• 1
  • 2
2020-01-31, 16:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En kvinna i 40-årsåldern sitter anhållen sedan polisen hittat mängder av stulna smycken i hennes hem i Knvista kommun.
– Det handlar om till exempel om ringar, klockor och gamla medaljer, säger Jonas Eronen, polisens presstalesperson.
Det började med att polisen fick in en rad anmälningar om att äldre i Knivsta kommun blivit bestulna på värdesaker.
– Man började se en gemensam nämnare och det ledde fram till en misstänkt person, en kvinna som i sitt arbete har tillgång till äldres bostäder, säger Jonas Eronen.
En husrannsakan gjordes hemma hos kvinnan och då hittades hundratals smycken som antas vara stulna från äldre – alla kända offer är över 90 år gamla.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...vinna-anhallen

Vem är kärringfan?
Citera
2020-01-31, 16:25
Bannlyst
hon kanske varit en korp i ett tidigare liv?
Citera
2020-01-31, 17:14
Medlem
folk som behandlar gamla människor illa är folk som ska låsas in och sen slänger man nycklarna
Citera
2020-01-31, 17:32
Medlem
dacks avatar
Låter som en hälare som då köpt upp godset av småtjuvar för en spottstyver kanske rent av bytt till sig det mot knark droger.
Citera
2020-01-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Låter som en hälare som då köpt upp godset av småtjuvar för en spottstyver kanske rent av bytt till sig det mot knark droger.

Jaså det tycker du. Jag tycker snarare att det låter som det står i trådstarten: "en kvinna som i sitt arbete har tillgång till äldres bostäder".
I samma kvinnas bostad återfanns alla dessa smycken vid en husrannsakan.
Skärp dig, läs åtminstone trådstarten innan du kommer med ditt befängda tyckande.
Citera
2020-01-31, 23:39
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jaså det tycker du. Jag tycker snarare att det låter som det står i trådstarten: "en kvinna som i sitt arbete har tillgång till äldres bostäder".
I samma kvinnas bostad återfanns alla dessa smycken vid en husrannsakan.
Skärp dig, läs åtminstone trådstarten innan du kommer med ditt befängda tyckande.
Jag tycker inte utan skrev låter som en hälare.
Citera
2020-02-01, 02:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
folk som behandlar gamla människor illa är folk som ska låsas in och sen slänger man nycklarna

Japp, håller helt med dig.

Någon som har namnet på MGM, Knivsta är väl inte så stort.....
Citera
2020-02-01, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...vinna-anhallen

Vem är kärringfan?

Det är inte så märkligt att någon stjäl från gamla men då brukar de sälja stöldgodset, varför har hon kvar prylarna?
Citera
2020-02-01, 09:27
Medlem
"en kvinna som i sitt arbete har tillgång till äldres bostäder, säger Jonas Eronen."

Hemtjänst låter det som.
Citera
2020-02-01, 09:48
Medlem
De flesta inom hemtjänsten är invandrare, många äldre jag känner är oroliga över att de inte förstår för hemtjänsten kan dålig svenska.
Det är hemskt hur våra gamla behandlas.
Citera
2020-02-04, 12:36
Medlem
Vem är hon. Droppa!
Citera
2020-02-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
De flesta inom hemtjänsten är invandrare, många äldre jag känner är oroliga över att de inte förstår för hemtjänsten kan dålig svenska.
Det är hemskt hur våra gamla behandlas.
På vilket sätt är det hemskt? De valde själva sin egen framtid genom att i val efter val, ända sedan 60-talet, rösta fram kulturmarxister till makten.
Nu får de precis det samhälle de röstade fram. Ingen att tycka synd om mao.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in