2020-01-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De släppte en rapport i dag kl 1200. Däremot är det uppenbart att i regeringen så finns det delade meningar vad man ska göra.
Vänligen ge mej denna länken, tack!
Citera
2020-01-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oj vad konstigt att Kazachstan och Mongoliet stängt sina gränser. Eller inte. Det ser man på kartan hur viruset kryper allt närmare. Jojomen, ett duktigt litet virus, målmedveten djävul som mänskligheten förmodligen tillverkat.
https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Se på mina bilder från ovanstående länk. Det ser ut som om viruset spelar RISK eller STRATEGI för fan.
Gränsen till Mongoliet:
https://ibb.co/B2tQxw9

Gränsen till Kazachstan:
https://ibb.co/dp4g4Fd

OCH JA dessa är photoshop men kartbilden med virusprickar är äkta! Nu kanske slanten trillar ner hos några.
Inte undra på att VARTENDA GRANNLAND TILL KINA stängt ner gränserna och HongKong söker stöd för samma!

Fast de har alltså skrivit upp andel smittade. Oh well...
Inte så konstigt, det följer ju transportvägarna där människorna rör sig.
Citera
2020-01-30, 16:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vänligen ge mej denna länken, tack!
Länkarna finns i min signatur.
Sen har du även BNO newsdesk

Hittills har siffror släppts ungefär kl 00.00 varje dag, ibland har de även släppt siffror ca 17-18.00
Citera
2020-01-30, 16:33
Medlem
Folkhäsomyndigheten behandlar Corona som SARS:
"När det gäller smittsamhet under inkubationstiden så utgår vår bedömning från att en person börjar smitta i samband med insjuknande"

Eftersom vi redan vet att de smittar långt innan detta kan man utgå från att Folkhälsomyndigheten är f'ed.
Citera
2020-01-30, 16:34
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Japp, så ser även min slutsats ut. Vi kan vid en smittspridning liknande den vi ser i Kina, i praktiken helt bortse från svensk sjukvård. Allt annat är tyvärr önsketänkande.

Men vi är inte där, ännu. Dessutom så tror jag, att aldrig i historien har så många forskare samtidigt varit sysselsatta med att få fram ett vaccin.

Nu gäller det bara att fördröja spridningen tills de fått fram antivirus, och att ni andra tar det, så jag slipper ta det...

Enligt Aftonbladets information så är det ingen fara, maximalt 100 000 kommer att smittas, och det är vi väl uppe i redan, så viruset dör ut när som helst nu...

Citat:
Inget tyder på att spridningen människor emellan är särskilt effektiv
.

De har väl satt någon pryoelev på att skriva om viruset...
Senast redigerad av Enydrion 2020-01-30 kl. 16:36.
Citera
2020-01-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det som oroar mig är inte det, jag är oroad för att svensk sjukvård kollapsar under trycket när den väl kommer hit, dvs att dödstalen blir mycket större för att vår sjukvård redan går på knäna.
Hur borde sjukvården vara dimensionerad då? Självklart kan vi höja skatterna till oanade nivåer, utbilda halva befolkningen till sjuksköterskor, läkare mm, bygga mängder med sjukhus. Och sedan kan de sitta där och rulla tummarna i väntan på digerdöden 2.0.
Eller så accepterar man att om det mot förmodan faktiskt skulle inträffa något oerhört så tar smällen då.
Citera
2020-01-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu gäller det bara att fördröja spridningen tills de fått fram antivirus, och att ni andra tar det, så jag slipper ta det...

Enligt Aftonbladets information så är det ingen fara, maximalt 100 000 kommer att smittas, och det är vi väl uppe i redan, så viruset för ut när som helst nu...

De har väl satt någon pryoelev på att skriva om viruset...

Jag tycker det blir mer och mer uppenbart att makteliten totalt skiter i detta.
Politiker och myndigheter gör inga uttalanden, har inga som helst planer utan försöker endast lugna folk in i det sista. Man kan lika gärna strunta helt i vad de säger.
Citera
2020-01-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur borde sjukvården vara dimensionerad då? Självklart kan vi höja skatterna till oanade nivåer, utbilda halva befolkningen till sjuksköterskor, läkare mm, bygga mängder med sjukhus. Och sedan kan de sitta där och rulla tummarna i väntan på digerdöden 2.0.
Eller så accepterar man att om det mot förmodan faktiskt skulle inträffa något oerhört så tar smällen då.
Vad jag säger är ju att man måste förhindra smittan från att komma in i landet, jag upplever inte att svenska myndigheter gör allt vad de kan för att förhindra det från att komma in.
Citera
2020-01-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Vad jag säger är ju att man måste förhindra smittan från att komma in i landet, jag upplever inte att svenska myndigheter gör allt vad de kan för att förhindra det från att komma in.
Kolla citatet jag skrev från ett mejl från folkhälsomyndigheten, de behandlar viruset som om det endast sprids symptomatiskt.
Citera
2020-01-30, 16:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det är ju det som driver en till vansinne, man vet inte vilket det är

Jag är faktiskt lite snuvig just nu. Men nej, jag är inte orolig.

Hoppas dessutom att WHO kommer med vettiga intentioner i dag/kväll?
Citera
Medlem
Svenskar ska nu evakueras! Flyger via Frankrike. Grattis 🥳
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Kolla citatet jag skrev från ett mejl från folkhälsomyndigheten, de behandlar viruset som om det endast sprids symptomatiskt.
Det är just detta som gör mig mörkrädd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in