2020-02-04, 16:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sydkorea inför en ganska drastisk lag idag: Den som köper för många ansiktsmaskar (som man inte själv behöver, utan med syftet att hamstra) kommer att dömas till böter på 42000 dollar, dvs motsvarade 400.000 kronor.

EDIT: Eller 2 års fängelse.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-02-04 kl. 16:42.
Citera
2020-02-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Det har ju stått om fall som inte uppvisat symptom?
Ja isf är ju inte smittan så allvarlig?
Citera
2020-02-04, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Antalet var det som var viktigt.
När man skriver ett inlägg med länk ska man tala om vad som finns i länken. Jag angav rubriken, då den mest speglade innehållet i länken. Antalet som jag skrev är 23 inte 22. Det är nyheten här.
Men eftersom du envisas med att vara en otrevlig idiot, som konsekvent sitter och bråkar med allt och alla av ingen anledning alls, tänker jag inte utveckla någon mer förklaring.
Jag är säker på att de flesta andra kan läsa och förstå innehållet.

Du postade;
Citat:
Ny typ av lunginflammation hittad i Japan:
Bekräftad hos 23 personer
https://www3.nhk.or.jp/news

Den posten är att betrakta som en nyhetsflash .

NY TYP AV LUNGINFLAMMATION HITTAD I JAPAN!

Länkar man berättar man vad som finns i det
det länkade materialet, absolut, och återger man en rubrik så citerar man.

Din post är ditt påstående, därför får du frågan, vilken typ av ny lunginflammation har man hittat, eller kan det handla om en felöversättning.

Läser du inte det du länkar till?
Citera
2020-02-04, 16:42
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om de förblir friska har de inte viruset.

Viruset fanns på planet på väg hem

https://svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-coronaviruset-fanns-pa-svenskarnas-plan
Citera
2020-02-04, 16:43
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy fan. Elva liksäckar, minst, i en ögonblicksvideo.

Och alla som skrattade åt mig när jag berättade om askhögarna. Nu ser ni själva hur det går, kineser som rapporterar att likbilarna aldrig kommer fram för de är överarbetade. En familj väntade i flera dagar med sin döde släkting i hemmet.

Detta är förstås inte ny information. Direkt när det blev en nyhet har jag eller annan person länkat det i tråden.

Tack vare, eller ska man säga på grund av, såna live-leak-konton som finns idag, och att alla har en mobiltelefon med inspelning, så kommer man inte kunna stävja flödet. Kina kändes bra mycket längre bort på 90-00talet än det gör nu.

Det kan ha varit en avdelning där man vårdade kritiskt sjuka, men visst ger det kalla kårar när man lägger liken på golven eller där det finns plats mitt ibland övriga levande patienter. Det ser ju ut som digerdöden 2.0.
Citera
2020-02-04, 16:44
Medlem
Vad ligger dödligheten på nu? 2%
Citera
2020-02-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Viruset fanns på planet på väg hem

https://svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-coronaviruset-fanns-pa-svenskarnas-plan
Ja det vet jag men det betyder ju inte att de med säkerhet, blivit smittade.
Citera
2020-02-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sydkorea inför en ganska drastisk lag idag: Den som köper för många ansiktsmaskar (som man inte själv behöver, utan med syftet att hamstra) kommer att dömas till böter på 42000 dollar, dvs motsvarade 400.000 kronor.

EDIT: Eller 2 års fängelse.

https://www.cdc.gov.tw/En/Bulletin/Detail/ZlJrIunqRjM49LIBn8p6eA?typeid=158

Taiwan inför något liknande för att motverka att folk hamstrar på sig. Dom meddelar även att friska och studenter inte behöver använda mask. Utan mask ska bara användas av gamla och sjuka.
Citera
2020-02-04, 16:46
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det vet jag men det betyder ju inte att de med säkerhet, blivit smittade.

Här är källan:

https://www.facebook.com/100004787537605/posts/1442732975896273/?d=n
Citera
2020-02-04, 16:46
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Det finns inga sätt att komma fram till så exakta siffror nu medans det pågår och är en enda röra.
Man kan få fram ett troligt spann tex att dödligheten ligger mellan 1 och 4% med 90% säkerhet. Samma med R0.

Detta har jag sagt i 2 veckor och folk har blivit arga och behandlat mig jävligt dåligt.
Citera
2020-02-04, 16:47
Medlem
hur många tror ni det blir vid nästa skörd...vid midnatt, själv tror jag allt mellan 3100 o uppåt
Citera
2020-02-04, 16:47
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej. Ca 0,5 % +\- 0,4 %. 1 % avser uppskattad andel smittade i Hubei.

Ok. Jag har haft min siffra mellan 2-3% de senaste 2 veckorna och fått mycket skit för det. Har du fått dödshot för dina siffror, som är ännu lägre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in