2020-01-31, 10:05
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur ser arbetsmarknaden ut för examaninerade utan ting o som vill ha första juristjobben?

Tidvis har det varit svårt - o 2009 var det pezztt

Beror på betygen. Och hur kräsen du är. Men ting är knappast obligatoriskt längre (om det någonsin var?)
Citera
2020-01-31, 10:24
Medlem
Jag är en äldre student nära 30 som precis börjat på LU, några tips för att kunna relatera till dessa barn som bara pratar om att festa och äta tacos och surfar på zalando ?
Citera
2020-01-31, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Beror på betygen. Och hur kräsen du är. Men ting är knappast obligatoriskt längre (om det någonsin var?)

Men om det är så svårt - varför vill folk då satsa 4.5 år o massor av CSN - dvs Många Köper Arbetslöshet o ännu fler köper låååglön - o endast ett fåtal lyckas samtidigt som man är
toootaaalt misslyckad om man INTE Blir Miljonär rätt snabbt med läkarexamen
Citera
2020-01-31, 12:00
Medlem
Citat:
Men om det är så svårt - varför vill folk då satsa 4.5 år o massor av CSN - dvs Många Köper Arbetslöshet o ännu fler köper låååglön - o endast ett fåtal lyckas samtidigt som man är

Svaret är enklare än vad du tror, det är fråga om okunskap och en strävan efter vad dessa tror är "status". Lejonparten är nog av uppfattningen att utbildningen kommer resultera i en stor lönecheck så fort examensarbetet är inlämnad och en examen tilldelas medan verkligheten är den raka motsatsen. Utan höga betyg, precis som du säger, så är den bistra verkligheten att många kommer att betala av sina studielån som handläggare vid en myndighet och undra var fem år av ens liv försvann. Jag säger inte att det är något dåligt i sig, utan jag vill endast belysa att det finns många juriststudenter som genomgående saknar förankring i verkligheten.
Citera
2020-01-31, 12:57
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsKommtDaraufAn