2020-01-30, 12:35
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att man inte får ifrågasätta förintelsen i vissa länder beror på att de som trivialiserar förintelsen gör det i syfte att säga att alla döda människor inte har funnits, att judarna ligger bakom en konspiration - och i grunden att judar är onda människor. Eftersom det saknas vetenskapliga trovärdighet för deras sak är det hat som driver dem. Detta hat som, om det ökar, ligger nära till hands med våld och judehat, förföljelser med mera.

Det är ju inte så att förintelsen har två perspektiv på det sättet som ett krig har. Frågor om antalet döda kan man objektivt mäta. Finns det olika subjektiva perspektiv i ett krig så kan historiker redogöra för dem, men förintelseförnekares argument har upprepade gånger vederlagts, både i rättegångar och av akademiker. En vederlagd lögn är ju inte ett "alternativt perspektiv".

Många antaganden och lösa påståenden, som dessutom är helt irrelevanta - vilka syften någon har för sin forskning och vilka känslor denne eventuellt har (ordet "hat" är för övrigt minst lika missbrukat som "rasism") har ingen betydelse i sammanhanget. Fakta är ju fakta. Eller ska vi leva i en lögn därför att judar kan bli ledsna över att alla inte blint accepterar deras version av historien?

Ponera att jag ifrågasätter någon annan historisk händelse, säg slaget vid Waterloo. Om jag hävdar att jag funnit nya källor som visar att styrkeförhållandena var helt annorlunda än vad den vedertagna bilden har visat och att Napoleons förlust därmed blir mer begriplig, kommer ingen att ifrågasätta mina motiv eller vilka känslor som driver mig. Mina källor och min forskning kommer att granskas och bedömas utifrån sina egna värden, inte utifrån huruvida jag är en hatisk "antianglicist" som vill svartmåla engelsmännen och förminska deras seger därför att jag anser dem vara onda människor. Ingen skulle oroa sig över om dessa nya rön kan leda till hat och våld mot engelsmän. I stället är det sanningen som är det väsentliga. Detsamma gäller i princip vilken historisk händelse som helst, utom just den s.k. förintelsen.

Vad kan det bero på? Är judar viktigare än andra människor? Bör narrativet om deras lidande inta en särställning, oavsett hur falskt det är?
Citera
2020-01-30, 12:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Att man inte får ifrågasätta förintelsen i vissa länder beror på att de som trivialiserar förintelsen gör det i syfte att säga att alla döda människor inte har funnits, att judarna ligger bakom en konspiration - och i grunden att judar är onda människor.

Verkligheten är tyvärr en helt annan. Strikt akademiska studier som inte har en tillstymmelse till politiskt eller ideologiskt innehåll har systematiskt förbjudits i bl.a. Tyskland. Den första utgåvan av Dissecting the Holocaust sålde i över 15 000 exemplar i Tyskland innan författaren arresterades. Hela hans personliga lager av boken beslagtogs, och förlagets lagerlokaler stormades av polis. Både förläggaren och författaren dömdes för förintelseförnekelse, vilket i författarens fall ledde till fängelse.

Domstolen beslutade dessutom att bränna tryckta kopior av boken, vilket innebar att förlagets och författarens egna boklager gick till spillo. Tysk polis genomförde över 100 räder hos bokköpare och beslagtog alla kopior man kunde komma över.

Huruvida du anser att ovanstående beteende är acceptabelt i en förment demokratisk rättsstat är upp till dig.

Citat:
Ja, och de gav upp Madagaskar planen för att istället utrota dem. Det flyttades ju inga judar till Madagaskar.

Nä, som bevisningen ger vid handen blev planen att placera dem i öst. Fördelarna var många; dels var möjligheterna till omplacering av judenheten på Madagaskar en logistisk mardröm vars förverkligande blev allt mer orealistiskt i takt med Tysklands vändande krigslycka. För det andra så innebar en omplacering av den europeiska judenheten långt i Östeuropa att tyskarna hade möjligheten att utnyttja dem som arbetskraft i krigsindustrin i bl.a. Polen och Baltikum, dit de flesta judar deporterades.

