2020-01-31, 17:21
Medlem
Allt för lugna befolkningen ska bli "spännande" se när skiten sprider sig snacka om att dom gör bort sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Hon var tydligen isolerat sen hon anländande till Sverige tills nu.
Som om jag ska tro på sånt skitnyheter. Hon har säkert utspridd viruset till sina vänner innan symtomet poppade fram. Sverige gör ju allt i sin makt för inte skapa panik samtidigt som de skapar fejka nyheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Dom säger att hon inte haft några kontakter i Sverige, men hon har väl flugit till Sverige, man sitter ju nästan i knät på varandra i planet, det måste ju vara en klar "kontakt" konstigt att dom inte nämner detta.

Ja, samt att man äter tillsammans och samma luft cirkulerar ofta länge.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Inte speciellt nej

Jag är ung, frisk, röker inte, lever ganska hälsosamt, har ett förstärkt immunförsvar då jag jobbar i verksamheter som huserar många sjuka, är sällan ordentligt sjuk.

Att gå och oroa sig gör inget bättre.
Vi ska alla dö ändå men jag lovar dig att du, jag eller någon annan i den här tråden inte kommer dö av Corona.

Allt handlar om risktagande, och om vår hänsyn till våra nära och kära som kanske inte är unga och friska.
Bara för att jag får Corona och överlever så betyder det inte att min far som snart är 70, blir smittad och dör.
Som sagt, gäller att tänka mer än bara på sig själv här.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langkille
https://www.zerohedge.com/markets/burning-bodies-secret-new-accounts-wuhan-detail-coronavirus-outbreak
https://www.youtube.com/watch?v=7AI3R41dGnU

I normala tider, kremeras alla i Kina, eller har man andra metoder parallellt, som vi har?

Kan det i så fall bara vara att man nu väljer att kremera alla som dött oavsett om de testats Corona-smittade eller inte, och att det därför krematoriet får en högre belastning nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Tycker du ändå inte att det är en liten diskrepans mellan svensk respons och kinesisk respons?
Så kan det vara, mitt inlägg var mer för att få fram hur ”vanlig” sjukvårdspersonal ser på domedagsviruset.
Citera
2020-01-31, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Dom säger att hon inte haft några kontakter i Sverige, men hon har väl flugit till Sverige, man sitter ju nästan i knät på varandra i planet, det måste ju vara en klar "kontakt" konstigt att dom inte nämner detta.

Japp. Tänkte exakt samma sak. Hon har rest hit. Hon har befunnit sig på minst ett plan, flygplats, troligen handlat någonstans då hon varit på resande fot (så länge hon inte har hemmet fyllt med konserver).. I call bullshit.
Frågan är väl hur det smittar. Innan det bryter ut eller när man väl är sjuk.
Citera
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag VET att det inte går. Har du googlat något som styrker din tes? Eftersom det är du som påstår något.

Vad är det du vet? Att plast inte brinner i 800+ grader?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Coronavirus är en virusfamilj och detta virus (2019-nCoV) är ett nytt RS-Virus https://sv.wikipedia.org/wiki/RSV_(virus))

Detta virus är en ny sorts coronavirus som inte tidigare har funnits. Viruset är inte detsamma som MERS-CoV och SARS, det de alla har gemensamt är att de alla är en sorts coronavirus. Coronavirus cirkulerar främst genom djur som kameler, katter och fladdermöss. Detta nya virus (2019-nCoV) tros komma från fladdermöss.

Det som är unikt med detta viruset är att detta viruset påstås ha uppstått från ett virus relaterat till SARS.
Jag tror att det som kommer ta död på mänskligheten LÅNGT innan "klimatförändringarna" gör det är virus och bakterier. De kommer vinna och när isen lägger sig kilometertjock här uppe i norden igen så finns ingen människa som fryser....................
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Youtubare världen över beklagar Sveriges fall av Coronaviruset.

Konversationen:

-Äter de fladdermöss och ormar i Sverige?
-Nej de äter surströmming, det är mycket värre.

Rapport från livechat Coronavirus
Citera
Medlem
kato85s avatar
För alla er som funderar på att köpa ansiktsmask eller inte:

Dessa virus kommer komma oftare och oftare i takt med att jordens befolkning ökar.

Det kommer komma fler gånger då ansiktsmaskerna tar slut och vi måste tänka oss för, så varför inte köpa in en kartong och ha?
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Folkets dagblad (Peoples Daily) är Kommunistpartiets officiella propagandaorgan.

Har lika mycket trovärdighet som sovjetiska Pravda, = ingen trovärdighet alls.

Publicerar bara Kinesiska Kommunistpartiets lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nu hör jag absolut inte till oroskorparna som kraxar om mänsklighetens undergång, men jag undrar lite över kvinnans påstådda isolering.

Särskilt om det stämmer att man smittar innan symtom. I så fall träffade hon väl en massa människor på planet och på flygplatsen medan hon var smittbärande? Och hur tog hon sig från flygplatsen och till bostaden? Behövde hon verkligen inte handla någon mat eller någonting efter att hon kommit hem från resan?

Svenska myndigheter arbetar med hypotesen att det endast smittar när man är symptomatisk.
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Sveriges myndigheter i ett nötskal. Uppkommer det fler fall i Sverige kommer farbror storebror aldrig att försöka koppla dessa till denna kvinna då det nu är klarlagt att hon isolerat sig själv. Man nämner dock inte att det har kunnat spridas på flyget, transporten från flygplatsen osvosv.

Man blir ju helt mörkrädd av hanteringen. Flashback till tsunamikatastrofen i Asien 2004.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in