2020-01-31, 22:22
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Intressant. Finns det någon tillförlitlig sida om lämplig daglig dosering?

Har ändå bikarbonat hemma för annat.
Ingen aning, har bara provat andingsövningarna, med MYCKET gott resultat varje gång. Det har gett en känsla av allmänt välbefinnande och djup syresättning för min del. Och det ska tydligen ha kliniska positiva effekter på hela kroppen. Dosering av bikarbonat vet jag inget om. D-vitamin verkar rätt höga doser vara att föredra.
Senast redigerad av Hexen666 2020-01-31 kl. 22:25.
Citera
2020-01-31, 22:23
Medlem
antoneriks avatar
Jag tror vi måste glömma den här sifferexercisen nu. Kina hinner inte testa alla som smittas. Smittan finns på alla kontinenter i extremt tätbefolkade miljöer. Någon statistik är inte meningsfull att föra, det går inte att ta fram. Karantänen har inte visat sig fungera, och man måste mentalt acceptera det.

Så vad vi har att göra med är ett luftburet virus med relativt låg dödlighet vad vi vet i nuläget, som orsakar lunginflammation och som inte går att bota med antibiotika.

Nu är det dags för det andra steget: hur inrättar vi vår vardag när sjukdomen är här? Den svenska sjukvården har slimmat vårdplatserna till ett minimum. Andra lokaler måste tas i anspråk. Gamla människor och små barn kan inte besöka sjukhusen som kommer att vara väldigt farliga miljöer. Testkitten kommer att ta slut även i Sverige. Människor kommer eventuellt att bära munskydd även i Sverige.
Citera
2020-01-31, 22:25
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag drar den slutsatsen av hur virussmitta fungerar.

Förklara gärna tidsaspekten om du är insatt.
Citera
2020-01-31, 22:25
Medlem
Ok, en kort läskig sammanfattning;
(Hoppas den inte stämmer)
Viruset är
•luftburet & droppsmittande
•hög smittfaktor
•ständigt muterande (i en och samma familj var viruset muterat olika)
•då det ständigt muterar så kan man inte vaccinera sig mot det
•då det inte går att vaccinera sig mot det så kan man bli smittad igen och igen och igen och igen. Vilket betyder att om den inte dödade första gången så kan den göra det nästa gång.
•då man blir försvagad utav att varit sjuk en gång så kan man ha svårare att klara av att få en ny variant utav viruset

Så även om man till en början inte tillhör riskzonen så kan man efter några vändor göra det efter att ha blivit tillräckligt försvagad.

Hoppas detta inte stämmer!
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-31 kl. 22:30.
Citera
2020-01-31, 22:26
Medlem
Väldigt bra artikel om Wuhan labbet, vilka som var ansvariga för forskningen om fladdermöss virus, och varför man forskade om dessa coronavirus:

https://medium.com/@siradrianbond/coronavirus-2019-ncov-part-1-d6a338eed7c5
Senast redigerad av Quinz 2020-01-31 kl. 22:38.
Citera
2020-01-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Intressant. Berätta ngt annat han förutspått?
Jag är en aning dystopisk just nu. Jag tror väldigt många kommer ryka med. Knappast att de designat att bara kineser ska dö av skiten.
Jävla kommunistsvin. Lita aldrig på en kommunist. De är världsledande i att döda folk.

Jag vet inte jättemycket, men han förutspådde som sagt att Jack Ma skulle bli utkörd från Alibabas ledning (företaget han själv grundade) med hot om livet, och en kort tid därefter så lämnade Jack Ma med stor fanfar. Vid tidkoden 07:20 i detta klipp så berättas det att han förutspått att ordföranden i HNA Group China skulle mördas, vilket också skedde (han föll från en mur i Provence): https://youtu.be/4cwXifDaCjE?t=440

Guo Wengui kan nog ses som en hyfsat trovärdig dissident i stil med Mikhail Khodorkovsky eller Garry Kasparov. Vi får väl se om påståendet från gnews.org stämmer. Men det är inte enbart foliehattar som tycker att det är något skumt med detta virus, utan det finns rätt trovärdiga personer på Twitter och liknande som har ställt samma fråga.

