2020-01-31, 22:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp Filipstad är extremt starkt inom S, nu kommer de straffas rejält.

Ytterligare en god nyhet

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-leder-s-i-valet-2022/

LÖFVÉN SKA SITTA KVAR TILLS 2022

Vill man ta självmord som parti? Jag förstår inte, kan någon förklara? Har man sett hans siffror?

Om Löfvén sitter kan vi garantera SD på 30%.

Hahaha

Bara lugn (eller inte). Att detta besked presenteras såhär är närmast ett tecken på att partiledningen allvarligt funderar på att göra något. Det är närmast kutym i alla organisationer att framhålla att "man har fullt förtroende etc etc" medan man skramlar ihop till en tunna tjära och ett par dunkuddar.
2020-01-31, 22:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Japp Filipstad är extremt starkt inom S, nu kommer de straffas rejält.

Ytterligare en god nyhet

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-leder-s-i-valet-2022/

LÖFVÉN SKA SITTA KVAR TILLS 2022

Vill man ta självmord som parti? Jag förstår inte, kan någon förklara? Har man sett hans siffror?

Om Löfvén sitter kan vi garantera SD på 30%.

Hahaha

Samtidigt är det lönlöst att ersätta honom med någon som står bakom den nuvarande politiken.
2020-01-31, 23:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Du tror att trianguleringen från SD riktas mot AfS som fick 0,3% i valet och inte mot M som fick 19,8%?

Men det var faktiskt Gustav Kasselstrand som åkte Sverige runt och undervisade trötta svenskar om att det finns något som heter återvandring.

När väl svensken har bestämt sig så går det fort.
2020-01-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Men det var faktiskt Gustav Kasselstrand som åkte Sverige runt och undervisade trötta svenskar om att det finns något som heter återvandring.

När väl svensken har bestämt sig så går det fort.

Har själv massor med år hoppats på att något parti liknande AfS och Kasselstrand skall utmana SD!
Anledningen är helt solklar med SD:s valaffischer inför valet 2018.
Hjälp där, inte kaos här!

Köper absolut inte denna argumentation utan min tanke har hela tiden varit!
Om negrer, araber och hazarer vill slå ihjäl varandra, så låt dem för fan göra det då!
2020-01-31, 23:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Efter Fem gjorde ett bra reportage om Sverigedemokraternas resa i opinionen och intervju med Åkesson m.m.
Sevärt för de som hänger i tråden!
https://youtu.be/hjBwhJHRl44

Tack, jag kunde inte se den på TV4

Intressant hur reportern inte säger emot om återvandring utan kör det nya svarta; det går inte. Underförstått asylinvandringen har förstört Sverige men vi kan och får inte göra något åt det. Istället för att den var lönsam är den nu något oundvikligt gudomligt straff som måste accepteras och uthärdas.

Jag tror det är bra för svensson som tittar att höra att alla argument om lönsamhet och humanism är borta, kvar är bara tvång. Och detta otroligt tröttsamma om nazism mot Sveriges mest israelvänliga parti. Åkesson kanske gick om EBT i förtroende-OU ikväll och SD fick en procent till.
2020-02-01, 00:10
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tack, jag kunde inte se den på TV4

Intressant hur reportern inte säger emot om återvandring utan kör det nya svarta; det går inte. Underförstått asylinvandringen har förstört Sverige men vi kan och får inte göra något åt det. Istället för att den var lönsam är den nu något oundvikligt gudomligt straff som måste accepteras och uthärdas.

Jag tror det är bra för svensson som tittar att höra att alla argument om lönsamhet och humanism är borta, kvar är bara tvång. Och detta otroligt tröttsamma om nazism mot Sveriges mest israelvänliga parti. Åkesson kanske gick om EBT i förtroende-OU ikväll och SD fick en procent till.

Jag tycker intervjun var bra tills Kristofersson drog upp kortet på Söder och pratade om nazism. De flesta förstår idag att historia är historia, Åkesson har gått in och rensat upp partiet från hur det startade.

Alla partier har fläckar i historien. C var väldigt bruna, S likaså. Vänsterpartiet kommunister. Känns som media upprepar detta hela tiden så folk inte glömmer bort, vilket man gör lätt.

"Oj jag blev nästan lurad att rösta på en nazist".

Många naiva/lättpåverkade kanske går på det, men många som förstår politik och samhälle ser hur det är ett politiskt slagträ precis som Åkesson säger.

