2020-01-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det där är ju inte sant. MSM gick ju all in i augusti 2018 för att ge MP massiv konstgjord andning och lyckades också ge MP just den knuff de behövde för att klara riksdagsspärren.

Problemet med 2018 var att torkan fram till valet drabbade endast sydligaste Götaland, samt södra Östersjökusten från augusti månad.
T.ex. de stora skogsbränderna i södra Norrland och Dalarna släcktes av regn en vecka in i augusti.
Likadant där jag bor i södra inre Småland, här gick kor och betade på gröna ängar när Lövin gapade om en katastrofal torka inför valet.
Hörde att ca 90 % av anmälda fall till nödslakt av boskap, det togs tillbaka p.g.a. ändrade förutsättningar.
Senast redigerad av Hultabultan 2020-01-31 kl. 19:45.
2020-01-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
SD fick 25 respektive 16 procent till riksdag och kommun i Filipstad 2018. Skulle inte bli förvånad om det blir mer än en fördubbling i nästa val om de höjer skatten med tio procent.

Tjaa, det skulle ju kunna bli tvärtom också. 90% av Filipstads befolkning röstar på S. Sedan sitter de på torget hela dagarna, tuggar pumpafrön och undrar varför sophämtningen och all annan kommunal verksamhet har upphört. 😁😁😁
2020-01-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp Filipstad är extremt starkt inom S, nu kommer de straffas rejält.

Ytterligare en god nyhet

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-leder-s-i-valet-2022/

LÖFVÉN SKA SITTA KVAR TILLS 2022

Vill man ta självmord som parti? Jag förstår inte, kan någon förklara? Har man sett hans siffror?

Om Löfvén sitter kan vi garantera SD på 30%.

Hahaha

Jag vet inte heller vad sjutton han håller på med rent ut sagt. Är det så att han är det bästa altenativet för soccarna just nu spår jag dom en mörk framtid.
2020-01-31, 19:58
Medlem
Haddock93s avatar
Efter Fem gjorde ett bra reportage om Sverigedemokraternas resa i opinionen och intervju med Åkesson m.m.

Sevärt för de som hänger i tråden!

https://youtu.be/hjBwhJHRl44
2020-01-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Problemet med 2018 var att torkan fram till valet drabbade endast sydligaste Götaland, samt södra Östersjökusten från augusti månad.
T.ex. de stora skogsbränderna i södra Norrland och Dalarna släcktes av regn en vecka in i augusti.
Likadant där jag bor i södra inre Småland, här gick kor och betade på gröna ängar när Lövin gapade om en katastrofal torka inför valet.
Hörde att ca 90 % av anmälda fall till nödslakt av boskap, det togs tillbaka p.g.a. ändrade förutsättningar.

So what? Propagandan fungerade ju uppenbarligen ändå.
2020-01-31, 20:38
Medlem
Rimberts avatar
SD har väl alla trumf på hand inför nästa regeringsbildning, om man utgår från den senaste opinionen.
En sak de aldrig ska göra dock är att aldrig släppa fram den hycklande lilla dvärgen Tuffe Uffe som statsminister.

Lita aldrig på en moderat.
Jag litar inte heller på några kådisar, vad det anbelangar, men vi måste ha en regering och vad som helst måste ju vara bättre än nuvarande skräckkabinett, där miljöpartiet styr i praktiken.
Senast redigerad av Rimbert 2020-01-31 kl. 20:46.
2020-01-31, 20:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
SD har väl alla trumf på hand inför nästa regeringsbildning, om man utgår från den senaste opinionen.
En sak de aldrig ska göra dock är att aldrig släppa fram den hycklande lilla dvärgen Tuffe Uffe som statsminister.

Lita aldrig på en moderat.

Nej man kan inte ha en pygmé som statsminister men ingen i 7K förtjänar förtroende.
2020-01-31, 21:20
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
So what? Propagandan fungerade ju uppenbarligen ändå.

Men Mp tappade ju ca 2 % i valet 2018, i jämförelse med OM 1-2 månader före!

Det räcker m.a.o. bara att ha en valrörelse med kritiska argument, för att störta miljögalningarnas korthus.
Finns ingen anledning för SD bry sig det minsta om dessa fantasier, så här i mellanvalstider!
2020-01-31, 21:43
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Bra att Jimmie varit aktiv på sistone, bra att han lyfter frågan om återvandring, men han bör tjata om effektivare utvisningar också. Detta kan bli bra.

Återvandring har seglat upp som en av de viktigaste frågorna inför nästa val.
Där ska SD ha cred för den ryggrad de visat i frågan.

Återvandring och sänkta/slopade bidrag kommer att bli vår tids största ödesfrågor.
2020-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Återvandring har seglat upp som en av de viktigaste frågorna inför nästa val.
Där ska SD ha cred för den ryggrad de visat i frågan.

Återvandring och sänkta/slopade bidrag kommer att bli vår tids största ödesfrågor.

Hear, hear! Allting annat är sekundärt relativt just återvandring! Här har SD en politisk guldkalv om de lyckas spela korten rätt.

Riktigt upplyftande att höra Åkesson tala om återvandring som det mest självklara i världen! Vem kunde väl tro att 20 000 AfS-röster kunde sätta den bollen i rullning?
2020-01-31, 22:06
Medlem
Citat:
Men Mp tappade ju ca 2 % i valet 2018, i jämförelse med OM 1-2 månader före!

Det räcker m.a.o. bara att ha en valrörelse med kritiska argument, för att störta miljögalningarnas korthus.
Finns ingen anledning för SD bry sig det minsta om dessa fantasier, så här i mellanvalstider!

Nej, så var det inte. MP låg och kämpade strax över 4% i mätningarna i april, maj, juni och juli. Sedan fick de en boost upp till ca 5,5 i augusti tack vare regimpropagandan. Boosten var dock lite för tidig, för sedan de sjönk igen någon procentenhet de sista veckorna fram till valet.

Kolla val.digital eller pollofpolls.se om du inte tror mig.

Oh well, jag inser så klart att detta är OT.
2020-01-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Hear, hear! Allting annat är sekundärt relativt just återvandring! Här har SD en politisk guldkalv om de lyckas spela korten rätt.

Riktigt upplyftande att höra Åkesson tala om återvandring som det mest självklara i världen! Vem kunde väl tro att 20 000 AfS-röster kunde sätta den bollen i rullning?

Du tror att trianguleringen från SD riktas mot AfS som fick 0,3% i valet och inte mot M som fick 19,8%?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in