2020-02-01, 00:00
Medlem
Jag tycker att det är fascinerande hur vissa i samma inlägg kan kritisera Sveriges korrupta regering , folkhälsomyndigheten osv, när man i samma inlägg länkar till ren hitte-på dynga som en tjock farbror i Moldavien sitter o skriver för att tjäna pengar av foliehattar.

Kräks
Citera
2020-02-01, 00:01
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Under tiden alla ni undergångsdårar lallat runt här i tråden.... har väl typ 25.000 dött i trafikolyckor..
lite perspektiv, era nutcases?

ALltså vi lever inte på medeltiden, eller ens 1918, vi har makt att hålla sånt här i schack, sen kan man diskutera om naturen/evolutionen gillar att vi har den makten.
Än.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
"Unique cannabis properties can help provide relief from flu and other viruses"

https://fityourself.club/unique-cannabis-properties-can-help-provide-relief-from-flu-and-other-viruses-215894e973ec

Nått att ha i åtanke som medicin om det eskalerar.

Vilket jävla trams att cannabis skulle hjälpa vid corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Dock bara efter att regeringen tagit beslut på att klassa upp viruset till samhällsfara. Det öppnar upp möjligheter till en rad extra tvingande åtgärder, såsom karantän.
Ja man har gått till regeringen med en sådan begäran.
Citera
2020-02-01, 00:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Kvinnan i Jkpg verkar ha skött sig, bett vän ställa mat utanför dörren osv.
Däremot så verkar läkarna här utgå ifrån att det inte finns smittorisk innan man insjuknar, vad är det som gäller i den frågan egentligen?! Är något helt bekräftat än?

https://www.expressen.se/gt/smittade-kvinnan-isolerade-sig-sjalv/

Ja kvinnan har skött sig på ett bra sätt.

Det är kanske inte helt fastställt hur till vida viruset smittar under inkubationstiden. Sannolikheten kanske är 50/50 men då borde väl ändå försiktighetsprincip gälla??

Av bekvämlighetsskäl tycks våra myndigheter välja motsatt strategi. Dessutom ljuger man helt ogenerat.

Jag får intrycket att dom fullkomligt skiter i befolkningen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan naturligtvis ha varit ett misstag, men det är ändå ett artificiellt virus och det är framtaget för att överlista ett immunförsvar som är bättre än vårt. Jag bara tycker att det är så fruktansvärt idiotiskt att ta såna här risker, särskilt med fladdermöss som är snabba och lätt smiter.

Varför är det fruktansvärt idiotiskt?

Om forskarna hade hittat nyckeln, varför fladdermöss har ett superbt immunsvar, och att vi kan nyttja den nyckeln för att stärka vårat eget immunförsvar eller lättare kunna bekämpa virus, så hade du inte behövt sitta här helt panikslagen och älta domedagsprofetior så fort en ny snuva ser dagens ljus.

Det som är fruktansvärt idiotisk är att man, om det stämmer, har haft sådana säkerhetsbrister att ett forskningsvirus kan slinka ut ur ett P4 laboratorium och drabba jordens befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Under tiden alla ni undergångsdårar lallat runt här i tråden.... har väl typ 25.000 dött i trafikolyckor..
lite perspektiv, era nutcases?

ALltså vi lever inte på medeltiden, eller ens 1918, vi har makt att hålla sånt här i schack, sen kan man diskutera om naturen/evolutionen gillar att vi har den makten.

Trafikolyckor ökar inte exponentiellt med två dygns intervall. Om en månad med samma ökningstakt skulle hela Kina vara smittat. Jag tror att kineserna känner sig hyfsat matlösa.
Citera
2020-02-01, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Vilket jävla trams att cannabis skulle hjälpa vid corona

Nej det botar nog inte det men kan hjälpa mot vissa symptom.
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Exakt!

Vissa inlägg är dessutom rent av skrämmande.

Jag är givetvis kritisk till alla vetenskapliga källor. Men i synnerhet källorna jag aldrig någonsin hört talas om. Det finns gott om artiklar som är rena dravlet ute på internet. Då och då slinker det till och med igenom rent påhittade artiklar även bland dom väletablerade.

Men du har alltså läst hela artikeln och är insatt innan du postar den vidare? Kan stå för och sympatisera med det som står i den?

Mr Ding skriver ju själva att det måste undersökas noggrannare. Han hävdar ju inte det ena eller andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Flera experter har uttalat sig om att viruset innehåller flera delar som pekar på att det är framställt i ett labb, det är alltså inget som skapats på någon matmarknad eller dylikt.
[/url]
Är det ens teoretiskt möjligt att terrorister skulle kunna skapa något sådant?
Det låter orimligt att en nation skulle göra det, dom måste ju förstå att det blir kärnvapensvar om det spåras.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
258 döda världen över och bara 171 som återhämtat sig.

EDIT det kan inte stämma, i morse var det 182 återhämtade. Se min signatur.

Eh? ska vara 213 döda och 222 recovered (John Hopkins)
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
2020-02-01, 00:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Eh? ska vara 213 döda och 222 recovered (John Hopkins)
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Ja den länken i inlägget jag citerade måste det vara fel på.
187 ff var det i morse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in