2020-01-30, 03:18
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Hon tar plats och gör en grej av det hon gillar, massor med killar har gjort det utan att få hat riktat mot sig. Hon är en bra förebild för unga tjejer som vill ta plats på männens bekostnad.

Nä. Men du. Sitt ner i båten.

Jag har läst den här tråden sen den startade och hade verkligen hoppats på att få slippa skriva i den, men nu blev jag förbannad för första gången.

Jag går in här några gånger i månaden, ibland finns det tre sidor att läsa, och ibland trettiotre. Jag ber om ursäkt på förhand om någon redan skrivit det här längre fram.

För det första; NEJ, hon tar inte plats och "gör en grej av det hon gillar". Hon har ingen aning om vad hon gillar - hon har bara ägnat sig åt sånt hon fått betalt för sen hon var 19.

För det andra; NEJ, "massa killar" gör inte det hon gör utan att få skit? Väldigt få killar gör det hon gör, dvs ljuger för content, och de få som gör det får JÄTTEMYCKET SKIT! (Joakim Lundell aka jockiboi är bara ett exempel).

För det tredje; Nä. Nej. Va? Huh? Det finns några jävligt tuffa kvinnor som tar plats (Suzanne Reuter, Ellen DeGeneres, Zara Larson, Marta Vieira da Silva), men ingen av dem gör det på "männens bekostnad", så varför skulle BB göra det?

Isabella har aldrig varit, är inte nu, och kommer ALDRIG bli en feministisk förebild.

Släpp sargen.

PMa mig gärna när du vaknat upp ur din psykos.
Senast redigerad av maddtre 2020-01-30 kl. 03:21.
Citera
2020-01-30, 07:01
Bannlyst
Bert Karlsson vill göra affärere med Isabelle enligt vad han säger här

https://www.youtube.com/watch?v=ty_NPKYOxDs
Citera
2020-01-30, 07:40
Medlem
EndastJag01s avatar
Bella är enbart intresserad i sin affärsverksamhet. Bellas affärsverksamhet är Bella.
Bella la ner Erik Selin när han inte ville hjälpa till att driva Bellas affärsverksamhet. Han konstaterade själv att de rörde sig i olika områden.
Alltså var han inte till nytta för Bella.
Citera
2020-01-30, 16:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Bella är enbart intresserad i sin affärsverksamhet. Bellas affärsverksamhet är Bella.
Bella la ner Erik Selin när han inte ville hjälpa till att driva Bellas affärsverksamhet. Han konstaterade själv att de rörde sig i olika områden.
Alltså var han inte till nytta för Bella.

Det var 100% garanterat Bella som blev dumpad! Hon hade gärna gift sig med miljardären och avvecklat all sin dalande affärsverksamvet! Men se det ville inte Erik!
Citera
2020-01-30, 20:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Svårt att hitta ett sjukligare självskadebeteende
Isabella ger maximalt med sex och äkta kärlek till snål-Erik
Erik ger inte tillbaka ett öre till Isabella
Hur känner sig Isabella efter att ha blivit dumpad efter flera månaders gratis-sex med en så gammal man?
Lurad? Skamsen? Förbannad? Ingenting?
Kommer Isabellas dyslektiska blogg-arme att hämnas, såsom dom hotades med?
Varför upprepar Isabella dom absolut mest pinsamma misslyckanden hon kan tänka sig offentligt?
Varför lär sig Isabella inte av några konsekvenser alls, varken av oavslutade studier, konkurser, nedlagda projekt eller flera månader av gratis-sex med snåla gamlingar?
Isabella får akta sig så att hon inte blir ett gratis-nummer som miljardärerna, uradeln och politikerna delar mellan sig
Snart kanske det inte finns någon man kvar som ser Isabella som seriös, eller har jag helt fel?

Säger inte att du har fel. Men en alternativ version skulle kunna vara att han hade lite sex och sen tyckte det räckte. Såsom alla andra miljardärer eller inte brukar. Att hon ville mer är väl vanligt.

