2020-01-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Just detta virus har det talats om 48 h...

Faktiskt så ändrade WHO det till osäkert...
Citera
2020-01-31, 21:39
Medlem
Med alla experter i tråden så måste det ju finnas någon biolog som kan förklara hur HIV-genom kan plötsligt finnas i 2019-nCov-genomet (förutsatt att rapporten stämmer)?

https://twitter.com/DrEricDing/status/1221990534643929089

Är det möjligt genom någon annan väg förutom genöverföring mha människor i ett labb?
https://en.wikipedia.org/wiki/Horizontal_gene_transfer
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Men så där jävla smittsamt verkar det inte vara ändå. Det är ju inte som om 50.000 kineser har dött.

Än.. Utbrottet är rätt färskt än. Redan om några månader kommer vi ha många miljoner döda om detta utvecklas till en pandemi och det tycks som om vi är i början av en sådan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det kan ju aldrig vara så att SAS tagit beslutet därför att ingen längre vill flyga till kina? Tomma plan är olönsamma, det är ett rent kommersiellt beslut.
Förvisso. SAS får flyga vart de tycker är lönsamt, men det ekonomiska argumentet om brist på bokningar var inte vad de sade i sitt pressmeddelande om omtalad flygrutt. Att ingen vill resa till Kina är utmärkt, desto värre att smittade tjingtjong vill flyga hit, vilket bevisligen skett pga. denna svenska slapphänthet den 24 januari. Människan har alltså smittat personer på tåget Arlanda-Stockhom C-Flemingsberg-Södertälje-Norrköping-Linköping-Mjölby-Tranås-Nässjö-(Malmö)-Tenhult-Nässjö? Lokalbuss-Lidl-etc.
Vilken tur att vi har smittskyddsläkare Anders Tegnell som kan konstatera att det inte finns någon smittrisk efter att ha examinerat alla 2000+ passagerare och tågpersonal, kassabiträden och kunder China Wuhan girl varit i kontakt med!

Fantastisk idé att resa till Sverige från smitthärden Wuhan dessutom! Måste vara världens mest omsorgsfulla och insiktsfulla folk dessa Hubeibor efter att ha avnjutit en utsökt fladdermusmåltid. Nä, men nu tar vi ett flyg till Milano och kliver ombord på kryssningsfartyget *host host*.
Citera
2020-01-31, 21:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
FÖRSTA CITATET!!!!!!!!!!
Då kan du väl citera det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Har en post ang detta också. Inga kommentaren än. En diskussion ang detta hade stillat mitt sinnelag lite.

Dr Ding (trots namnet) verkar vara en dignitet inom sin disciplin och som lekman blir jag ännu mer osäker om vad som håller på att hända, vem i hela världdn kan man lita på?

Är det ett manipulerat virus kan vi vänta oss bad times, troligen är detta en form av AI konstruktion med mutation som del av konceptet, bara att stränga in HIVprotin (om jag läste rätt) är lömskt och ren ondska, varför? vem/vilka? övergripande syfte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schtekis
Vet inte om denna kommit upp ännu, men detta är den seriösaste källan jag hittat hittills.

https://www.youtube.com/watch?v=Nmrm0mk5928

Det här har potentialen att spåra totalt. Inte dödligheten utan spridningseffekten.
Bagdad-Bob läkaren på tv4 har INGEN aning om vad han pratar om gällande jönköpings-kinesen.

R4 betyder att 1 smittar 4, dom 4 smittar 4 var osv. Exponentiellt...

Kolla på finansmarknaden, olja säljer av HÅRT. Samma med koppar, börsen ner, ränta ner.

Ja kärringen i münchen lyckades ju se till att 5 blev smittade
Citera
2020-01-31, 21:41
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas2000
Om man blir smittad, Hur lång tid tar det för att bli frisk... Jag vill gärna bli FM mekaniker .

Högst troligt att du bara får symtom som en förkylning eller influensa. Riskgruppen är framförallt äldre och personer med dåligt immunförsvar. Däremot får man komma ihåg att det är ett nytt virus, vilket gör att alla reagerar väldigt olika. Ett rapporterat fall i Sverige under hela januari och vården kollar speciellt alla kineser lite extra, både här och i andra länder. Så det finns ingen anledning till panik. Kanske tänka till lite extra och tvätta händerna med tvål lite oftare än vanligt om man känner sig lite paranoid.
Senast redigerad av Slipsluder 2020-01-31 kl. 21:43.
Citera
2020-01-31, 21:41
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Bad orange man (Trump) ska tydligen prata strax:
https://www.youtube.com/watch?v=d5KoNOJm2zU&feature=youtu.be

USA tar hem alla sina kan man ju hoppas.
Citera
2020-01-31, 21:42
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
I USA har de alltså en "President's Coronavirus Task Force". Vad har vi i Sverige? Har någon sett Löfven typ i år, lever han ens?
Gissar att han litar på att polackerna kommer att rädda oss än en gång. Som dom gjorde med skogsbränderna.
Citera
2020-01-31, 21:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fixa till det där inlägget för fan.

Hej, min gode man (du verkar lite "tense" i kväll). Jag får be om ursäkt för att jag hade fel på hela 16 timmar vad gäller första fallet i Sverige, som jag uppskattade för någon vecka sedan.
Citera
2020-01-31, 21:43
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Dr Ding (trots namnet) verkar vara en dignitet inom sin disciplin och som lekman blir jag ännu mer osäker om vad som håller på att hända, vem i hela världdn kan man lita på?

Är det ett manipulerat virus kan vi vänta oss bad times, troligen är detta en form av AI konstruktion med mutation som del av konceptet, bara att stränga in HIVprotin (om jag läste rätt) är lömskt och ren ondska, varför? vem/vilka? övergripande syfte?

Precis! Hade detta kommit från en hokuspokus-källa med inriktning doomsday-teorier hade jag aldrig spridit detta vidare.

Anledningen om det nu stämmer? Finns många syften där vissa gynnas. Låt fantasin flöda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in