2020-01-31, 20:18
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Rasist han är inte kines han är Svensk.

Att vara svensk idag säger ingenting då precis vem som helst från var som helst kan vara svensk.
Citera
2020-01-31, 20:19
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag pratar om indexfallen i del olika länderna i USA, Kanada, Tyskland, Sverige, Finland m fl. Om de smittar under inkubationstiden på inresan (flyg, buss, mm) dit de skulle, så
skulle vi se många fler fall idag med koppling till indexfallet. Var är de?

https://pbs.twimg.com/media/EPn5l5sWkAAsTH9?format=jpg&name=large

Det är ju inte fallen som är det viktiga utan den hastighet de dyker upp i. Rätt nyligen viruset lämnade Kina.

Whoa- the rate of increase ***outside of China*** is steeper than inside of China or Wuhan! Figure 1A. From:
@TheLancet
“Nowcasting and forecasting the potential domestic and international spread of 2019-nCoV http://bit.ly/2GF6gZP”)

Källa: https://twitter.com/DrEricDing?s=20
Citera
2020-01-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Kan ju bero på att viruset verkar muterar...
https://www.liveleak.com/view?t=uc5lN_1580034600
Du har som laggat fast på att dela diverse intetsägande...
Citera
2020-01-31, 20:20
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Gäsp. Tröttsamt med folk som gnäller om befolkningen. Vill du hjälpa till miljön kan du börja med dig själv. Hitta ett rep först bara.

Tycker ändå det ligger nånting vettigt i det han säger. Inte om man är ateist kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det går väl att plocka hem 15 personer inpackade i plast o hanterat som bio hazard.

Men det förutsätter att de sätts i karantän i Sverige o att prover tas.

Skulle de bli sjuka i Kina så kan det vara svårt att få ordentlig vård.

Vilket är anledningen att man ska tänka sig för innan man åker dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Karantänplatsen behöver inte ligga vid själva flygplatsen, men vårdpersonal och transportfordon skall finnas vid varje större flygplats. Det är oerhört viktigt med karantän, eftersom viruset även smittar under inkubationstiden.

Dom flesta länder utom Sverige, har redan planerat för lämpliga karantänbyggnader. Italien och Frankrike var blixtsnabba med att ordna karantän för dom hemkommande från Asien. Storbritannien och Tyskland är också väl förberedda.
Och varför ska sverige då alltid vara så avikande, man borde väl ändå följa majoriteten, tycker det är väldans konstiga beslut som fattas här, ska vi nu bara tycka synd om hon som är smittad och vilseleda den övriga befolkningen. Hon är ingen fågel som flugit hit med egna vingar.
Citera
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Ja, dom kommer ju från riktiga hotzones som Luleå, Göteborg och Oslo. Skitläskigt.

Läs ordentligt kretin. Det fortsätter flyga in kineser. Fallet i Jönköping härrör från den 24/1. Fler kommer följa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag mår bra. Trött på Flashback.

ok kul och skönt att veta vill verkligen inte att du skall bli sjuk även om jag har en hard ton.

Skall du ta evakueringsflyg hem Eller stannar du?
Citera
2020-01-31, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jag bor nära Jönköping och idag gick jag för att handla ffp2-masker och skyddsglasögon, hade skyddsmask på mig när jag gick dit då jag känner att jag blivit sjuk. Men på vägen hem från butiken så hostade två invandrare mig i ansiktet vid två tillfällen för att jag hade mask på mig. Senare under dagen bekräftades det första fallet här i länet.

De hade mask på mitt jobb igår också. Utom blatten jag jobbade med som vägrade ta på sig en och hävdade att det kan inte komma till Sverige. Så jag blev förbannad och röt till att han är dum i huvudet.

Jag blir fan matt på denna skiten vissa tycker inte ens att man borde bry sig. Vad är det för fel på folk?

Har du en begåvningstörning?

Ditt beteende är svårt att förklara på annat sätt.
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
om det är faktum att vi fortfarande släpper in kinesiska flyg så är det absurdum utan dess like = då är vi till 100% körde. farväl sverige. farväl nationen.

Vad är egentligen skillnaden mellan att släppa in virusbärande kineser eller kriminella muslimer, förutom hur lång tid det tar innan svensken dör ut?

Det senare har vi ju gjort i flera år nu så begreppet vidöppna gränser torde ju vara folkligt förankrat.

Vi får de politiker vi väljer.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Att ni inte tröttnar. Man får ju bara lite hosta.

Svårt att andas också, tills du kvävs, verkar vara ett relativt vanligt symptom också.
Citera
2020-01-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Svårt att andas också, tills du kvävs, verkar vara ett relativt vanligt symptom också.
Relativt ovanligt symptom menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in