Jag är verkligen nyfiken på hård fakta gällande hur HIV-genom eventuellt kan dyka upp i nCov. Än så länge förstår jag inte hur, men det lär dyka upp någon snart som kan förklara om det är naturligt eller endast kan ske i laboratorium - om den indiska rapporten stämmer dvs.
Senast redigerad av 26xB 2020-01-31 kl. 22:30.
Citera
2020-01-31, 22:27
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror mer på random psykopat eller misstag.

Det finns vissa indikationer att viruset är skapat av människor, forskningen är purfärsk så definitiva svar är inte möjliga än. Utöver detta spekuleras det att virusets skapades i ett statligt forskningslabb i Wuhan och att kinesiska myndigheterna har använt Wuhans våtmarknad som en ursäkt. Vid det här laget är det ganska sannolikt att viruset INTE har sitt ursprung i våtmarknaden, vilket stärker konspirationsteorin.

Det är mycket tveksamt om att det skulle röra sig om en medveten krigshandling då viruset främst har drabbat Kina, för att inte tala om den panik som detta skapat bland kineserna. Allt detta har givetvis kineserna givetvis tänkt på om de skulle ha försökt använda corona viruset som ett vapen. Därmed inte sagt att kineserna inte forskat kring corona-viruset för att ta fram ett biologiskt vapen...
Citera
2020-01-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har ni läst detta? Är det ingen som fattar hur RÖKTA vi är? Rökta som små laxar!

Vruset har alltså designats. Ca 75% ser ut som vanligt influensavirus men de 25% extra hör inte hemma där!
De har lagt in HIV/AIDS i viruset, designat i labb! Och kodat in hur viruset ska kunna överleva länge på ytor etc!

Det kommer inte finnas något vaccin mot detta. Baktanken är att HIV ska försvaga våra immunsystem och ncov ska ha ihjäl våra inälvor som lungor, lymfkörtlar etc.

Varför gör man så? VEM kan vara så djävulsk?
Mot vem/vilka tänkte man använda detta fruktansvärda biologiska stridsmedel?

Det är maktgalna idioter som vill bli av med resten av mänskligheten. Fullständigt hänsynslösa.

Det kan vara Soros eller Gates för att ta ett par namn. Det kan knappast vara en enskild person i alla fall. Det någon organisation bakom och de kan skydda sig mot detta. De vet att hela mänskligheten är borta inom ett år och då skall de ha hela jorden för dem själva.

Detta är Georgia guidestones på steroider. Undrar hur många det är som kommer att vara med på civilisation 2. Det lär säkert vara en del yngre människor också som kan föröka sig.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Sluta ditt mongo. Du har påstått att WHO hade officiella siffror på smittade.

Sluta korta ner citaten också så det inte ska framstå vilken idiot du är, ge dig.
Var har jag påstått det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Hoppas coronaviruset drabbar hela träffen på A6.

Vad för träff?
Citera
2020-01-31, 22:29
Medlem
SylarQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
"Gulingjävlarna" har ett IQ ca 20 enheter över dig Svenne. Gulingjävlarna blandar inte upp sin egen ras med negrer å dylikt. Svenne. Gulingarna kommer äga ekonomin om 20 år och är 1.7 miljarder. Hur ser det ut för din egen ras, Svenne?
Hahahaha om de här fortsätter finns det inga gullingar kvar. ..
Citera
2020-01-31, 22:29
Medlem
okok1s avatar
Litar inte ett dugg på denna kommunistregim. Det enda som är intressant att följa är andra länders utveckling. Förhoppningsvis berättar de hur verkligheten förhåller sig.

Hela Kina borde sättas i karantän!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in