Citat:
Ursprungligen postat av
Cuckslayer
Förmodar att du inte är seriös?
Totalt seriös.
Citat:
Ursprungligen postat av
dufrianord
De var de som ville döda o utrota tyskarna. Gillar inte när man i Sverige talar illa om dem, de räddade oss här vi slulle bli nästa land efter Tyskland. De var inga dödsläger utan arbetsläger och transitläger för utvandring till Palestina.
66 miljoner kristna ryssar dödades och allt folk minns är sex hittepå miljoner de är tragiskt.
Bull. Klart att nazisterna mördade judar. Antagligen genom ett upplevt hot på den tiden.
(Det upplevda/inbillade hotet som nazisterna möjligen hade, förnekar jag inte, men märk väl ordet "upplevt " i sammanhanget.)
Nåja, skit i detta, det var rätt länge sedan...
Själv är jag rätt trött på att "finska nyheter" på SVT tar upp vinterkriget vid nästan varje sändning.
Känns lika "o-underhållande" att finnar tar upp vinterkriget som att judar tar upp förintelsen.
Ärligt talat är jag i princip lika trött på nazisters gnäll om att de aldrig mördat judar, judarnas gnäll att de blev mördade av nazister, samt finnarnas gnäll om hur orättvist vinterkriget samt fortsättningskriget var..
Kan inte folk bara släppa skiten/gammalt groll och gå vidare i sina liv?
-Finnar, judar, nazister etc. etc.
"Gammalt groll" är för övrigt en stor del av varför krisen i Mellanöstern är så svårlöst..
(Här i Sverige var vi under sekler ovänner med grannen Danmark. Vi slog ihjäl varandra bokstavligt talat på den tiden. Idag har vi glömt gammalt groll, och är goda vänner..).
-Äsch- glöm det där med revisionism, gaskammare och "judehat", skit hände på den tiden, det var tråkigare än tråkigast. Men det är dags att gå vidare!
Torde det inte vara vettigast att gå vidare?