Således övergick planen aldrig i "utrotning", vilket dokumenten och bevisningen tydligt demonstrerar. Jag är inte förvånad att du valde att ignorera motsägelsen från Höss.

Citat:
Påhittade fakta kan inte bemötas. Att en person påstår att det inte kunnat finnas lufthål för gasning, något som andra forskare motbevisar, innebär inte att revisionisterna har rätt.

Vilka "påhittade fakta"? Med "lufthål" förmodar jag att du menar hålen i taket för introduktionskolumnerna? Som jag redan förklarat så finns inga bevis för att några sådana kolumner någonsin existerat i taket till dessa lokaler. De ingår varken i några planritningar, dokument, flygfoton eller bilder. Den officiella förklaringen är att tyskarna "fyllde igen hålen", men att sovjeterna slog in hålen på de exakta positioner de varit tidigare, en förklaring som inte kan motstå ens en skrapning på ytan, eftersom en snabb granskning av de nuvarande hålen ger vid handen att de är placerade i enlighet med lokalens utformning såsom den såg ut efter att en av väggarna som separerade "gaskammaren" från en annan lokal i byggnaden slogs ned. Med andra ord är dagens introduktionskolumner (som Auschwitz-muséet själva erkänt inte är ursprungliga) omöjligen baserade på verkliga introduktionskolumner från "gaskamrarna".

Citat:
Era argument går ju ut på att säga att ni har rätt och allt som talar emot er är lögn. Det går inte att argumentera emot eftersom det inte är vetenskap.

Att blankt hävda sin rätt i sken av graverande invändningar är motsatsen till vetenskap. Så länge förintelsemytologer aktivt och systematiskt vägrar konfrontera den allvarliga revisionistiska kritik som slagit hål på alla centrala nyckelpåståenden för "förintelsen" så förblir ortodox förintelseforskning fundamentalt oseriös och ovetenskaplig.

Citat:
Ja det är kanske synd att etablerade forskare inte orkat sätta sig in i alla påhitt från revisionister.

Vi kan prata om förintelseortodoxins påhitt och tragikomiska bortförklaringar för pinsamma hål i deras tvångsartade teorier om du vill.

Citat:
Det är som om jag påstår att jag gjort en egen undersökning som visar att gaskammare är omöjliga att bygga pga tegels hållfasthet. Det är ju omöjligt för en utomstående att bedöma. När detta sedan vederläggs hittar man bara på nåt nytt, och så fortsätter det. Så jag får erkänna att jag inte har de motargument du efterfrågar.

Nu är det ju dock ingen som någonsin påstått att gaskammare är omöjliga att bygga pga. tegels hållfasthet, men jag förstår att du istället för att faktiskt använda ett verkligt och välgrundat revisionistiskt argument istället måste uppfinna en barockt korkad tes i brist på verkliga korkade teser.
Citera
2020-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
En komplett lögn. Jag har konsekvent använt mig av seriös, tryckt primärforskning riktad till insatta historiker för de påståenden som gjorts i tråden. Tvärtom, så är det ni förintelsereligiösa som länkat till SVT-artiklar och bloggportaler som "källor" till varför revisionister är "nynazister" och "antisemiter"; varav vissa källor till och med fördömts för förfalskande av dokument till fördel för "förintelsen", vilket föranlett "seriösa" mainstreamhistoriker att helt ta avstånd från dem. Bemötanden av sakfrågorna har lyst med sin frånvaro.

Vad som snabbt blir tydligt under diskussioner med förintelsemytologer är att de saknar grundläggande kunskaper om modern förintelseforskning, om bevisläget och om källorna. De flesta i tråden vet inte ens vad officiell historieskrivning säger om "förintelsen" och vilken betydelse modern dogm har i sken av bl.a. tidiga vittnesuppgifter.