Förhoppningsvis får det lite av motsatta effekt att SD är anti-etablissemang och kan vinna på det, lite Trump-stil.
2020-02-01, 00:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Hear, hear! Allting annat är sekundärt relativt just återvandring! Här har SD en politisk guldkalv om de lyckas spela korten rätt.
Riktigt upplyftande att höra Åkesson tala om återvandring som det mest självklara i världen! Vem kunde väl tro att 20 000 AfS-röster kunde sätta den bollen i rullning?

Det är inte AfS utan tiden som är rätt, SD kommer alltid vara lite radikalare än M. M försöker kopiera SD-politik så då går SD "högerut" (Eller vad man nu skall kalla det) så att de invandringskritiska som lämnat M stannar i SD. Kristersson är dömd till att vara steget efter. I Valrörelsen var M fortfarande alliansen så SD behövde inte vara mer radikala, det hade varit otaktiskt. De behöver bara vara det radikalaste alternativet, inte det extrema alternativet. Om M kopierar nuvarande SD politik säger SD indragna bidrag, o.s.v.
2020-02-01, 00:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag tycker intervjun var bra tills Kristofersson drog upp kortet på Söder och pratade om nazism. De flesta förstår idag att historia är historia, Åkesson har gått in och rensat upp partiet från hur det startade.
Alla partier har fläckar i historien. C var väldigt bruna, S likaså. Vänsterpartiet kommunister. Känns som media upprepar detta hela tiden så folk inte glömmer bort, vilket man gör lätt.
"Oj jag blev nästan lurad att rösta på en nazist".
Många naiva/lättpåverkade kanske går på det, men många som förstår politik och samhälle ser hur det är ett politiskt slagträ precis som Åkesson säger.
Förhoppningsvis får det lite av motsatta effekt att SD är anti-etablissemang och kan vinna på det, lite Trump-stil.

Ja man ser också hur Åkesson hanterade "Heidi" (?) jämfört med Kristersson som måste försvara sig på olika vis. Åkesson säger bara att det inte är sant.
2020-02-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja man ser också hur Åkesson hanterade "Heidi" (?) jämfört med Kristersson som måste försvara sig på olika vis. Åkesson säger bara att det inte är sant.
Ja, Kristersson spelar i division 5 och Åkesson i Champions League när det handlar om sådana här saker. Hanif Bali skulle kanske klara av det men han är ju omöjlig som partiledare av en hel massa andra skäl.
2020-02-01, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Samtidigt är det lönlöst att ersätta honom med någon som står bakom den nuvarande politiken.
Så länge S, oavsett partiordförande, är beroende av JÖKen eller MP och V för att kunna regera, så ligger vägen öppen till SD för sosseväljarna.
2020-02-01, 02:00
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/nya-larmet-fran-filipstad-panikhojning-av-skatten/

Hoppas verkligen det här får stor spridning via sociala medier och att många verklighetsförnekande svenskar läser detta.

Detta är guld för SD i opinionen. 10 jävla procent, sinnessjukt.

Helt underbart. Men man kommer skylla på "den alltmer åldrande befolkningen" och säga "vi såg den inte komma". Om det är något man kan förutse så är det folkets åldrande.

"Nu skjuter man till 7,5 miljarder till kommuner och regioner. Hur långt räcker det?

– Bryter man ner det är det 6-7 miljoner totalt för oss. Det är en droppe i havet, så är det. När jag var uppe förra gången sade jag att jag behöver 100 miljoner till kommunen men då fick vi 3,5. Nu får vi lite till men det saknas fortfarande runt 90 miljoner."

Som jag sagt tidigare. Statens tillskott är bara plakatpolitik. Och då vill regeringen ge dom ännu mindre.

10% skattehöjning är tufft för en liten stad som Filipstad. Gissar det kommer bli mer eller mindre uppror hos byborna som jobbar. Bidragstagarna skiter i vilket. De får sina pengar oavsett.
2020-02-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
SD har väl alla trumf på hand inför nästa regeringsbildning, om man utgår från den senaste opinionen.
En sak de aldrig ska göra dock är att aldrig släppa fram den hycklande lilla dvärgen Tuffe Uffe som statsminister.

Lita aldrig på en moderat.
Jag litar inte heller på några kådisar, vad det anbelangar, men vi måste ha en regering och vad som helst måste ju vara bättre än nuvarande skräckkabinett, där miljöpartiet styr i praktiken.
Kunde inte skrivit det bättre själv.

Som jag nyss visade så sänder dessa partier nu ut signaler att Det är ''Alliansen'' som är målet. Där C är med på noterna om väljarna ger de stöd.

Dessutom kan vi själva se hur Ebba och KD röstar i riksdagen. När SD pratar om återvandring röstar de för familjeåterförening. Vilket förra året gav ett tillskott på 31 785 i kategorin anknytning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in