2020-01-30, 10:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej men lilla hjärtat, det var väl inte vad jag skrev? 🤔

Du skrev ju om våldtäktsmän och män som begår övergrepp, och att dessa behöver kontrolleras med lagar för att de inte kan kontrollera sina drifter.

Ja det tycker väl de flesta men vad jag inte fattar är vad det har med sexköp att göra. Är du säker på att du är inne i rätt tråd?
Citera
2020-01-30, 14:08
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nänä. Då ska jag förklara det väldigt enkelt.

En del män, en hel del män, verkar ha problem med att förstå att deras lust inte är likamed en rättighet att ha sex. Dessa skiter i ifall den de har sex med vill det eller inte, och har inga bekymmer med att bortse från andra partens eventuella lidande.
Detta skapar givetvis övergrepp och problem i samhället. Och eftersom det verkar saknas både vilja och förmåga att kontrollera driften så behöver den kontrolleras av utomstående parter genom div.lagar.
Du pratar om en till två procent av männen. En lika stor andel kvinnor beter sig som svin mot barn och gamla.
Det är normalt att ha en så stor andel av befolkningen som är sjuk i huvudet.

Nu har jag två frågor:
Anser du att det är rätt att dra alla över en kam och straffa alla för sånt de inte gjort?
Två, vad har detta med tråden att göra? Här pratar vi om samtyckande vuxna som vill ha sex, eller pengar, eller både och.
Citera
2020-01-30, 14:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaså? Du skriver om nödvändig reglering av manlig sexualitet. Ska sexköp mellan samtyckande vuxna vara lagligt eller inte? Du kan inte både ha kakan och äta den beroende på humör.

Hur ska den här regleringen gå till menar du, utöver de andra lagar som redan finns på plats?

De lagar vi har räcker för reglering.
Sexköp mellan samtyckande vuxna under vissa former, ja.
Citera
2020-01-30, 14:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

De lagar vi har idag har gått för långt och behöver rullas tillbaka. Oskyldiga hamnar bakom galler.
Citera
2020-01-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De lagar vi har idag har gått för långt och behöver rullas tillbaka. Oskyldiga hamnar bakom galler.

Och att oskyldiga drabbas av sexuellt våld ex., är helt skitsamma.
Citera
2020-01-30, 15:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja, våldtäkt som du pratar om finns det en lag mot. Att förbjuda sexköp för att det finns vissa män som är våldtäktsmän kan vara bland det mest bisarra och obegripliga jag läst på detta forum.
Citera
2020-01-30, 19:28
Medlem
Tycker det är bra att de feministiska debattörerna här är så tydliga med sin kvinnofascism. Kontentan verkar lyda att kvinnlig sexualitet ska vara fri, lös, okontrollerad, den manliga sexualiteten ska kontrolleras. Det blir så uppenbart, hur sjuka dessa narcissistiska varelser är. Kanske är det inte mannen som är ond ändå?
Citera
2020-01-30, 20:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, våldtäkt som du pratar om finns det en lag mot. Att förbjuda sexköp för att det finns vissa män som är våldtäktsmän kan vara bland det mest bisarra och obegripliga jag läst på detta forum.

Jag har aldrig hävdat det, det har du hittat på alldeles själv.
Citera
2020-01-30, 20:04
Medlem
Citat:
För att ni män på Flashback visar gång efter annan att ni inte kan ta ansvar för er sexualitet. Därför måste den kontrolleras helt enkelt.
Det här är ju otroligt intressant. Hur ska den manliga sexualiteten kontrolleras?

Det som är skrämmande är att du påstår dig vara lärarinna, och ska vägleda pojkar. Bisarrt, sjukt och olyckligt.
Citera
2020-01-30, 20:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har aldrig hävdat det, det har du hittat på alldeles själv.

Det gick inte att tolka dina inlägg på något annat sätt.

Men ok, jag måste missförstått. Att "män som inte kan kontrollera sin sexualitet och begår övergrepp", dvs våldtäktsmän, behöver kontrolleras mha lagar håller nog de flesta med om. Som tur var är så redan fallet.

Fortfarande oklart varför du började babbla om det i denna tråd, men ok.
Citera
2020-01-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Tycker det är bra att de feministiska debattörerna här är så tydliga med sin kvinnofascism. Kontentan verkar lyda att kvinnlig sexualitet ska vara fri, lös, okontrollerad, den manliga sexualiteten ska kontrolleras. Det blir så uppenbart, hur sjuka dessa narcissistiska varelser är. Kanske är det inte mannen som är ond ändå?

Det som feminism har infört och arbetar emot är att sexuellt våld, tvång, trakasserande, köp ska väck.

Försöker du med ditt inlägg ovan hävda att våld, trakasserande, tvång, ligga med nån som inte vill etc. är själva kontentan av manlig sexualitet?

För är ju enda som ditt inlägg går att tolkas till.
Citera
2020-01-30, 20:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det som feminism har infört och arbetar emot är att sexuellt våld, tvång, trakasserande, köp ska väck.

Försöker du med ditt inlägg ovan hävda att våld, trakasserande, tvång, ligga med nån som inte vill etc. är själva kontentan av manlig sexualitet?

För är ju enda som ditt inlägg går att tolkas till.

Det är ju precis tvärtom, feministerna har gått i frontlinjen för import av våldtäktsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in