2020-01-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Glöm inte gå på systembolaget och få whiskey som själv medicinering!
Jag har redan börjat med det, men det är bra att bunkra upp nu innan det är för sent.
Citera
2020-01-30, 15:22
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Vad fan har regeringen med detta att göra???
Dem kan inte göra ett skit åt detta virus lägg ner det där nu direkt, Sverige följer instruktionerna från högre instanser och det ska dem göra i detta fall med behöriga instanser där ska och bör inte en regering peta oavsett partifärger!

How cute. Vad ska Sverige göra för sina medborgare, öppna ett flyktingläger för kineser i varje kommun?
Citera
2020-01-30, 15:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag äger ett flygbolag som är etablerat i världen. Säger du att det är jag som bestämmer om landet ska ta emot kineser?

Jag hörde fågel-, svininfluensan, SARS och ebola. Jag kunde inte ens fejka en reaktion. Det här allvarligt. Jag hoppas att du sjukskriver dig.
Vem ska bestämma om du ska flyga då??
Staten gör det inte.....
LFV gör inget innan dem får direktiv från annat håll....
Börjar bli nyfiken mer och mer hur det tänks.....
Citera
2020-01-30, 15:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
OM jag äger ett flygbolag som är etablerat i världen. Säger du att det är jag som bestämmer om landet ska ta emot kineser?

Jag hörde fågel-, svininfluensan, SARS och ebola. Jag kunde inte ens fejka en reaktion. Det här allvarligt. Jag hoppas att du sjukskriver dig.

Äger du flygbolaget så är det du som bestämmer om du ska frakta kineser, och mellan vilka destinationer, så länge det inte råder flygförbud som du är juridiskt skyldig att rätta sig efter.

Sluta tramsa
Citera
2020-01-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Var finns alla dessa svenska resurser när man försöker boka en läkartid på vårdcentralen, eller sitter 12 timmar och väntar på akuten? Eller när man får vänta 6 månader på en röntgenundersökning?

"Vår beredskap är god"

Jo, jag tackar jag.
Ja men vi måste ju alltid bevisa att vi "har och kan allt" fast verkligheten visar nåt helt annat.
Citera
2020-01-30, 15:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Äger du flygbolaget så är det du som bestämmer om du ska frakta kineser, och mellan vilka destinationer, så länge det inte råder flygförbud som du är juridiskt skyldig att rätta sig efter.

Sluta tramsa
Tack han verkar inte fatta eller så vill han inte fatta det!
Citera
2020-01-30, 15:25
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Vem ska bestämma om du ska flyga då??
Staten gör det inte.....
LFV gör inget innan dem får direktiv från annat håll....
Börjar bli nyfiken mer och mer hur det tänks.....

De kan behålla makten och manipulera systemet utan våra underskrifter.

Jag ska kika och kolla på vad våra politiker säger. Men viktigast? Det är lyssna på Putin. Jag återkommer.
Citera
2020-01-30, 15:26
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Var finns alla dessa svenska resurser när man försöker boka en läkartid på vårdcentralen, eller sitter 12 timmar och väntar på akuten? Eller när man får vänta 6 månader på en röntgenundersökning?

"Vår beredskap är god"

Jo, jag tackar jag.

Är ingenting i jämförelse med sjukvårdskrisen i Kina, där vården är så dålig och eftersatt att arga patienter och deras familjer slår, kidnappar och mördar läkare, för att de är missnöjda med vården.

Citat:
Violence against doctors in China

Violence against doctors and other medical practitioners in China has been reported as an increasing problem. National Ministry of Health statistics indicate that the number of violent incidents against hospitals and medical staff increased from about 10,000 in 2005 to more than 17,000 in 2010.

A survey by the Chinese Hospital Association reported an average of 27.3 assaults per hospital per year in 2012, up from 20.6 assaults per hospital per year in 2006. In 2018, an editorial in The Lancet described the situation as a "crisis" for the practice of medicine in China.

Violence may stem from patient dissatisfaction with care, costs associated with insurance premiums, and overworked and underpaid hospital staff, as well as the rising cost of health care due to the government's inability to subsidize hospital operations.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Violence_against_doctors_in_China
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-30 kl. 15:28.
Citera
2020-01-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
"Ännu en form av blandning är en aerosol. En sådan består av mycket små partiklar som är utspridda i en en gas. Exempel på detta är dimma, som utgörs av små vattendroppar som svävar i luften eller rök, som består av små fasta partiklar som också de hålls svävande i luften."
https://www.naturvetenskap.org/kemi/hogstadiekemi/blandningar/aerosoler/
"Hålls svävande i luften"!
Ja dimma är en aerolsol som ju hålls svävande i luften.

Däremot tror jag att en aerosolpartikel som innehåller en viruspartikel blir för tung för att sväva i luften någon längre tid.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
De kan behålla makten och manipulera systemet utan våra underskrifter.

Jag ska kika och kolla på vad våra politiker säger. Men viktigast? Det är lyssna på Putin. Jag återkommer.
finns fina trådar för den konspirationen.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Måste fråga så jag inte missuppfattat. Gäller ditt inlägg enbart Thailand?
Ja, en skribent hade synpunkter på läget i Thailand och jag bemötte det.
Citera
2020-01-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Från Svensken på 4chan:

"Ni kan ju själva läsa, men en snabb förklaring är att det blev fel i översättningen, och man antog att dem 4300 var bekräftade fall av coronaviruset, men det visar sig att det var 4300 fall av pneumoni. Hubei har själva erkänt att dem har slut på testkit vilket betyder att det är det ända dem har resurser för att testa just nu.

I Kina så har dem feber kliniker som man går till innan man går till sjukhuset, och enligt http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202001/t20200130_2016304.shtml så blev 32,309 personer behandlade för feber i Hubei district, och utav dem blev 4095 insläppta på sjukhus varav 1032 led av pneumoni. Detta betyder alltså att 1 utav 4 personer får pneumoni vilket gör coronaviruset mycket dödligare än vad vi tidigare trodde.

Finns mer information på pastebin länken här: https://pastebin.com/gNaaXqDK

Källa som tyder på brist av testkit: https://www.caixinglobal.com/2020-01-25/reporters-notebook-anxiety-inside-a-wuhan-fever-clinic-101508206.html"
Du räknar ju som en jävla kratta. Utav de som släpptes in. Alltså säkert på grund utav att de var sjukast så var det 1/4 som hade lunginflammation. Det betyder dock absolut ingenting i sammanhanget. Då måste man först ta prover på alla 32000 pers som blev feberbehandlade för att kunna göra en mer korrekt bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in