2020-01-28, 23:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dundermiss? Nja, det är en volley med bakåtbalans som han får sträcka sig efter. Det är svårt att få den på mål. Förväntar man sig mer? Ja, men ta inte i så att du skiter på dig.

Men om man är Tellus bästa idrottsman genom alla tider så ska man sätta det läget. Det verkar för övrigt, om man läser på Twitter, som att du är ensam om att inte se det där som en dundermiss.
Citera
2020-01-28, 23:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tröttkört försvar + inhoppande Zlatan. Långt in på andra förlängningshalvlek.

Zlatanisten har visst redan dykt upp och försöker bortförklara missen.

Dagens lärdom är att Zlatan Ibrahimovic aldrig gör något dåligt, inte ens när han gör något dåligt.
Citera
2020-01-28, 23:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men om man är Tellus bästa idrottsman genom alla tider så ska man sätta det läget. Det verkar för övrigt, om man läser på Twitter, som att du är ensam om att inte se det där som en dundermiss.

Fast Zlatan är inte nära av att vara Tellus bästa idrottsman genom alla tider, så jag antar att man inte ska sätta läget då?

Det du ägnar dig åt just nu kallas argumentum ad populum och är ett logikfel. Pöbeln på twitter ser ett öppet mål och tänker "jättemiss". Men det spelar ingen roll om det står en målvakt i vägen eller inte för hur svårt det är att få den bollen på mål. Bollen kommer i luften, är på väg nedåt, har hög fart, Zlatan har bakåtvikt för att han måste sträcka ut för att nå bollen. Med det menar jag inte att Zlatan ska vara nöjd med sitt avslut, utan att det är ett mycket svårare avslut än den okunnige förstår.
Citera
2020-01-29, 08:47
Medlem
Media skriver att Zlatan har räddat Milan. Möjligtvis har han påverkat andra spelare att prestera bättre. Men hans egna insats är inte precis smickrande. 5 matcher och 2 mål, mängder av missade frilägen av en spelare som knappt rör sig utanför motståndarnas straffområde.
Citera
2020-01-29, 10:18
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Piatek fick starta, Zlatan blev inbytt och... stod för ÄNNU en dundermiss

https://streamable.com/8xewm

Ja det där var en dundermiss, värre än den förra.
Även här är ju löpningen helt rätt. När han är i form sätter han den, och då är han starkare än de flesta i de situationerna, något man fortfarande kan se trots att han missat ett par lägen. Han har alltid varit rätt kass i de flesta situationerna under en match, men dolt det genom att göra något mål eller assist.
Citera
2020-01-30, 11:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Piatek fick starta, Zlatan blev inbytt och... stod för ÄNNU en dundermiss

https://streamable.com/8xewm

Vilken sanslös miss! Rafael Leão verkar inte så imponerad av sin "läromästare", haha. Något reklamskylten fick erfara.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han har alltid varit rätt kass i de flesta situationerna under en match, men dolt det genom att göra något mål eller assist.

Sant, Cruyff sågade ju t.ex. hans teknik - https://www.reuters.com/article/idINIndia-48040820100428
Citera
2020-01-30, 15:34
Medlem
Ambivalens_s avatar
En italiensk tidning gav Zlatan 6.5 (strax över genomsnittet) i betyg mot Torino senast, medan den han ersatte, Piatek, fick 4.5 (sämst på planen och nu på väg att säljas till Hertha Berlin). Det tycker jag summerar ganska exakt hans leverans hittills. Inte sensationellt bra, men godkänt med plus i kanten där troligen ännu större uppsida är att alla offensiva spelare runtomkring sig helt plötsligt har en formtopp (Castillejo, Leao, Rebic). Han kommer in direkt utan startsträcka och levererar 6.5 insatser där hans konkurrent levererar 4.5-insatser och det tror jag är exakt vad ledningen hoppades på. Varken mer eller mindre.

Det pratas väldigt mycket om mål och missar här, men Zlatans roll som targetspelare är något Milan är i starkt behov av. Zlatan vinner 5.5 luftdueller per match, medan Piatek vinner 2.1 per match. Där är en konkret fördel.

Ett typiskt Milan-problem senaste åren är att t.o.m. ett lag som Udinese kan pressa sönder Milan. Pressen brukar leda till att otekniska spelare som Donnarumma, Calabria, Conti, Rodriguez, etc hamnar i svåra lägen med bollen nära eget mål. Det finns då varken en Pirlotyp som kan gå ned och hjälpa backarna att spela sig ur eller targetanfallare de kan spela långt på. Så det blir en panikrensning mot en osynlig Piatek, och så kan motståndarna komma i våg på våg. Det finns inte heller någon "van Bommel-typ" som kan döda ytan framför backlinjen. Milan blir lågt, passivt, och lag som Udinese får ett extremt tryck.

