Citat:
Ursprungligen postat av
Arktiz
Ja jävlar den här tråden tar fan priset i "dåligast stämning" på hela forumet. Helvete vad folk bråkar.
Konspirationsfanatiker, preppers och andra domedagsprofeter fortsätter ockupera tråden trots egna forum.
Alla som följer fakta, pålitliga källor och rationellt tänkande ska nedkämpas till varje pris, önskedrömmen om en global pandemi där mänskligheten är hotad måste vara den spikade agendan.
Dramat i tråden är nu mer intressant att följa än själva viruset.
Jag tycker inte det är ett dugg intressant med tjafsandet i tråden. Jag tycker det är irriterande och uttröttande.
I början när folk mest snackade och undrade, letade jag upp länkar värda att posta.
Men som alltid när man har en åsikt, så får man stöta på mothugg.
Dock rätt skönt att se att de som huggit mig mest beter sig sjukt illa och kallar andra för öknamn.
Det är ett drama, men inget videospel. Det är ytterst reellt. Och jag ser det som min uppgift åt mig själv och nära och kära att hålla mig så informerad som möjligt.
Folkhälsoinstitutet är idioter. Möjligen kan Smittskyddsdito göra något vettigt.
Naturligtvis drömmer ingen om en pandemi där mänskligheten är hotad. Du kanske tänker på mardröm då.
Men se på WHO's uttalande där de bedömde faran som "moderate" och tog tillbaka, gjorde avbön och satte den till "high" och ursäktade sig att de haft den på fel läge en vecka.