• 1
  • 2
2020-01-31, 16:46
Medlem
nerdhs avatar
Har på senare tid stött på fenomenet att sajter upptäcker att man är bakom vpn.

Tex tv4.se som returnerar

vad kan man göra åt detta och kan någon förklara hur dom upptäcker detta.
Citera
2020-01-31, 16:57
Medlem
Cokeers avatar
vad använder du för vpn?
Citera
2020-01-31, 17:01
Medlem
Händer samma på cmore, vad försöker dom med?
Citera
2020-01-31, 17:12
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Har på senare tid stött på fenomenet att sajter upptäcker att man är bakom vpn.

Tex tv4.se som returnerar

vad kan man göra åt detta och kan någon förklara hur dom upptäcker detta.

On du surfar utan vpn syns det att du är i Sverige
Vissa Tv program får bara visas där.

När jag var på tjänsteresa för ett tag sedan så fick jag upp meddelande om det också på 4 play.
(att jag inte var i Sverige alltså)
Citera
2020-01-31, 17:20
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
vad använder du för vpn?

Använder purevpn från spanien med svensk server
Citera
2020-01-31, 17:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Använder purevpn från spanien med svensk server

Vad säger supporten på purevpn när du frågar om hur du kan lösa problemet?
Citera
2020-01-31, 18:05
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad säger supporten på purevpn när du frågar om hur du kan lösa problemet?

Citat:
please enter this server > se2-ovpn-udp.pointtoserver.com in windows application through dedicated IP mode and make sure to use only IKEV protocol

men det hjälpte inte. Försökte deras chrometillägg men det hjälpte inte heller.

Ska återkomma imårrn så ska dom försöka lura ut nåt.
Citera
2020-01-31, 18:52
Medlem
Jag har samma problem med Flashbacks vpn. Mycket frusterande att detta börjat hända senaste månaderna.
Citera
2020-01-31, 18:59
Medlem
Jag kan tänka mig att stora sajter börjat samla på IP-adresser som går till VPN-servrar, och när de får trafik från en av dessa så får besökaren ett felmeddelande istället för det vanliga innehållet. Och om de inte samlar själva så kan de köpa tjänsten att identifiera VPN-servrar från någon.

Jag kommer på ett sätt att ta sig runt detta, men det kräver kontakter: prata med en kompis som bor i landet du "vill surfa från", och be kompisen installera ett VPN-program i sin dator. Du kan då ansluta till denna dator, och surfa via kompisens uppkoppling. Du ser då ut att komma från landet som kompisen befinner sig i. Tekniskt sett blir din kompis en VPN-leverantör, men det lär inte bolagen som vill hindra dig veta om. Och kompisen du frågar bör vara tillräckligt tekniskt kompetent för att kunna göra detta utan att ta risker....
Citera
2020-01-31, 19:18
Bannlyst
Inte svar på din fråga men tv4 play kan du se i hela europa om du har ett svenskt bankid om jag inte minns fel från reklamen.
Citera
2020-01-31, 19:28
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag kan tänka mig att stora sajter börjat samla på IP-adresser som går till VPN-servrar, och när de får trafik från en av dessa så får besökaren ett felmeddelande istället för det vanliga innehållet. Och om de inte samlar själva så kan de köpa tjänsten att identifiera VPN-servrar från någon.

Jag kommer på ett sätt att ta sig runt detta, men det kräver kontakter: prata med en kompis som bor i landet du "vill surfa från", och be kompisen installera ett VPN-program i sin dator. Du kan då ansluta till denna dator, och surfa via kompisens uppkoppling. Du ser då ut att komma från landet som kompisen befinner sig i. Tekniskt sett blir din kompis en VPN-leverantör, men det lär inte bolagen som vill hindra dig veta om. Och kompisen du frågar bör vara tillräckligt tekniskt kompetent för att kunna göra detta utan att ta risker....

Vet att tex BBC blacklistar vissa VPNs ipadresser för tex iplayer. Hade en vpn som gick och en som inte gick.

Det jag undrar är om det är så simpelt eller om man kan detecta en vpn-uppkoppling på andra sätt.
Citera
2020-01-31, 19:29
Medlem
ArgusOnes avatar
En tanke är att de läser av språkinställningar för att jämföra med vilket land trafiken kommer ifrån. Testa och byt språk och se om det är så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in