Någon påverkan på fastighetsimperiet har jag inte kunnat se. Ska man skärskåda vem som knullar vem så hade det sannolikt skadat honom mer om han raggade på någon helt okänd blondin.

Men visst om trådens intresse skulle bli aggressiv och börja publicera bilder mm från deras umgänge så skulle läget förändras. Men inget tyder väl på detta.

Jag tycker ibland att ni ibland blir väl enögda, det finns väldigt många stora bolag där VD eller styrelse knullar runt. Alla vet men ingen bryr sig. Varför är för att det inte är så speciellt utan just så vanligt. Fruarna vet för det mesta men bryr sig inte.

Det anses för det mesta vara en privat grej men när någon sparkas används det gärna som ett vapen. Dom värsta är de statliga verken. Där saknas all moral och vi har fruar som blir misshandlande och män som stjäl allt dom kan. Finns för all del kvinnor också men väldigt få.

Gamla Vattenfall när det var helstatligt var en gubbfest utan like. Dom bad om mutor helt rakt ut utan att ens försöka göra det snyggt. På resor frågade dom rakt ut om bordeller var inplanerade, annars ville dom inte åka. Men så fanns det heller inte en möjlighet i världen att dom skulle åka dit på den tiden.

Det är kanske därför jag tycker att Erik knullar med en känd bloggerska är en liten grej. Och att jag tror ingen bryr sig om vi pratar investerare. Rykten går om alla och i lilla sverige är dom flesta sanna. Dom roligaste går kring qviberg tycker jag men det är en hundra-i-topp-lista.
Citera
2020-01-30, 20:54
Medlem
Citat:
Isabella har ju redan fått känna sig som en vinnare flera gånger om då hon gav gammel Erik exakt allt han ville hainklusive äkta kärlek
Det gav Isabella inga miljarder trots att Isabella tydligen gav gammel Erik allt exakt allt som Erik ville ha
Lär sig Isabella inte av någonting varken av sina oavslutade studier, alla konkurser, hundratals nedlagda projekt och nu snåla gamlingar
Ar det en till gamling som hon söker lyckan med denna gång igen?
Det är ju lite patologisktatt söka uppmärksamhet med upprepade misslyckanden, dom mest pinsamma misslyckanden man kan tänka sig och hela tiden maximalt offentligt
Det är ju sjukligare än ordinärt självskadebeteende som att rispa sig själv

Bella är i stort behov av en ny plånbok. Någon som är beredd att bjuda på den livsstil hon vant sig vid och som hon inte själv klarar av att finansiera. Samtidigt som de äldre snuskhumrarna förstått att Bella är öppen för lite kuttrasju om bara omkostnaderna, förlåt omständigheterna, är de rätta. En bystig flamsig och lättlurad blondin med lite hull att grabba tag i är inget de gamla getterna tackar nej till.

Jag tror inte Bella till fullo förstår vilka signaler hon sänt ut i om med sina affärer med Stordalen och Selin. Många gubbar kommer att lägga in en stöt nu när de förstått att de bara behöver vifta med lyx framför näsan på henne för att få henne intresserad.
Citera
2020-01-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Säger inte att du har fel. Men en alternativ version skulle kunna vara att han hade lite sex och sen tyckte det räckte. Såsom alla andra miljardärer eller inte brukar. Att hon ville mer är väl vanligt.

Någon påverkan på fastighetsimperiet har jag inte kunnat se. Ska man skärskåda vem som knullar vem så hade det sannolikt skadat honom mer om han raggade på någon helt okänd blondin.

Men visst om trådens intresse skulle bli aggressiv och börja publicera bilder mm från deras umgänge så skulle läget förändras. Men inget tyder väl på detta.

Jag tycker ibland att ni ibland blir väl enögda, det finns väldigt många stora bolag där VD eller styrelse knullar runt. Alla vet men ingen bryr sig. Varför är för att det inte är så speciellt utan just så vanligt. Fruarna vet för det mesta men bryr sig inte.