Källa på allt ovan?
Citera
2020-01-30, 12:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Källa på allt ovan?

En av de bloggportaler som några av förintelsemytologerna länkat till är Holocaust Controversies, som består av en grupp förintelsereligiösa som konfronterats med att ha förfalskat dokument för att "bevisa" förintelsen, och som på grund av bland annat detta förkastats av seriösa förintelsehistoriker och öppet fördömts på akademiskt närstående och ansedda förintelseortodoxa webbsajter som deathcamps.org:
As part of our ongoing effort to restore the Action Reinhard Camps website to its original state, [prior to it being vandalized back in 2006], we have identified this page as one of several forged/faked Holocaust documents created by the Holocaust Controversies group, and maliciously inserted into our pages by Michael Peters. We have removed the page and will replace it, and any other erroneous information with accurate historical data that is untainted by those ‘controversial bloggers’ who seek nothing more than to sow the seeds of discord and malcontent amongst the historical community.

‘Holocaust Controversies’ is a controversial blog whose sole stated purpose is an insane dedication to manufacture dispute, and foster Internet-based altercation with Holocaust deniers and revisionist believers. However they have not limited their dispute to deniers, and are notorious for attacking Holocaust scholars and websites as well. The Holocaust Controversies members are linked to the attack on ARC, as well as the fabrication of forged documents and photos. Their entire membership has since been banned from this website, and we would remind everyone that the Action Reinhard Camps website maintains no connection to the members of that disreputable blog.
Vidare:
Unauthorized links to our website from the controversial and grossly inaccurate hate blog posting of the following persons: Roberto Muehlenkamp, Sergey Romanov, Dr. Nick Terry, are not condoned by ARC. We maintain no connection to Holocaust hate blogs, and would caution all to avoid being misled by these individuals.
Och senast i det uppdaterade fördömandet:
In respect of the Holocaust Controversies group, it is true in their blogs they use foul language, but to be frank this is one of their lesser shortcomings, they cannot help this, and like awkward teenagers (although they are middle-aged men), maybe it is something they will grow out of.

We have an understandable dislike of this rather odious group, because of what their members have done, not what they say. They were responsible for producing countless fakes and forgeries, which they tried to implant on the www.deathcamps.org website. They did this over a number of years, long before they applied for membership to our team, courtesy of Michael Peters, and later during their probationary membership period. Even going so far as to mastermind a devious approach of mixing fakes and forgeries with genuine items, in a way that would be difficult to detect.

We managed to identify and contain the vast majority of these fakes and forgeries, like the forged Feix photograph from the website, sadly one or two of the higher quality fakes slipped through the net. We have removed false ID cards of Sobibor and Treblinka personnel and the fake Munzberger statement about Treblinka. It is our intention to fully re-build this website, following the shameful vandalism in 2006, but that has, and will continue to take some time.

The Holocaust Controversies purveyors of poison spin some story on their blog, but they conveniently leave out the part they played in the demise of ARC. Some researchers and historians they are?

They would appear to be tellers of half-truths and lies they seem to be masters at spreading hate and are not fit to represent anyone. They boasted about their exploits on RODOH, another hate-filled website, but they ensured that crashed into the ether when it became too incriminating for them. They have spread their poison far beyond their own blog, and can never be trusted by serious historians and researchers on the Holocaust.

Approach them with caution, if you must approach them at all.
Samt:
That Nick Terry, Sergey Romanov, Roberto Muehlenkamp and Mike Peters were all expelled from ARC seven years ago, is a proven fact. That our demise, which is a tad premature, as we clearly haven't gone anywhere, yet is still proclaimed on their blog as a HOT TOPIC! This show us clearly nothing much has been happening in the HC world for the past seven years, and we find that quite amusing.

