2020-02-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det är hans föräldrar han står skriven hos, PL (tidigare PP).
Fy fan för bidragsfuskare, hon får säkert bostadsbidrag i och med att han skrivit sig hos föräldrarna. Nån borde anmäla till FK.
Citera
2020-02-01, 10:11
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOCCOP
Vet vi identitet på de anhålla ännu?

Allt pekar på

P*trik Lingm*n / * = a
R*becka G*stafson / * = e, u

Men till 100% vet vi ju inte förrän vi har häktningsframställan, dvs om åklagaren begär dom häktade - vilket jag tror. Imorgon eller på måndag vet vi garanterat.
Citera
2020-02-01, 10:12
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Fy fan för bidragsfuskare, hon får säkert bostadsbidrag i och med att han skrivit sig hos föräldrarna. Nån borde anmäla till FK.

Ja, så är det säkert. Nån? Varför inte göra det själv då om det är det så viktigt för dig?
Citera
2020-02-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Så, R har två barn och P har fem? Det var något nytt, fått höra innan att han hade fyra st. Dom måste haft en av och på relation då eftersom P fick tvillingar med en annan kvinna 2010.
Fast... Det stod väl inte att grabben född 06 hade P som pappa.
Eller missade jag nåt?
Citera
2020-02-01, 10:19
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Fast... Det stod väl inte att grabben född 06 hade P som pappa.
Eller missade jag nåt?

Ahaaa, ja nu när du säger det så har du ju faktiskt rätt. Jag som tolkade det hela fel. Ber om ursäkt om jag rörde till det 🙈
Citera
2020-02-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Det barnet bör vara 4 år. Den omkomne är 3år.
I en artikel,skrev man att barnet skall fylla fyra. Så det är nog rätt.
Citera
2020-02-01, 10:29
Medlem
Har dom inga socialamedier, eller är det jag som är för dålig att söka?
Citera
2020-02-01, 10:32
Medlem
Länk till Facebook?
Citera
2020-02-01, 10:52
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessa86
Har dom inga socialamedier, eller är det jag som är för dålig att söka?

Verkar inte så! Har inte hittat något alls.
Citera
2020-02-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOCCOP
Länk till Facebook?

Finns massa TÄNKBARA men jag vill inte länka då jag tror samtliga är fel - de verkar INTE ha sociala medier.
Citera
2020-02-01, 11:01
Medlem
Det lär inte ha tagit 25min att hitta kroppen.
Endast en läkare får konstatera ett oväntat dödsfall. Oavsett om man är 100% säker!
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Varför tar det 25 minuter att hitta kroppen? Vad får de anhållna att inte tala om det? En treåring är ju inte jätte liten. Var gömmer man något så pass stort. Men folk kan vara kluriga och lägenheter kan vara övermöblerade/stora/ hysa många skrymslen och vrår och uppenbarligen så går det, för det tog ju faktiskt så lång tid. Jag tycker att det faktum att det tog tid att hitta kroppen, gör att griftefridbrottet är självklart. Det känns svårt att tänka hur man skulle kunna förolyckad eller döda någon på ett sådant ställe att det tar polisen 25 minuter att hitta i en lägenhet.
.
Citera
2020-02-01, 11:17
Medlem
Hittar ingen offentlig forskningsrapport om att ”Söderköping jobbat enligt en modell”

Jag är omhändertagen enligt LVU som barn. Kommer för evigt att vara tacksam över det. Är ganska säker på att det handlar (utan forskning att hänvisa till) om att man inte tar barnen i tid. Att man inte har högre krav på hur och var placering sker.

Jag är åtminstone glad att jag föddes

Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det finns en hel del forskning bla har Söderköping jobbat enligt nätverksmodell och det är ett ställe som heter "Nexus" som har samtal med hela familjen/barnets nätverk. Detta har varit ett av få framgångsrika sätt för barn i problemfamiljer/barn med problem att få det bättre. Dock inte att förglömma - det bästa hade väl troligen varit att inte födas alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in