med i ett program blir orimligt. Hade dom gjort en enskild serie om henne hade det varit en annan sak. Men i serien var hon en i mängden, det var många som var med. Vissa har det gått bättre för, andra sämre, svt kan knappast hållas ansvarig för allas livsöden.
Citera
2020-02-01, 21:15
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Kan du förklara lite mer? Serien handlade om hemlöshet, om personerna på gatan. Det var inte specifikt om henne eller någon annan av personerna som kom med. Hon valde att ställa upp tillsammans med dom andra hemlösa. I mina ögon var det inget utnyttjande, serien visade hemlösheten och dom medföljande problemen.
Svt kan inte ta ansvar för alla som är med, att dom ska ta ansvar för var och en som någon gång kommer med i ett program blir orimligt. Hade dom gjort en enskild serie om henne hade det varit en annan sak. Men i serien var hon en i mängden, det var många som var med. Vissa har det gått bättre för, andra sämre, svt kan knappast hållas ansvarig för allas livsöden.

OK, du har en poäng där. Om det bara varit hon skulle de haft ett ansvar att följa upp och kanske se till att hon fick en sponsor, nån som tog tag i henne. Men nu var de lite för många hemlösa för att ansvaret ska landa på SvT. Kan ändå inte sluta tänka på risken att det bara blir underhållning. En liten kittling att sitta och titta på de utslagna på TV.
En tjej som gått på heroin sen hon var 15 år, så jävla tragiskt.
Citera
2020-02-01, 21:26
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
OK, du har en poäng där. Om det bara varit hon skulle de haft ett ansvar att följa upp och kanske se till att hon fick en sponsor, nån som tog tag i henne. Men nu var de lite för många hemlösa för att ansvaret ska landa på SvT. Kan ändå inte sluta tänka på risken att det bara blir underhållning. En liten kittling att sitta och titta på de utslagna på TV.
En tjej som gått på heroin sen hon var 15 år, så jävla tragiskt.

Ledsamt och tragist, absolut. Hemsk och tragiskt, utan tvekan. Förmodligen erbjöd/förslog svt hjälp i samband med serien, bim var troligen ren ett tag efter.
Att springa och skylla något på svt i denna frågan känns dock fel. Att visa verkligheten från undersidan är inte alltid fel. Sen att man inte alltid kan hjälpa alla är tyvärr vekligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in