2020-01-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror inte att du behöver vara så orolig. Även om vi skulle ha några dolda fall som ännu inte poppat upp till ytan, så lär ju säsongsinfluensan och vanliga förkylningar fortfarande va 10 000 ggr vanligare orsak till dagens hostattacker.

Det är ju det som driver en till vansinne, man vet inte vilket det är
Citera
2020-01-30, 16:14
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du behöver vara så orolig. Även om vi skulle ha några dolda fall som ännu inte poppat upp till ytan, så lär ju säsongsinfluensan och vanliga förkylningar fortfarande va 10 000 ggr vanligare orsak till dagens hostattacker.
Det som oroar mig är inte det, jag är oroad för att svensk sjukvård kollapsar under trycket när den väl kommer hit, dvs att dödstalen blir mycket större för att vår sjukvård redan går på knäna.
Citera
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Förutsatt att de hålls i karantän och testas innan de släpps ut skulle det fungera, precis det gjordes i Alaska.
Men man vet ju aldrig med Sverige..

Karantän "måste" vara ett krav, men våra myndigheter är ju tyvärr inte så alerta som omvärlden är. Man kan ju hoppas att man förstår allvaret i detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Corona viruset nu spritt till hela Kina! Aljazera breaking news! Viruset nu Global emergenzy
https://www.youtube.com/watch?v=YNiI-1dFHNY

Old News. När man stänger av 50 miljoner invånare så får fan tänka kritiskt och inte basera allt på vad nyheter får ut.
Citera
2020-01-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Tyngre än stendamm? Tror inte det. Och stendamm andas vi in när vi går på gatorna.
Men kanske mängden av viruspartiklar är för små när de virvlat runt på gatan ett tag. På tv sa de nyss att virukset lever endast några få timmar på ytor. Det är bra.
Ja det är väl klart. Däremot svävar inte viruspartiklar lika länge som vattendimma vilken kan hänga i luften i timmar.
Citera
2020-01-30, 16:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det som oroar mig är inte det, jag är oroad för att svensk sjukvård kollapsar under trycket när den väl kommer hit, dvs att dödstalen blir mycket större för att vår sjukvård redan går på knäna.

Japp, så ser även min slutsats ut. Vi kan vid en smittspridning liknande den vi ser i Kina, i praktiken helt bortse från svensk sjukvård. Allt annat är tyvärr önsketänkande.

Men vi är inte där, ännu. Dessutom så tror jag, att aldrig i historien har så många forskare samtidigt varit sysselsatta med att få fram ett vaccin.
Citera
2020-01-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
FEL-FEL-FEL Sedan 3 dagar har de slutat att rapportera erkänner de själva idag.

Först ut var den leende militär PM som sa att de har 100% kontroll, no problem bara åk och köp då vi skurat varuhusens toaletter. Välkomna våra kära vänner från Kina. Och de bara kommer och kommer ...

Nästa dag igår sa hälsoministern att viruset är utom kontroll

Idag meddelas att all rapportering är inställd sedan 3 dagar och tills vidare

Mitt hotel/condo har idag börjat med tempen i pannan.

Gatorna och varuhusen har 40% beläggning och sprittvålen slut på 9 apotek av 10

Så är det och utbildat folk är medvetna annars inte!

Skönt att vara hemma i lägenheten igen efter en runda i pilot landet Thailand där turisterna gör vad de gör medan vi som bor här är hemma.

Släpp inte ut dom förrän efter 14 dagar när de återvänt till Svea igen!

De släppte en rapport i dag kl 1200. Däremot är det uppenbart att i regeringen så finns det delade meningar vad man ska göra.
Citera
2020-01-30, 16:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Corona viruset nu spritt till hela Kina! Aljazera breaking news! Viruset nu Global emergenzy
https://www.youtube.com/watch?v=YNiI-1dFHNY
Oj vad konstigt att Kazachstan och Mongoliet stängt sina gränser. Eller inte. Det ser man på kartan hur viruset kryper allt närmare. Jojomen, ett duktigt litet virus, målmedveten djävul som mänskligheten förmodligen tillverkat.
https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Se på mina bilder från ovanstående länk. Det ser ut som om viruset spelar RISK eller STRATEGI för fan.
Gränsen till Mongoliet:
https://ibb.co/B2tQxw9

Gränsen till Kazachstan:
https://ibb.co/dp4g4Fd

OCH JA dessa är photoshop men kartbilden med virusprickar är äkta! Nu kanske slanten trillar ner hos några.
Inte undra på att VARTENDA GRANNLAND TILL KINA stängt ner gränserna och HongKong söker stöd för samma!

Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Du vet väl att dessa siffror stämmer inte med verkligheten i Wuhan i bild och video? De vill såklart inte skrämma allmänheten med förskräckliga siffror som får folk att få panik runtom i världen. De som sprider sin egen historia av Coronavirus i kina blir inlåsta i 7 år.

Människor vill hellre höra förfriskade lögner än brutala sanning.
Fast de har alltså skrivit upp andel smittade. Oh well...
Citera
2020-01-30, 16:28
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Nu dog en till i Kina rip. 171 atm

Haha! Minst 17100.
Citera
2020-01-30, 16:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Just nu verkar det som att det är 8243 infekterade enligt:

[LIVE] REAL TIME INFECTION WORLD MAP, COUNT of WUHAN Novel Coronavirus outbreak
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

Fortfarande "bara" 170 döda.

Det är ju märkligt.

1: Kina har väldigt bra medicinska kunskaper.
2: Viruset har muterat och blivit mindre farligt.
3: Någon ljuger...

Man kan ju undra speciellt när antal döda minskas med 2
Citera
2020-01-30, 16:30
Medlem
Citat:
Japp, så ser även min slutsats ut. Vi kan vid en smittspridning liknande den vi ser i Kina, i praktiken helt bortse från svensk sjukvård. Allt annat är tyvärr önsketänkande.

Men vi är inte där, ännu. Dessutom så tror jag, att aldrig i historien har så många forskare samtidigt varit sysselsatta med att få fram ett vaccin.

OM det skulle ända så är det ett jätteproblem, därför är det extremt viktigt att sätta alla som kommer från Kina i karantän nu. Det är inte läge att vara rädd om rörelsefriheten i samhället i just detta läget.
Citera
2020-01-30, 16:30
Medlem
En fråga jag funderar på. även om man tillfrisknat så kan man vara bärare av virus, bara för att man immuniserat sig så betyder det inte att just den strängen är borta ur kroppen. eller har slash finns det studier på det.

vet att det funkar så med olika typer av virus/bakterier,

asymptomatic carriers
Senast redigerad av Cyberepix 2020-01-30 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in