The Holocaust Controversies bloggers were expelled for a number of reasons, we had some suspicions they had produced a number of high quality fakes and forgeries, and other than this, they had contributed little or nothing, to the website. These forgeries were later uncovered and their origins confirmed by technology experts and the suspects were confronted with their actions.

That one of their members has since apologised and said how he bitterly regrets his actions, is enough for us. At least he showed some character, until that time it was deemed that they fell short of the qualities needed to be members of ARC.

The HC group were seen by many as a cancer that needed to be cut out, before it became terminal, and we took appropriate actions to remove them which in turn lead to retribution from HC in the form of this website being vandalized and its content destroyed.

It took several months of hard work recreating ARC, days spent weeding through thousands of articles and photos to ensure that all the tainted material supplied by Sergey Romanov and fraudulently planted by Michael Peters were identified and expunged, and all references to HC removed.

They later went on to launch a counterfeit version of ARC in violation of international Copyright law. This was later removed through legal action.

We are content that the odious HC gang were run out of town in October 2006, with their tails between their legs. But they are an odd collection of misfits. They quote from our Holocaust Memorial websites one minute, then attack and slander us the next. They seem odd and confused, not knowing whether they are Holocaust believers or champions of Holocaust Denial.
Med andra ord är det inte revisionister som är oseriösa utan förintelsemytologer och det anhang av okunniga och naiva lekmän som spyr sin galla i trådar som denna. Andra "källor" som använts av förintelsemytologer i tråden är SVT, YouTube, Google, Hollywood-filmer och populärhistoriska böcker om folkmord.

Släpp sargen och kom med i matchen!
Citera
2020-01-30, 12:54
Medlem
obscenitets avatar
En 75 år gammal katastrof förringas av nazister och sk revisionister med ett enda syfte.
Om ni har rätt att den inte inträffat eller att den hände i mindre utsträckning vad innebär det ?

Enligt mig att nazismen är och var ofarlig?
Den mänskliga naturen är god?
Vi har ingen anledning att vara oroade när främlingsfientliga åsikter tar över politiken mer och mer?

Vad bra, bara att luta sig tillbaka och rulla tummarna. Ingenting kommer hända, ingen revolution av den ”vite mannen”. Allt är i sin ordning! Fantastiska nyheter
Citera
2020-01-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Många antaganden och lösa påståenden, som dessutom är helt irrelevanta - vilka syften någon har för sin forskning och vilka känslor denne eventuellt har (ordet "hat" är för övrigt minst lika missbrukat som "rasism") har ingen betydelse i sammanhanget. Fakta är ju fakta. Eller ska vi leva i en lögn därför att judar kan bli ledsna över att alla inte blint accepterar deras version av historien?

Ponera att jag ifrågasätter någon annan historisk händelse, säg slaget vid Waterloo. Om jag hävdar att jag funnit nya källor som visar att styrkeförhållandena var helt annorlunda än vad den vedertagna bilden har visat och att Napoleons förlust därmed blir mer begriplig, kommer ingen att ifrågasätta mina motiv eller vilka känslor som driver mig. Mina källor och min forskning kommer att granskas och bedömas utifrån sina egna värden, inte utifrån huruvida jag är en hatisk "antianglicist" som vill svartmåla engelsmännen och förminska deras seger därför att jag anser dem vara onda människor. Ingen skulle oroa sig över om dessa nya rön kan leda till hat och våld mot engelsmän. I stället är det sanningen som är det väsentliga. Detsamma gäller i princip vilken historisk händelse som helst, utom just den s.k. förintelsen.

Vad kan det bero på? Är judar viktigare än andra människor? Bör narrativet om deras lidande inta en särställning, oavsett hur falskt det är?

Nä du kan ifrågasätta Waterloo, men Förintelsen har åtminstone ansetts i de domstolar de testats och av alla historiker och vetenskapsmän (med en handfull undantag) som ett faktum. Detaljer kan man kritisera såsom man kan diskutera om det dog 5 miljoner eller 6 miljoner. Det finns även en historiker som ansåg att Hitlers mål inte var att utrota judar utan kommunism.

