2020-02-01, 00:42
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Jag har själv inte studerat virologi eller mikrobiologi men att lita blint på Trevor Bedford är just nu lika dumt som att lita blint på den indiska studien. Akademiska publikationer måste heller inte helt okritiserade förbi. Det kan t.ex. röra sig om ett tillfälligt missförstånd av Trevor Bedford. Eller inte. Jag har dock svårt att tro att indierna bakom rapporten är helt inkompetenta.

Jag vill minnas att fladdermöss var på tapeten redan på den tiden man diskuterade ursprunget till HIV. Men att det till slut blev en apa i Afrika som fick skulden. De mest djävulska konstruktioner kan skapas helt naturligt utan att ett labb är inblandat.
Citera
2020-02-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men snälla sök i tråden! Jag har inte tid att mata er med länkar!

Nej, jag googlade precis och hittade inte en enda källa på att testkit var slut. Så skicka trovärdig källa eller sluta sprid fake news.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Jag har själv inte studerat virologi eller mikrobiologi men att lita blint på Trevor Bedford är just nu lika dumt som att lita blint på den indiska studien. Akademiska publikationer måste heller inte helt okritiserade förbi. Det kan t.ex. röra sig om ett tillfälligt missförstånd av Trevor Bedford. Eller inte. Jag har dock svårt att tro att indierna bakom rapporten är helt inkompetenta.

Jag vill inte heller racka ner på folk utan mer info på fötterna men läser du kommentarerna i Trevor's tråd så ser man de omisskännliga torra kommentarerna från akademiker som är långtifrån roade. Ding själv verkar ju nu väldigt angelägen i att släcka bränder.
Citera
Medlem
Lugn och fin nu.
När Steffe står i direktsänd TV och påstår att det inte finns något att oroa sig för och att Sveriges beredskap är god, först då ska ni oroa er.
Citera
2020-02-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Och vad menar våra läkare när de säger att kvinnan inte kunde smitta de andra, länken nedan säger annat...

https://www.expressen.se/nyheter/forskare-coronavirus-kan-smitta-under-inkubationstid/

Alltså, man spyr på dessa mediatränade psykopat kärringar som med lugn röst ivaggar majoriteten av hela Svenska folket lögner. Det värsta är att det fungerar ... Hela vårt land bygger på att folket sitter framför TVn och tror på dessa förtroendeingivande "experter", en slags modern tids präster.
Citera
2020-02-01, 00:44
Medlem
Draken55s avatar
[quote=Jango-fett|70115887]Vad var felstavat då? hoppas du åker på corona och dör[/QUOTE]

Men tack, sympati tycks inte heller vara nåt som genereras av bruket?
Citera
2020-02-01, 00:45
Medlem
Haddock93s avatar
Har letat lite efter 3M FFP3 i olika nätbutiker och det är fan slut överallt, kan någon rekommendera någon sida? Eller någon annan mask som fungerar bra.

Skulle uppskattas
Citera
2020-02-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Nej, jag googlade precis och hittade inte en enda källa på att testkit var slut. Så skicka trovärdig källa eller sluta sprid fake news.
sök bättre skriv in sökord så hittar du nog
Citera
2020-02-01, 00:46
Medlem
Jango-fetts avatar
[quote=Draken55|70115908]
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Vad var felstavat då? hoppas du åker på corona och dör[/QUOTE]

Men tack, sympati tycks inte heller vara nåt som genereras av bruket?

Det var överdrivet impulsreaktion. Självklart hoppas jag inte att du dör. Ha det fint
Citera
2020-02-01, 00:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Vad kommer det här innebära för forskningen? Det verkar inte vara så tajt kontroll över hanteringen av diverse patogener. Ska vem som helst kunna lajva Umbrella Corporation? Vad tycker ni?

Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
11 303 smittade, 258 döda.

Jag är enormt imponerad av alla som tonar ner det här.

"det är ingen fara"
"det smittar såhär, inte sådär"

Varför jobbar ni inte vid frontlinjen och hjälper till att stoppa detta istället? Tycker ni slösar er tid genom att trolla på fb.
Vi som hängt med ett tag minns domedagsprofeterna från sars, svininfluensan osv. Så näe, jag väntar ett tag till med att skriva mitt testamente. 258 döda gamlingar av 11303 smittade är inte riktigt proportioner som får mig krypa ner i bunkern.

Vad menar du med att vi ska till ”fronten” och ”stoppa detta”? Festlig kommentar, hur gör man då menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag vill inte heller racka ner på folk utan mer info på fötterna men läser du kommentarerna i Trevor's tråd så ser man de omisskännliga torra kommentarerna från akademiker som är långtifrån roade. Ding själv verkar ju nu väldigt angelägen i att släcka bränder.
Ja den här Dr. Ding verkar som sagt lite väl exalterad.

Den indiska studien diskuteras ingående här
https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/ewuotw/discussion_biorxiv_preprint_on_2019ncov_spike/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in