2020-02-01, 14:41
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Snälla gör det inte till trådsanning att PL är samma PL som denna kökschef innan det är fastställt till 100%.
Nog för att det förekommer droger i restaurantbranschen men jag får iaf känslan att barnets föräldrar inte är etablerade i samhället om man säger så.

Det finns bara 2 PL i Sverige. Kanske bara en. Misstänker att den andra inte ens har P som tilltalsnamn och han bor i Mora.
Citera
2020-02-01, 14:43
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske bor hos föräldrarna. Förhållandet med barnets mamma kanske är slut.

Han är folkbokförd där fr.o.m 2014. Vad jag fått veta så är dom tillsammans, alltså ingen styvpappa med i bilden.
Citera
2020-02-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja, så är det säkert. Nån? Varför inte göra det själv då om det är det så viktigt för dig?

Tänk er hur mycket det fuskas när det dyker upp ständigt när något brott uppdagas ! Om alla dessa fuskbidrag hade gått till sjukvård, äldreomsorg osv så tror jag vi hade haft ett betydligt bättre samhälle när vi behöver hjälp någon gång ! F-n vad jag blir arg på alla fuskare
Citera
2020-02-01, 15:25
Medlem
Rumpis78s avatar
[quote=Decemberdag|70118939]Hur har man kunnat bedöma att det är för barnets bästa att flytta tillbaka till dessa föräldrar?
Hur har man ens kunnat överväga tanken?
Hur många barn lider inte på grund av att man tar focus på förälderns rätt till sitt barn istället för att se till barnets bästa?[/QUOTE]

Ja det är väldigt märkligt att det är så."Barnets bästa" säger de, men i slutändan är det FÖRÄLDRARNAS RÄTT det handlar om, trots att de (myndigheterna) säger att det finns inget som heter så. Du har så rätt i det fetade 😢
Citera
2020-02-01, 15:32
Medlem
Rumpis78s avatar
[quote=elva9tolv|70120339]Tycker ändå att eftersom dom är så pass kända hos myndigheterna som dom är och har varit det i många år, så borde det vara svårt för dom att fuska. Myndigheterna känner dom för väl.
Det finns andra sätt att lyckas bo stort eller fint utan att behöva fuska.[/QUOTE]
Är egentligen inte relevant för tråden, men precis som du säger så kan det vara så enkelt att socialen har köpt lägenheten (om det är en bostadsrätt) och hyr ut till en socialt utsatt familj. Det finns flera såna här i stan där jag bor. Även i s.k "finare" områden där man blir förvånad över att se folk som inte "passar in". Det är väl bra att de bor i en bra lägenhet, vad 17 har det med barnets död att göra, herregud.
Citera
2020-02-01, 15:59
Medlem
CharlieRs avatar
Som tidigare påpekats av andra så ägs huset där RG bor av familjeföretaget Gustafssons Bostäder. Det är möjligt att det finns någon koppling mellan RG och någon av styrelsemedlemmarna (som samtliga delar efternamnet och skulle kunna vara syskon eller kusiner till henne).

Bostaden hon bor i är 137 kvadrat stor och vi har uppgifter om att hyrorna ligger runt 10 000. RG har en årsinkomst på 183 230. Det resulterar i ett maximalt bostadsbidrag på 2700 per månad. Utöver det torde hon ha både barnbidrag och underhållsstöd. Det resulterar i en total inkomst på 247 106 kr per år (snitt ca 20.5k per månad). Hennes deklarerade årsinkomst snittar på 15 269/månad, vilket ger 12 352 efter skatt (om det är en tjänsteinkomst snarare än sjukpenning). Totalt, efter skatt, inklusive alla bidrag, blir det 17 675 kr över att leva på. Det är tillräckliga inkomster för att bo i den lägenheten, däremot är det osäkert hur hon överlevde innan hon hade rätt till bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsstöd.

(Pappan tjänar dock 477k per år och står skriven med sina päron, men bidrar antagligen. Pappan har haft stabil lön i många år och det finns ingen anledning till att han inte skulle ha råd att betala hyran.)

Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Så, R har två barn och P har fem? Det var något nytt, fått höra innan att han hade fyra st. Dom måste haft en av och på relation då eftersom P fick tvillingar med en annan kvinna 2010.
Förtydligar för övriga även om du fått svar redan.

