Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Väldigt svårt att säga. Men jag gissar på att i Europa och Nordamerika så fortsätter fallen att krypa upp så att vi vid nästa helg (8-9/2) har den i princip i alla länder och ett antal dussin fall i de stora länderna. Sverige har kanske 5 fall då.
Samtidigt bryter den ut på allvar i länder som Vietnam, Filippinerna, Kambodja, som då är uppe i hundratals fall var.
En vecka senare, mitten av februari, är nog läget helt globalt.
I början av mars är det total katastrof även i Europa, det var min prognos för ett antal dagar sedan och den står jag fast vid.
Har följt dina inlägg några dagar nu och får tyvärr hålla med dig i dina analyser, som stämt allt för väl med både verkligheten och vad jag själv förutspått.
Tråkigt att det svenska förlamade Smittskyddsinstitutet och f.ö. majoriteten av den svenska regeringen med UD mm som vanligt står helt handfallna inför en möjlig framtida kollaps i det svenska sjukvårdssystemet.
Glömmer inte i första taget när utrikesministern Laila Freivalds ett dygn efter Tsunamin uttalade i en TT-intervju, att det bara var en stor våg som slog in och inget att oroa sig över...