Så det är åtminstone så att den överväldigande majoriteten anser att Förintelsen ägt rum med gaskammare. Då får man fråga sig vad de har som är övertygade om motsatsen. Och då finner man att det alltid är nära sammankopplat med att se en judekonspiration och judisk maktförhållanden där judar anses kunna förbjuda hela debatten och förfalska vetenskapen. Det är ju väldigt allvarliga anklagelser som i princip innebär att man påstår att judar är en lögnaktig grupp.

Ordet "judahat" är helt på sin plats att använda. Det är uppenbart för alla som undersöker förintelseförnekelse, att det i grunden handlar om ett hat mot judar. Eller vad skulle du kalla det? Det är finns en koppling mellan "förintelsen ägde inte rum"->"judar styr över världen för sina egna syften"->"den judiska makten måste bekämpas"->"enda sättet att bekämpa judar är för samhället att göra sig av med dem". Sen kanske revisionisterna säger något annat.

Om någon ifrågasatte att Napoleon helt existerade så skulle man också ifrågasätta den personens motiv. Om någon gjorde något mer graverande påstående, som att alla sjukdomar i världshistorien skapats av judar, så är det en så allvarlig anklagelse att den kan drabba judar negativt. Om det helt saknar vetenskaplig (trovärdig vetenskap) grund för det så bör det förbjudas.

Problemet är att varje gång revisionisternas påstående granskas så visas de vara felaktiga. Det är därför de ständigt behöver komma på nya påståenden och angripa alla som ifrågasätter dem, utmåla konspirationer, osv.

Att judar har fått denna särställning är för att det uppenbarligen behövs. Det finns ingen rörelse som ifrågasätter att 3 miljoner svalt ihjäl i Ukraina t.ex.
Citera
2020-01-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Verkligheten är tyvärr en helt annan. Strikt akademiska studier som inte har en tillstymmelse till politiskt eller ideologiskt innehåll har systematiskt förbjudits i bl.a. Tyskland. Den första utgåvan av Dissecting the Holocaust sålde i över 15 000 exemplar i Tyskland innan författaren arresterades. Hela hans personliga lager av boken beslagtogs, och förlagets lagerlokaler stormades av polis. Både förläggaren och författaren dömdes för förintelseförnekelse, vilket i författarens fall ledde till fängelse.

Domstolen beslutade dessutom att bränna tryckta kopior av boken, vilket innebar att förlagets och författarens egna boklager gick till spillo. Tysk polis genomförde över 100 räder hos bokköpare och beslagtog alla kopior man kunde komma över.

Huruvida du anser att ovanstående beteende är acceptabelt i en förment demokratisk rättsstat är upp till dig.

Nä, som bevisningen ger vid handen blev planen att placera dem i öst. Fördelarna var många; dels var möjligheterna till omplacering av judenheten på Madagaskar en logistisk mardröm vars förverkligande blev allt mer orealistiskt i takt med Tysklands vändande krigslycka. För det andra så innebar en omplacering av den europeiska judenheten långt i Östeuropa att tyskarna hade möjligheten att utnyttja dem som arbetskraft i krigsindustrin i bl.a. Polen och Baltikum, dit de flesta judar deporterades.

Således övergick planen aldrig i "utrotning", vilket dokumenten och bevisningen tydligt demonstrerar. Jag är inte förvånad att du valde att ignorera motsägelsen från Höss.

