2020-01-30, 13:42
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med polisen har jag helt missat, var hittar jag info om detta?

https://www.aftonbladet.se/a/1n30bQ

Vill helst inte ge AB klick men här kan du läsa om det.

Några poliser som kallar han landsförrädare på Instagram.
2020-01-30, 13:42
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Man blir ju spyfärdig. Kvinnlig rösträtt är bland det dummaste vi någonsin genomfört. De vill uppenbarligen bli våldtagna av en mörk främling i en skogsdunge och se sina barn knivrånade.

Godnatt Sverige!

Ni får nog till en början ändra er kvinnosyn innan kvinnorna röstar på SD.
2020-01-30, 13:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.aftonbladet.se/a/1n30bQ

Vill helst inte ge AB klick men här kan du läsa om det.

Några poliser som kallar han landsförrädare på Instagram.
Tack, jag hittade instagramkontot. Riktigt bra trollande.

https://www.instagram.com/p/B7tOI7pByta/
2020-01-30, 13:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ja, röstmaximering sker lämpligast icke med ett "vad då, vill du HA negerballe i en skogsdunge eller??? HÖ HÖ"
2020-01-30, 13:54
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ny förtroendemätning fr Ipsos. Förändring sedan augusti 2019 inom parentes.

1 Sjöstedt 35 (+5)
2 Busch Thor 31 (-4)
3 Åkesson 30 (+3)
4 Löfven 28 (-12)
5 Kristersson 27 (-4)
6 Lööf 25 (-5)
7 Lövin 13 (-4)
8 Sabuni 13 (-7)
9 Bolund 10 (-1)

Det är tur för SD och Åkesson att Sjöstedt slutat.

Efter att plastpåseskatten röstades igenom av KD kan vi nog numera se Åkesson i topp.
2020-01-30, 13:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ska SD vinna dessa väljare krävs nytänk.

Vad skall SD göra?
2020-01-30, 13:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Lite OT här men kvinnor kommer i all högre grad anpassa sig till männen. Visst man behöver inte säga nej till kvinnlig rösträtt och vara för mycket så men de flesta män vill inte dejta radikalfeminister och liknande, och ur ett biologiskt perspektiv är det viktigt för kvinnor att få mäns uppskattning, om man ser att det inte är hållbart att ha den synen man har så kommer man bli ”tvingad” att byta om man vill hitta en partner. Lite så.

Tim Pool förklarar det bra i ett klipp han gjorde igår:

https://youtu.be/6gYYRKpcPyk

Men detta är OT, ville dock ge replik på det du skrev.
2020-01-30, 14:01
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad skall SD göra?
Inse och acceptera det faktum att kvinnor är minst mannens jämlike men då försvinner väl halva medlemskåren som med all tydlighet är manschauvinister.
2020-01-30, 14:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ja det är tröttsamt med det ständiga kvinnohatet, det ger ingen ökning för SD i OU.
2020-01-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag hoppas att du har rätt, men jag är långt ifrån säker.

Alfa eller ej, ett vet jag:
Både jag och min man är öppna med var vi står politiskt, och mottagandet av våra åsikter varierar stort beroende på om vi talar med män eller kvinnor.
Jag tvivlar på att fler än ett fåtal kvinnor blir SD-väljare efter några samtal med mig.
Nu är jag iof inte SD, utan konservativ på riktigt, men ändå...

Många kvinnor tror dessutom att tex Expressen ljuger när de skriver om invandring numera.

Det massiva motståndet mot SD hos kvinnor verkar vara rejält envist. Många pratar om klimatförändringar mer än invandring.

Så: även om kvinnor vill minska invandringen verkar de prioritera annat, och de verkar skeptiska till MSM fast på ett annat vis än männen.

Ska SD vinna dessa väljare krävs nytänk.

Jag har ju föreslagit att SD besöker t ex Somaliland för att skifta perspektiv mot återvandring. Det gäller att skapa konkreta bilder på hur ett liv där faktiskt inte är ett omänskligt helvete. Titta t ex på den här videon från en diasporasomalisk tjej på besök Hargeisa.

Tänk Jimmie och Louise streama från Cafe Moccha House om sina besök på några av de Sida-sponsrade projekt som jag också tjatat om. Jag vet inte hur det gick med Skönhetssalongen i Puntland, men om den lyckades hade det varit mycket god partikommunikation att låta Louise eller Paula besöka den med fotografer i släptåg.

Detta är inget som imponerar på sossehatande gubbar - men dessa är ju redan i hamn. Däremot skulle det ge SD ett progressivt varumärke hos kvinnor.

Edit: Och det fina i berättelsen är ju att återvandring samtidigt är klimatsmart. Det går alltså utmärkt att tala om klimatåtervandring, såväl som biståndsåtervandring.
Senast redigerad av oyto 2020-01-30 kl. 14:11.
2020-01-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är tröttsamt med det ständiga kvinnohatet, det ger ingen ökning för SD i OU.

Ja ja, även om vi skulle få ett bättre samhälle om kvinnor inte hade rösträtt inser naturligtvis även jag att det inte är ett röstmaximerande budskap.
2020-01-30, 15:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
En annan lustig detalj är att expertkommentatorerna ofta, Marmorstein senast idag, återkommer till att SD går bra när migrationsfrågan är i fokus. De förklarar dock inte varför utan det verkar vara ett underförstått axiom, ett slags objektiv naturlag att Sjupartiets migrationspolitik är mindre populär än SD:s.

Marmorstein hade frågestund med (noga) utvalda tittarfrågor (Ja de tog inte med min fråga) på SVT-nätet. Hon påpekade att SD har de trognaste väljarna, 86 % tror jag hon sa, så det är svårt att vinna tillbaka röster från dem! Kanske därför S alltid kallar sina f.d. väljare för rasist-nazister? De räknar dem som förlorade till SD för alltid? Bättre att satsa på den rödgröna vänsterliberala väljarbasen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in