2020-01-31, 17:18
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu är Sverige med på den röda delen av kartan.

[LIVE] Real Time Counter, World Map - WUHAN Novel Coronavirus [LIVE COUNTER AND WORLD MAP]
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

9934 Cases
213 Death
Citera
2020-01-31, 17:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Vad menar du med att vinna? Ska vi ha flest smittade eller färre? Förklara dig om du har den möjligheten med den lilla hj***a som du har!

Jag behöver inte förklara till dig, nu fick du lite att tänka på istället...
Citera
2020-01-31, 17:19
Medlem
InteMassmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkdkdk
Åh nej! Vet du om det är Höglandssjukhuset i Nässjö eller Eksjö hon var på först innan Jönköping?

Eksjö enligt denna person.
https://shared.jodel.com/fik5je9wH3?channel=tg
Vet inte om man ska tro på det riktigt.
Citera
Medlem
huwies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Googlar på "coronavirus" och det verkar inte vara ngt som uppstått helt plötsligt. Ett "gammalt" virus......men självklart mer eller mindre potent beroende på omständigheterna? Är det en ny variant? Liksom "spanska sjukan" igen! Ett virus vi aldrig stött på tidigare? Jag är i nuläget mer oroad över när jag läser om att mässlingen dyker upp! Får jag mässlingen så är jag förbi och slut. Hade påssjuka som 23-åring och blev så sjuk så jag låg på sjukhus i en vecka med dropp. Hejdå!

Coronavirus är en virusfamilj och detta virus (2019-nCoV) är ett nytt RS-Virus https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/respiratory-syncytial-virus-rsv/)

Detta virus är en ny sorts coronavirus som inte tidigare har funnits. Viruset är inte detsamma som MERS-CoV och SARS, det de alla har gemensamt är att de alla är en sorts coronavirus. Coronavirus cirkulerar främst genom djur som kameler, katter och fladdermöss. Detta nya virus (2019-nCoV) tros komma från fladdermöss.

Det som är unikt med detta viruset är att detta viruset påstås ha uppstått från ett virus relaterat till SARS.
Senast redigerad av huwie 2020-01-31 kl. 17:21.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Eftersom det inte är klarlagt om det är på det sättet...

Ok. Jag faktakollade nog inte länken där jag läste detta då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vad Wuhan gör är inte relevant. Sverige visste att ett stort utbrott av ett nytt smittsamt virus pågick i Wuhan den 24:e.

Folkhälsomyndigheten skrev vid den tiden att det inte smittar särskilt effektivt mellan människor, eftersom de är efterblivna.
Citera
Medlem
santacls avatar
Hon hade symptom den 28:e ? Och inkubationstiden är 2-14 dagar ? Inget att oroa sig för alltså enligt myndigheter...
Citera
Medlem
Dom säger att hon inte haft några kontakter i Sverige, men hon har väl flugit till Sverige, man sitter ju nästan i knät på varandra i planet, det måste ju vara en klar "kontakt" konstigt att dom inte nämner detta.
Citera
2020-01-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Inte ovanligt att folk håller sig helt isolerade under 1 vecka, kanske pluggar till en resttenta eller liknande.

Nu hör jag absolut inte till oroskorparna som kraxar om mänsklighetens undergång, men jag undrar lite över kvinnans påstådda isolering.

Särskilt om det stämmer att man smittar innan symtom. I så fall träffade hon väl en massa människor på planet och på flygplatsen medan hon var smittbärande? Och hur tog hon sig från flygplatsen och till bostaden? Behövde hon verkligen inte handla någon mat eller någonting efter att hon kommit hem från resan?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Hon gick säkert på toaletten under resan, alla handtag hon tagit på. Normalt sett brukar dock virus dö ganska snabbt utanför kroppen.
Just detta virus har det talats om 48 h...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Din vägvisning ger jag inte mycket för, allt du har gjort är att mana till ”lugn”. Vore det inte visare att ge tips för hur vettskrämda människor ska hantera sin panik på något rationellt sätt, som inte sätter dem i skiten för att de suttit still i båten istället för att försöka påverka den egna situationen? Man kan hantera läget utan att vara katastrofprepper, vad har man att förlora på att hoppas på det bästa medan man förbereder sig på det värsta? Lägg undan mat och vatten för 72 timmar är bra början för alla, hur rationellt som helst.

Vad jag gillar detta! Just så ska man tänka, enligt mitt sätt att se på saken. Rationellt utgå från att "shit happens always". Sen öppnar man champagnen och chillar när det visar sig att det inte hände.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu är Sverige med på den röda delen av kartan.

[LIVE] Real Time Counter, World Map - WUHAN Novel Coronavirus [LIVE COUNTER AND WORLD MAP]
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

9934 Cases
213 Death

Region Jönköping.
https://secure.quickchannel.com/Qc/create/mainshow.asp?id=9b5qss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in