RG har två barn, Esmer*lda (den avlidna flickan), samt en son född -06
PL har fyra barn, Esmer*lda, samt tre äldre sönder med sin före detta partner, RS.
Citat:
Snälla gör det inte till trådsanning att PL är samma PL som denna kökschef innan det är fastställt till 100%.
Nog för att det förekommer droger i restaurantbranschen men jag får iaf känslan att barnets föräldrar inte är etablerade i samhället om man säger så.
Det framkommer från domen om upphörande av LVU att P*trik Lingm*n jobbar för Al*x V*llin, i den befattningen. Det är samma person.
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Är det sant? Är det verkligen ett av våra egna problem den här gången? Tänk om vi hade haft resurser att motverka sånt här och ta hand om våra egna problem på ett bra sätt istället för att ösa pengar på slaskfolk från andra länder.
Det är knappast ovanligt att svenska familjer med problem är inblandade i sådana här saker. Fallet Hayley, flickan som dog av fentanylöverdos, familjen som tog livet av sig pga bristande stöd, yadayada.
Citera
2020-02-01, 16:19
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Som tidigare påpekats av andra så ägs huset där RG bor av familjeföretaget Gustafssons Bostäder. Det är möjligt att det finns någon koppling mellan RG och någon av styrelsemedlemmarna (som samtliga delar efternamnet och skulle kunna vara syskon eller kusiner till henne).

Bostaden hon bor i är 137 kvadrat stor och vi har uppgifter om att hyrorna ligger runt 10 000. RG har en årsinkomst på 183 230. Det resulterar i ett maximalt bostadsbidrag på 2700 per månad. Utöver det torde hon ha både barnbidrag och underhållsstöd. Det resulterar i en total inkomst på 247 106 kr per år (snitt ca 20.5k per månad). Hennes deklarerade årsinkomst snittar på 15 269/månad, vilket ger 12 352 efter skatt (om det är en tjänsteinkomst snarare än sjukpenning). Totalt, efter skatt, inklusive alla bidrag, blir det 17 675 kr över att leva på. Det är tillräckliga inkomster för att bo i den lägenheten, däremot är det osäkert hur hon överlevde innan hon hade rätt till bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsstöd.

(Pappan tjänar dock 477k per år och står skriven med sina päron, men bidrar antagligen. Pappan har haft stabil lön i många år och det finns ingen anledning till att han inte skulle ha råd att betala hyran.)

Förtydligar för övriga även om du fått svar redan.

RG har två barn, Esmer*lda (den avlidna flickan), samt en son född -06
PL har fyra barn, Esmer*lda, samt tre äldre sönder med sin före detta partner, RS.

Det framkommer från domen om upphörande av LVU att P*trik Lingm*n jobbar för Al*x V*llin, i den befattningen. Det är samma person.

Det är knappast ovanligt att svenska familjer med problem är inblandade i sådana här saker. Fallet Hayley, flickan som dog av fentanylöverdos, familjen som tog livet av sig pga bristande stöd, yadayada.

Tror inte 10.000 räcker för den storleken i centrala Norrköping.
Citera
2020-02-01, 16:22
Medlem
Inga ljus, blommor eller någonting sådant finns utanför det här huset. Det ser ut som vanligt. Ser ut som att inget har hänt.
Är det verkligen 34:an?
Citera
2020-02-01, 16:28
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Tror inte 10.000 räcker för den storleken i centrala Norrköping.
Det jag kan hitta som har hyrts ut på adressen har en kvadratmeterhyra mellan 84 och 90, vilket skulle ge en hyra i spannet 11 508 - 12 330 för RGs bostad. Även denna hyra skulle hon kunna överleva med på egen hand, men det är ju helt klart sannolikt att pappan bidrar till hushållet (och antagligen bor där).

Hon deklarerar minus 10k i kapital med så jag gissar att hon lever mycket på kreditkort och avbetalningar.
Citera
2020-02-01, 16:31
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det jag kan hitta som har hyrts ut på adressen har en kvadratmeterhyra mellan 84 och 90, vilket skulle ge en hyra i spannet 11 508 - 12 330 för RGs bostad. Även denna hyra skulle hon kunna överleva med på egen hand, men det är ju helt klart sannolikt att pappan bidrar till hushållet (och antagligen bor där).

Hon deklarerar minus 10k i kapital med så jag gissar att hon lever mycket på kreditkort och avbetalningar.

Ja alternativt om hon är medlem i familjen som äger fastigheten.
Citera
2020-02-01, 16:37
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Personen i intervjun heter Patrik Lingm*n. Det finns två i Sverige, en i Norrköping, 44 år och en i Mora 38 år.

Personen som intevjuas i Norrköpings tidning har jobbat i branschen i 28 år.

Är det en person som började när han var 10 år eller 16 år? Bor han i Mora och pendlar till Norrköping? Nej.

Do the math.
Citera
2020-02-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Sjuksköterska kan göra den kliniska undersökningen av kroppen om det finns uppenbara tecken på död. Om man tidigt drog en ambulans eller akutbil i det aktuella fallet så kan den besättningen konstatera dödsfallet i samråd med SOS-läkare per telefon eller radio.

Ok, tack för svar!
Anledningen till att jag blev fundersam beror på att de tillfällen (få räknade, tack och lov) när någon i min bekantskapskrets dött en plötslig och oväntad död i hemmet, så har läkare kallats dit (drogrelaterat och ett par självmord).
Det är förvisso några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in