Det anses för det mesta vara en privat grej men när någon sparkas används det gärna som ett vapen. Dom värsta är de statliga verken. Där saknas all moral och vi har fruar som blir misshandlande och män som stjäl allt dom kan. Finns för all del kvinnor också men väldigt få.

Gamla Vattenfall när det var helstatligt var en gubbfest utan like. Dom bad om mutor helt rakt ut utan att ens försöka göra det snyggt. På resor frågade dom rakt ut om bordeller var inplanerade, annars ville dom inte åka. Men så fanns det heller inte en möjlighet i världen att dom skulle åka dit på den tiden.

Det är kanske därför jag tycker att Erik knullar med en känd bloggerska är en liten grej. Och att jag tror ingen bryr sig om vi pratar investerare. Rykten går om alla och i lilla sverige är dom flesta sanna. Dom roligaste går kring qviberg tycker jag men det är en hundra-i-topp-lista.

Äntligen lite verklighetsförankring! Även Maddtre har skrivit ett klarsynt inlägg nyligen.

Jag har försökt skriva det här länge, redan när relationen mellan Selin och Löwengrip fortfarande pågick. Men andra såg "kärlek" mellan dem och naturligtvis kan ingen veta säkert vad två andra människor tänker och känner. Ändå är livserfarenhet praktiskt och tillämpar man den ser i alla fall inte jag mer än något mycket klassiskt och det du också beskriver - en äldre man med mycket makt och pengar som vill ha lite skoj i sänghalmen och samtidigt få känna sig ung och attraktiv, om inte annat för stunden. Då blir en bystig blondin högintressant och kan man sedan betala för saken på ett sätt som gör att det inte blir övertydligt att det handlar om köpt sex eller till och med maskera det till nästan rumsrent så är det bra. Det kunde Selin med Blondinbella och därför var hon ett bättre alternativ än många andra kvinnor på den så kallade marknaden.

Så ser jag på det. Inte heller för mig är det särskilt komplicerat utan tvärtom mycket vanligt att sådant här händer bland näringslivstoppar. *tackar gudarna för att jag inte lever med en sådan och pussar min man tillika kollega*
Citera
2020-01-30, 22:51
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Bella är i stort behov av en ny plånbok. Någon som är beredd att bjuda på den livsstil hon vant sig vid och som hon inte själv klarar av att finansiera. Samtidigt som de äldre snuskhumrarna förstått att Bella är öppen för lite kuttrasju om bara omkostnaderna, förlåt omständigheterna, är de rätta...
Jag tror inte Bella till fullo förstår vilka signaler hon sänt ut i om med sina affärer med Stordalen och Selin. Många gubbar kommer att lägga in en stöt nu när de förstått att de bara behöver vifta med lyx framför näsan på henne för att få henne intresserad.
Du har kanske rätt i att många gamla gubbar kommer att lägga in glammiga budget-stötar nu
Men när är Isabella förbrukad i dessa förnäma kretsar, bland miljardärerna, industrialisterna, finansmännen, uradeln, politikerna?
Blir det som med Linda Rosing, att Isabella gradvis tvingas sänka sig ner till en sångare inom 6 månader?
Fast män tycker väl att Linda Rosing är mycket mer attraktiv an Isabella, utan smink menar jag, kanske lägre status än sångare eller?
Senast redigerad av qutm 2020-01-30 kl. 23:04.
Citera
2020-01-30, 23:00
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Du har kanske rätt i att många gamla gubbar kommer att lägga in glammiga budget-stötar nu
Men när är Isabella förbrukad i dessa förnäma kretsar, bland miljardärerna, industrialisterna, finansmännen, uradeln, politikerna?
Blir det som med Linda Rosing, att Isabella gradvis tvingas sänka sig ner till en advokat inom 6 månader
Bella är redan förbrukad.
Citera
2020-01-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Bella är redan förbrukad.

