2020-02-01, 16:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
exakt men kvinnan i München smittade ned sammanlagt 7 pers Utan symptom

för detta saknas vetenskapligt stöd men det har hänt
Och fem pers i samma familj hade fem olika mutationer av ncov. Barnet symptomfritt.
Citera
2020-02-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Att vi bör stänga gränsen. Läskunnig much?

Du hade inget att komma med på mitt inlägg.
Citera
2020-02-01, 16:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
+ att hon får TA EMOT BESÖK!
Besökare har naturligtvis full hazmat suit på sig.
Citera
2020-02-01, 16:40
Medlem
Det enda som kommer få mig att tro på folkhälsomyndighetens bedömning är ifall någon som jobbar där åker kollektivt och trängs med personer som snuvar och hostar utan att oroa sig...eller ännu bättre ifall de umgås med symptomfria asiater
Citera
2020-02-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Det är jag. Men kina tystar sin befolkning och rapporterar ganska låga siffror. Märkligt med tanke på att de satt hela städer i karantän. Finns en massa videos där folk berättar att det är kaos. Att folk dör på gatorna. Att det är över 100000 pers smittade osv. Det är upp till var och en att tro på vad man ser men när man sett många videos där folk vittnar om samma sak så måste man kanske tro på att diktaturen kina tystar sitt folk av oklar anledning. Det skulle isf inte vara första gången.

Ok... det är upp till var och en att ta ställning till vad man tror på. Finns dock många som sitter och vittnar om att det är exakt såhär det är. Läkare & sjuksköterskor har gått ut med detta och bönar till allmänheten att hjälpa till att skänka olika saker tex skyddskläder mm. Men som sagt. Upp till dig vad du vill tro på.

Fast om kina döljer (vilket du har absolut noll bevis för), så borde ju folk dö som flugor utanför kina nu. Att inte ens en enda person utanför kina har dött är extremt anmärkningsvärt även med kinas officiella siffror, för inte tala om dina teorier skulle stämma.

Btw, om 100 000 är smittade, så blir ju dödligheten väldigt låg.

Om man tro på någon random overifierad video på nätet, då man ganska så lätt influerad av konspirationsteorier.
Citera
2020-02-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Besökare har naturligtvis full hazmat suit på sig.
det verkade vara av enklare modell
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
https://fof.se/tidning/2005/3/artikel/darfor-blir-manniskor-olika-sjuka

Jag vet inte om den här länken postats här tidigare eller om jag har läst den någon annanstans.

Men jag tycker det här är intressant info.
Tydligen har många i norra Europa en muterad gen som gör dem mindre benägna att drabbas av HIV. Vi får hoppas den mutationen gör dem/oss? mindre benägna att få Corona virus också.

När jag ser alla dessa videor med döda människor så blir jag fundersam. Det bör väl dö cirka 25 000 människor per dag i Kina i normala fall. Hjärtinfarkter, stroke m m. Men nu tror folk att en död människa på gatan är Corona och blir livrädda. Vem vågar göra hjärt- och lungräddning idag i Kina? Dessutom så orsakar stress sjukdomar så min gissning är att fler än vanlig bör nog få hjärtinfarkt idag i Kina.

Ju längre detta pågår ju mer rädda och panikslagna blir folk. Rädda och panikslagna
människor är inte alltid så rationella utan kämpar desperat för sin överlevnad. Hur länge kan man hålla delar av Kina isolerat utan att isoleringen börjar orsaka dödsfall?
Citera
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Det är jag. Men kina tystar sin befolkning och rapporterar ganska låga siffror. Märkligt med tanke på att de satt hela städer i karantän. Finns en massa videos där folk berättar att det är kaos. Att folk dör på gatorna. Att det är över 100000 pers smittade osv. Det är upp till var och en att tro på vad man ser men när man sett många videos där folk vittnar om samma sak så måste man kanske tro på att diktaturen kina tystar sitt folk av oklar anledning. Det skulle isf inte vara första gången.

Ok... det är upp till var och en att ta ställning till vad man tror på. Finns dock många som sitter och vittnar om att det är exakt såhär det är. Läkare & sjuksköterskor har gått ut med detta och bönar till allmänheten att hjälpa till att skänka olika saker tex skyddskläder mm. Men som sagt. Upp till dig vad du vill tro på.

Ett klipp visar kineser i fullt upplopp mot polisen. Påstås vara Wuhan. Känns som att när kineser kaosar mot polis, så är det på riktigt.
Citera
2020-02-01, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Okej, då är vi överenns. Eller ja root cause är väl någon annan om man nu ska vara autistisk. Jag skulle dock vilja veta mer om de tyska fallen, då jag har en teori om att viruset försvagas av två faktorer:

1. Antal hopp mellan människor
2. Tid från initial infektion till slutvärd

Hon är root cause till smittan pa företaget Webasto i Münchens utkanter!!!

Sedan har hon ju vart pa hotel Restaurant flyglats samt troligtvis shoppat Burberry Eller andra märkesvaror i butiker i omradet likt 90% av de kineser som besöker Europa da importskatten pa lyxvaror e enorm i Kina.

Mig veterligen har tex inte städerskorna pa hotellet undersökts?
Citera
2020-02-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Det är denna paper från New England Journal of medicine som åsyftas: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468?query=featured_coronavirus. Folkhälsomyndigheten håller alltså inte med om denna uppsatsens slutsatser.

Nja Saken är att om jag förstår det rätt så har personerna nämnda smittat väldigt nära de har visat symtom. Det som är en större möjligt problem som delvis visas i det tyska fallet är att man kan fortfarande smitta när man har blivit frisk och symtomfri. Det är inget problem om man testas av sjukhus efter man blivit "frisk". Men flertalet i Kina och säkert på andra delar av världen är att man inte testar sig efter man har blivit "frisk" då man har haft milda symtom och aldrig gått till sjukhus. Speciellt gäller de i Wuhan där man skickar hem folk för egen isolering.
Citera
2020-02-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Det är denna paper från New England Journal of medicine som åsyftas: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468?query=featured_coronavirus. Folkhälsomyndigheten håller alltså inte med om denna uppsatsens slutsatser.
Allt blir ju så mycket enklare för FHM om man inte"tror" på vad andra länders motsvarigheter säger, man slipper ju t.ex sitta en lördag och försöka spåra eventuella smittade, lördagsmyset måste gå först!
Citera
2020-02-01, 16:47
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Och vad fan gör du i en tråd som heter - dödligt virus från kina orsakar panik ?

Det är absolut en samlingsplats för oroliga tom panikslagna människor så är ditt kall i livet att sitta här och idiotförklara alla ?

Bry dig inte om såna människor. Skrattar bäst som skrattar sist. Vad gör det att se lite dum ut om man oroat sig i onödan? Värre är det om de panikslagna får rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in