Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Tack, jag kunde inte se den på TV4
Intressant hur reportern inte säger emot om återvandring utan kör det nya svarta; det går inte. Underförstått asylinvandringen har förstört Sverige men vi kan och får inte göra något åt det. Istället för att den var lönsam är den nu något oundvikligt gudomligt straff som måste accepteras och uthärdas.
Jag tror det är bra för svensson som tittar att höra att alla argument om lönsamhet och humanism är borta, kvar är bara tvång. Och detta otroligt tröttsamma om nazism mot Sveriges mest israelvänliga parti. Åkesson kanske gick om EBT i förtroende-OU ikväll och SD fick en procent till.
Jag tycker intervjun var bra tills Kristofersson drog upp kortet på Söder och pratade om nazism. De flesta förstår idag att historia är historia, Åkesson har gått in och rensat upp partiet från hur det startade.
Alla partier har fläckar i historien. C var väldigt bruna, S likaså. Vänsterpartiet kommunister. Känns som media upprepar detta hela tiden så folk inte glömmer bort, vilket man gör lätt.
"Oj jag blev nästan lurad att rösta på en nazist".
Många naiva/lättpåverkade kanske går på det, men många som förstår politik och samhälle ser hur det är ett politiskt slagträ precis som Åkesson säger.
Förhoppningsvis får det lite av motsatta effekt att SD är anti-etablissemang och kan vinna på det, lite Trump-stil.