2020-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurgardaren
Jag var inne i huset idag (anhörig lever där) och kollade lite i trappen, dörren var avspärrad på tredje våningen.
Såg genom fönstret från gatan hur det var svarta sopsäckar över fönstren och det kom blixtar från en kamera där inne. Jag och min anhörige diskuterade och det bor tydligen en man och en kvinna med ett litet barn på adressen och de var i 40-årsåldern! På dörren när jag kollade så fanns det även en lapp på ringklockan där det stod något i stil med ”knacka istället, vi har barn som sover”
Summan av kardemumman så hade det ju inte varit jättekonstigt då om det var narkotika inblandat i brottsrubriceringen.
Då verkar det som om det är familjen T(a)rberg det handlar om. Kan de ha försökt gömma barnet i nåt skrymsle? Typ klädkammare eller liknande? Därav brott mot griftefriden.
Citera
2020-01-31, 11:26
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Spekulerar lite över brottsrubriceringen.
Kan det vara så att det varit en elolycka? Alltså att man nyligen har tapetserat eller på annat sätt renoverat och slarvat med att sätta på kontaktskydd varpå barnet kommit i kontakt med ström? Och på så sätt har man orsakat vållande till annans död?
Senast redigerad av FatPPLrHrdrTkidnap 2020-01-31 kl. 11:37.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Jag var inne i huset idag (anhörig lever där) och kollade lite i trappen, dörren var avspärrad på tredje våningen.
Såg genom fönstret från gatan hur det var svarta sopsäckar över fönstren och det kom blixtar från en kamera där inne. Jag och min anhörige diskuterade och det bor tydligen en man och en kvinna med ett litet barn på adressen och de var i 40-årsåldern! På dörren när jag kollade så fanns det även en lapp på ringklockan där det stod något i stil med ”knacka istället, vi har barn som sover”
Summan av kardemumman så hade det ju inte varit jättekonstigt då om det var narkotika inblandat i brottsrubriceringen.

Och namnet på dörren var.....?
Citera
Medlem
På dörren står det R. Gu*stafson
Citera
2020-01-31, 11:28
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Åh fan. Då var vi helt på fel våning!
Citera
2020-01-31, 11:29
Medlem
Citat:
Hon bor ensam. Och ingen över 15 år bor på adressen. Det är två som anhållits. Och en anhörig som anmälde. Om jag hittat rätt person alltså. Men det vore inte första gången en ensamstående mamma tagit livet av sitt barn pga sociala och mentala omständigheter.
Citera
2020-01-31, 11:31
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon bor ensam. Och ingen över 15 år bor på adressen. Det är två som anhållits. Och en anhörig som anmälde. Om jag hittat rätt person alltså. Men det vore inte första gången en ensamstående mamma tagit livet av sitt barn pga sociala och mentala omständigheter.

Pappan skriven på annan adress pga bidrag kanske?
Citera
2020-01-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Åh fan. Då var vi helt på fel våning!

Nej men då är det namnet jag var inne på förut, ensam kvinna med ett barn. Försökte hitta på FB och hittade en kvinna med samma namn i samma stad, med två små flickor. Det var bara det att hon skrivit ett annat bostadsområde på sin FB. Fast där kan man ju förstås skriva vad som helst eller så är det gammalt.
Citera
2020-01-31, 11:32
Medlem
Jag hittar ingen R.Gustavsson. Är jag blind?
Citera
2020-01-31, 11:32
Medlem
tinkyminkys avatar
Har hittat FB men vet inte om jag vågar posta ifall det inte är rätt person. Men det har nyligen postats om att man borde "ta körkort för barn". Alltså för att få skaffa barn. 😬

Edit: det var fel person.
Senast redigerad av tinkyminky 2020-01-31 kl. 11:39.
Citera
2020-01-31, 11:33
Medlem
Jag passerade Styrmansgatan 34 igår vid 14-tiden, såg ett antal polisbilar och flera konstaplar, varav en hoppade och försökte se in genom fönstret till lägenheten till höger om porten på första våningen.
Jag tänker att ingen var hemma där och man försöker minska sökområdet.
Citera
2020-01-31, 11:33
Medlem
Larsa80s avatar
Citat:

Säker på att det är 34?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in