Lite hårt skrivet. Det är normalt idag att 30-åriga frånskilda tvåbarnsmammor har haft ett par pojkvänner sedan skilsmässan. Det är inte direkt något att höja på ögonbrynen över eller något som gör någon "förbrukad". Dock har hon ju blivit känd som lite av en golddigger, men just där kan hon faktiskt vara orättvist behandlad. Ja, hon har storljugit, lurats och är förmodligen en slipad bedragare i sin verksamhet (och verkar inte ha mycket till medlidande med andras barn eller fruar) men det kan faktiskt vara så att det är hon som betalat dyrt för all lyx under förra året och att hon gjort det för att imponera på sitt nya, fina sällskap.
Senast redigerad av Loqita 2020-01-31 kl. 09:10.
Citera
2020-01-31, 09:28
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Lite hårt skrivet. Det är normalt idag att 30-åriga frånskilda tvåbarnsmammor har haft ett par pojkvänner sedan skilsmässan. Det är inte direkt något att höja på ögonbrynen över eller något som gör någon "förbrukad". Dock har hon ju blivit känd som lite av en golddigger, men just där kan hon faktiskt vara orättvist behandlad. Ja, hon har storljugit, lurats och är förmodligen en slipad bedragare i sin verksamhet (och verkar inte ha mycket till medlidande med andras barn eller fruar) men det kan faktiskt vara så att det är hon som betalat dyrt för all lyx under förra året och att hon gjort det för att imponera på sitt nya, fina sällskap.

Det handlar inte om hur många pojkvänner hon har haft.

Hon är förbrukad på miljardärsmarknaden, hon har gjort bort Selin och sig själv fullständigt, tex börsintroduktionen, ingen framgångsrik man vill ha med Bella att göra, hon är alldeles för pinsam.
Senast redigerad av trottwell 2020-01-31 kl. 09:35.
Citera
2020-01-31, 11:57
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det handlar inte om hur många pojkvänner hon har haft.
Hon är förbrukad på miljardärsmarknaden, hon har gjort bort Selin och sig själv fullständigt, tex börsintroduktionen, ingen framgångsrik man vill ha med Bella att göra, hon är alldeles för pinsam.
Ja självskadebeteende verkar tyvärr vara pinsamt i vissa kretsar, och det är nog ganska svårt att hitta ett sjukligare självskadebeteende än att Isabella serie-upprepar dom absolut mest pinsamma misslyckanden man kan tänka sig maximalt offentligt
Har svårt att se att andra miljardärer, och uradeln och politikerna m.fl., tar Isabella på allvar efter att Erik eventuellt besudlat Isabella som ett gratis-nummer
Isabella gav maximalt med sex och äkta kärlek men snål-Erik gav inte ett öre tillbaka!
Om Isabella känner sig lurad och skamsen efter flera månaders gratis-sex med en gammal gubbe så är hon antagligen så förbannad nu att hon ser till att hennes influencer-arme (hon själv) hämnas så det kommer ju postas detaljerade inlägg om Erik och hans familj i Eriks tråd nu
Om Isabella kunde lära sig av alla konsekvenser så skulle hon inte serie-misslyckats med allt, pinsamt att Isabella varken har avsluta sina gymnasie-studier eller sin MBA, och alla konkurser och nedlagda projekt är kanske lika pinsamma som flera månaders gratis-sex med en snåla gamling i dom kretsarna?
Snart kanske män i allmänhet inte ser Isabella som seriös, speciellt inte affärs-partners, kunder som delvis fått luft, leverantörer som inte fått betalt, anställda som känt sig utnyttjade, och livs-partners som hängts ut i media?
Du har nog rätt, men det finns nog någon man kvar någonstans som ser Isabella t.ex. som ett medialt lyft i sång-karriären eller liknande
Och t.ex. Tintin verkar ju fortfarande vara förblindad av kärlek och inte alls se Isabellas alla misslyckanden inom varje område
Senast redigerad av qutm 2020-01-31 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in