Milan har fortfarande inte löst en sittande defensivt mittfältare men nu har man i alla fall ett target-alternativ i Zlatan. Han är kontrakterad för ett halvår och har direkt löst den problematiken och gjort lika många spelmål som Piatek har gjort på hela säsongen, om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Vilken sanslös miss! Rafael Leão verkar inte så imponerad av sin "läromästare", haha. Något reklamskylten fick erfara.
Jag tror nog mer att han blev arg för att passningen studsade rätt rejält, men visst skulle Zlatan kunnat gjort bättre där. Efter matchen postade Leao en bild på instagram där han var stolt över att leverera en assist till sin barndomsidol Zlatan (som han brukade spela som i Fifa) så nog är han fortsatt imponerad. Och det räcker med att se matcherna för att se denna vördnad. Däremot är jag mer osäker på hur Rebic känner för Zlatan nu då de gnällt en del på varandra.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2020-01-30 kl. 15:37.
Citera
2020-01-30, 18:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Haha, välkommen till verkligheten, Zlatan.

Hans ego fick en boost i USA när han plötsligt, efter en skada, gjorde mål i varenda match. På ålderns höst dessutom.

Ovanpå det fick hans ego ännu mer boost av att halva Amerika, alla tv-kanaler och alla Talk Shows intervjuade honom.

Han insåg aldrig att han var en figur som säljer bra. De som köper reklam i pauserna på Jimmy Kimmel vill ha honom som gäst, iom tittarna.

Han verkade heller inte förstå att spelarna (Framförallt försvararna) i MLS är under allsvensk nivå.

Nu i ett mittenlag i Serie A. Delvis bänkspelare. Lär lägga av efter säsongen. Definitivt om Milan når EL. Då kan han säga att han hjälpte Milan tillbaka till Europa där de hör hemma.

Sen att det är EL och han gjorde typ fem mål...
Citera
2020-01-30, 19:10
Medlem
varför funkar inte Zlatan som affärsmän tror ni???

i princip allt han satt sitt namn på (aZ kläder, sportdrycker, bethard, padelcenter, apoteksvaror, visa etc etc) har gått dåligt eller mindre bra.

och borde han tagga ner sin exploatering av varumärket zlatanibrahimovic?
Citera
2020-01-30, 19:47
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
varför funkar inte Zlatan som affärsmän tror ni???

i princip allt han satt sitt namn på (aZ kläder, sportdrycker, bethard, padelcenter, apoteksvaror, visa etc etc) har gått dåligt eller mindre bra.

och borde han tagga ner sin exploatering av varumärket zlatanibrahimovic?

Ska jag köpa en anonym Nike-tröja som inte säger nåt mer än att det iaf är mer klass en Ullared, eeeeller ska jag köpa en A-Z och indikera att jag är ett fan av en särskild person?

Nike.

Lite som att köpa en bil. Hm, vill jag ha en Mercedes... Eller en Mercedes som det står "ZLATAN" på? Hm...
Citera
2020-01-30, 19:55
Medlem
Ambivalens_s avatar
Är du ett stort fan av Björn Borg då om du har Björn Borg kallingar? Nja, jag tror inte så många tolkade en AZ t-shirt som särskilt mycket av Zlatanista statement. Det var nog andra faktorer som spelade in. Reklam, design, tid, osv.
Citera
2020-01-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Haha, välkommen till verkligheten, Zlatan.

Hans ego fick en boost i USA när han plötsligt, efter en skada, gjorde mål i varenda match. På ålderns höst dessutom.

Ovanpå det fick hans ego ännu mer boost av att halva Amerika, alla tv-kanaler och alla Talk Shows intervjuade honom.

Han insåg aldrig att han var en figur som säljer bra. De som köper reklam i pauserna på Jimmy Kimmel vill ha honom som gäst, iom tittarna.

Han verkade heller inte förstå att spelarna (Framförallt försvararna) i MLS är under allsvensk nivå.

Nu i ett mittenlag i Serie A. Delvis bänkspelare. Lär lägga av efter säsongen. Definitivt om Milan når EL. Då kan han säga att han hjälpte Milan tillbaka till Europa där de hör hemma.

Sen att det är EL och han gjorde typ fem mål...

Alla talk shows? Var väl bara Jimmy Kimmel som intervjuade honom. Jimmy Fallon, Stephen Colbert är större och de hade inte med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in