Vilka "påhittade fakta"? Med "lufthål" förmodar jag att du menar hålen i taket för introduktionskolumnerna? Som jag redan förklarat så finns inga bevis för att några sådana kolumner någonsin existerat i taket till dessa lokaler. De ingår varken i några planritningar, dokument, flygfoton eller bilder. Den officiella förklaringen är att tyskarna "fyllde igen hålen", men att sovjeterna slog in hålen på de exakta positioner de varit tidigare, en förklaring som inte kan motstå ens en skrapning på ytan, eftersom en snabb granskning av de nuvarande hålen ger vid handen att de är placerade i enlighet med lokalens utformning såsom den såg ut efter att en av väggarna som separerade "gaskammaren" från en annan lokal i byggnaden slogs ned. Med andra ord är dagens introduktionskolumner (som Auschwitz-muséet själva erkänt inte är ursprungliga) omöjligen baserade på verkliga introduktionskolumner från "gaskamrarna".

Att blankt hävda sin rätt i sken av graverande invändningar är motsatsen till vetenskap. Så länge förintelsemytologer aktivt och systematiskt vägrar konfrontera den allvarliga revisionistiska kritik som slagit hål på alla centrala nyckelpåståenden för "förintelsen" så förblir ortodox förintelseforskning fundamentalt oseriös och ovetenskaplig.

Vi kan prata om förintelseortodoxins påhitt och tragikomiska bortförklaringar för pinsamma hål i deras tvångsartade teorier om du vill.

Nu är det ju dock ingen som någonsin påstått att gaskammare är omöjliga att bygga pga. tegels hållfasthet, men jag förstår att du istället för att faktiskt använda ett verkligt och välgrundat revisionistiskt argument istället måste uppfinna en barockt korkad tes i brist på verkliga korkade teser.

Det finns gott om bevis för att judar flyttades till Auschwitz för att utrotas. Exempelvis finns källor från Tyskland på 1940-talet som visar att över 400 000 judar bara från judar flyttades till Ungern. Bevis och dokument säger ju detta tydligt. Ex https://en.wikipedia.org/wiki/Korherr_Report från 1942.

Det finns även bevis för hålen.
The information contained in a photograph, taken by a member of a photography team of the Waffen SS and Police Central Construction Board (Zentralbauleitung der Waffen SS und Polizei), showing three of the Zyklon "chimneys" protruding over the roof (Figures 3 and 4). This photograph was taken in early 1943, shortly before construction was completed.

Several aerial photos of the Birkenau complex taken by American and British planes during 1944 (see Figure 7). The clearest of these photographs were taken during an American overflight on August 25. Crematoriums II and III appear at the edge of precisely one frame, number 3185; in the next, 3186, Crematorium II alone is visible, with Crematorium III having been cut off by the trajectory of the aircraft.

Our research between 1998 and 2000 turned up strong physical evidence of Holes 1, 2, and 4 in the gas chamber roof. This is corroborated by documentary, photographic, and testimonial evidence as described above.

a) The physical evidence itself. This consists of clear signs of openings; straight cast edges in the concrete of the roof; rebar cut cleanly, i.e., not stretched by the explosion; the absence of rebar in the area within the holes; and the presence of rebar bent inwards at the edges of the holes.

The form of the rebar, most importantly, cannot be explained as a consequence of the explosion that destroyed the roof. Such an explosion would have bent the rebar outward and upward, as well as thinning it through stretching. The ends of the rebar are hooked around perpendicular rebar to form a square aperture (Figure 16). This indicates creation of those holes when the concrete roof was originally poured in early 1943.

b) The east-west placement of the three holes found so far follows a clear pattern. Their edges are all 30 centimeters distant from the side of the central beam (making their centers 75 cm from the beam's center). The outer edge of each hole is 300 cm from the corresponding edge of the roof slab. These distances can be measured today to within approximately 1 cm. The probability of such a placement being coincidental is very remote.

