2020-02-01, 00:25
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
När det tar tid och man inte omedelbart tar sig till sjukhus eller ringer 112 brukar det bli såna här utredningar. Men det finns redovisade skäl till att det tagit tid, säger Per Oehme.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod

Vad i helvete kan man ha för skäl till att man väntar med att ringa 112?!

Man vill att knarket ska gå ur kroppen först och man vill vinna tid att fundera ut vad man ska säga? (ett exempel).
Men nu var det ju en anhörig som larmade så dom hade kanske inte tänkt larma själva alls... Kanske hade dom planerat att anmäla henne försvunnen sen istället (ett annat exempel).
Eller så var det bara så enkelt att denna "tid" bara var några timmar och dom kontaktade denna anhörige istället för polisen för dom inte visste vad dom skulle göra. Den anhörige larmade då för att dom inte var kapabla att göra det själva.
Finns många möjliga scenarion....
Senast redigerad av elva9tolv 2020-02-01 kl. 01:09.
Citera
2020-02-01, 00:27
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Vad är det som inte stämmer i tid? Omhändertagen juni 2016 och fick komma hem igen 2 år och 4 månader senare. Tycker det stämmer rätt bra? 🤨

Det barnet bör vara 4 år. Den omkomne är 3år.
Citera
2020-02-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Det barnet bör vara 4 år. Den omkomne är 3år.
Står i expressen att hon skulle fylla fyra i år!
Citera
2020-02-01, 00:35
Medlem
Kammarrätten uppvisar som så ofta inkompetens som grund för sina domar.
De kriminella pundarföräldrarna skulle ha fågeldomen på sig.
Citera
2020-02-01, 00:39
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Angående 25 minuter som du skriver. Jag tror absolut inte att polisen har letat efter henne så länge. Det är själva polisarbetet som tar tid!

Klockslagen handlar inte alltid om exakt när något inträffat utan när det rapporterats. Ibland hinner dom inte rapportera allting i exakt tid utan dom måste prioritera annat först. Och då ser det ut sådär, som om saker tagit alldeles för lång tid. Det händer exempelvis väldigt ofta när utryckning anländer till olyckor/brottsplatser som är i kaos. Det ser ut som dom tagit jättelång tid på sig att ta sig dit fast det bara var rapporteringen som dröjde.
Citera
2020-02-01, 00:42
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Klockslagen handlar inte alltid om exakt när något inträffat utan när det rapporterats. Ibland hinner dom inte rapportera allting i exakt tid utan dom måste prioritera annat först. Och då ser det ut sådär, som om saker tagit alldeles för lång tid. Det händer exempelvis väldigt ofta när utryckning anländer till olyckor/brottsplatser som är i kaos. Det ser ut som dom tagit jättelång tid på sig att ta sig dit fast det bara var rapporteringen som dröjde.

Ja absolut, det är ju förståeligt. Men det var en person som trodde att polisen letat efter flickan, inne i lgh i 25 min. Därav min kommentar
Citera
2020-02-01, 01:06
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ja absolut, det är ju förståeligt. Men det var en person som trodde att polisen letat efter flickan, inne i lgh i 25 min. Därav min kommentar

Ja alltså jag skrev inte det där för att "rätta" just dig utan bara för att tillföra lite info.... eftersom det är så många som hakat upp sig på dom där minutrarna.
Citera
2020-02-01, 01:07
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja alltså jag skrev inte det där för att "rätta" just dig utan bara för att tillföra lite info.... eftersom det är så många som hakat upp sig på dom där minutrarna.

All right, då är jag med!
Citera
2020-02-01, 01:18
Medlem
Någon som vet när flickan placerades hos sina föräldrar igen?
Citera
2020-02-01, 01:25
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Någon som vet när flickan placerades hos sina föräldrar igen?

Typ oktober 2018 började det väl? Successivt. Först mera umgänge och sen flyttade helt..
Citera
2020-02-01, 01:27
Medlem
https://mobil.nt.se/nyheter/norrkoping/restaurangen-vi-foljer-lagarna-om5237541.aspx

Hittade den här artikeln i Nt där en P*trik lingm*n intervjuvas ang. Dåliga arbetsförhållanden på resturang där han är kökschef. Finns en med detta namn i Norrköping så det måste väl vara han?
Citera
2020-02-01, 01:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Bedrövligt, 2 dagar snart och vi har inga säkra namn på varken ev BO eller MGMs.

Är ens adressen säker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in