Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Små små kryp.......... inte så trevligt.
Köpte flera kilo mjöl av en bonde en gång, var sen borta en vecka på semester. Hemkomsten blev inte en skön helg. Efter att slängt allt i matväg i skåpen (inte kyl o frys), diskat och plockat undan glas och porslin, kastruller, ja allt i köket var invaderat av de små krypen, kom de och sprutade, även i angränsande rum. Fick övernatta hos släkten.
Har för mig att husdjur skulle hållas borta tills du var säker på att inga baggar fans kvar, då man fick våtstäda besprutade golv å så.
Fy fan, jag kan tänka mig. Först upptäckte jag några få i ett paket havregryn, men jag hade fler på lager som inte stått så länge och där kryllade det och plötsligt var dom överallt och till och med flög runt tror jag. Den enda fördelen med detta elände är att jag kommer att gå ner i vikt, har knappt ätit sen dess.
Tror att jag måste prata med nån annan firma kanske Anticimex om hur dom gör, det här verkar vara nån lokal förmåga och det kanske inte är säkert att han använder samma metoder som dom andra, men det hyresvärden som anlitar honom så det blir hur som helst han som kommer. Tror inget illa om honom men blir helt nojjig, särskilt när jag får höra andras berättelser om utrymning av hus och hem.