We mention that certain revisionists, upon seeing a preliminary draft of this paper, argued that dynamite explosions created the holes when the roof tore apart from the concrete support pillars. This is however impossible, for the following reasons:

The concrete support pillars were not attached directly to the roof, but to the central support beam.
While the concrete support pillars are in the center of the roof, the holes are not; as we have observed, a space of 30 cm separates their nearest edge and the central support beam.
The holes are not found at the same longitudinal (i.e., north-south) locations as the support pillars.

c) The location of the holes is consistent with the August 25, 1944, aerial photographs.

d) The location of the holes matches precisely with the Train Photograph (recall Figures 5 and 6).

e) The alternating arrangement of the holes is consistent with the aforementioned testimony of Tauber, and with maintaining structural integrity. Such spacing would also allow a more even dispersion of the cyanide gas.
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/auschwitz/holes-report/holes.shtml
Och nu säger du att fotografierna är falska och att de som gjort undersökningarna är judar?
Citera
2020-01-30, 13:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
En 75 år gammal katastrof förringas av nazister och sk revisionister med ett enda syfte.
Om ni har rätt att den inte inträffat eller att den hände i mindre utsträckning vad innebär det ?

Enligt mig att nazismen är och var ofarlig?
Den mänskliga naturen är god?
Vi har ingen anledning att vara oroade när främlingsfientliga åsikter tar över politiken mer och mer?

Vad bra, bara att luta sig tillbaka och rulla tummarna. Ingenting kommer hända, ingen revolution av den ”vite mannen”. Allt är i sin ordning! Fantastiska nyheter

Främlingsfientlighet är ett resultat av att främlingar är ibland oss? Utan Judar så hade vi haft noll invandrare i detta land.

Det är ingen jävla rättighet att som icke-Svensk att bo i Sverige.

Vill Judar eller andra inte se en ny Förintelse så borde ju ni/de lära sig av historien och lämna oss ifred. Tänkt på det?
Senast redigerad av Daniel501 2020-01-30 kl. 13:32.
Citera
2020-01-30, 13:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Det finns gott om bevis för att judar flyttades till Auschwitz för att utrotas. Exempelvis finns källor från Tyskland på 1940-talet som visar att över 400 000 judar bara från judar flyttades till Ungern. Bevis och dokument säger ju detta tydligt. Ex https://en.wikipedia.org/wiki/Korherr_Report från 1942.

Det finns även bevis för hålen.
The information contained in a photograph, taken by a member of a photography team of the Waffen SS and Police Central Construction Board (Zentralbauleitung der Waffen SS und Polizei), showing three of the Zyklon "chimneys" protruding over the roof (Figures 3 and 4). This photograph was taken in early 1943, shortly before construction was completed.

Several aerial photos of the Birkenau complex taken by American and British planes during 1944 (see Figure 7). The clearest of these photographs were taken during an American overflight on August 25. Crematoriums II and III appear at the edge of precisely one frame, number 3185; in the next, 3186, Crematorium II alone is visible, with Crematorium III having been cut off by the trajectory of the aircraft.

Our research between 1998 and 2000 turned up strong physical evidence of Holes 1, 2, and 4 in the gas chamber roof. This is corroborated by documentary, photographic, and testimonial evidence as described above.

a) The physical evidence itself. This consists of clear signs of openings; straight cast edges in the concrete of the roof; rebar cut cleanly, i.e., not stretched by the explosion; the absence of rebar in the area within the holes; and the presence of rebar bent inwards at the edges of the holes.

The form of the rebar, most importantly, cannot be explained as a consequence of the explosion that destroyed the roof. Such an explosion would have bent the rebar outward and upward, as well as thinning it through stretching. The ends of the rebar are hooked around perpendicular rebar to form a square aperture (Figure 16). This indicates creation of those holes when the concrete roof was originally poured in early 1943.

b) The east-west placement of the three holes found so far follows a clear pattern. Their edges are all 30 centimeters distant from the side of the central beam (making their centers 75 cm from the beam's center). The outer edge of each hole is 300 cm from the corresponding edge of the roof slab. These distances can be measured today to within approximately 1 cm. The probability of such a placement being coincidental is very remote.

We mention that certain revisionists, upon seeing a preliminary draft of this paper, argued that dynamite explosions created the holes when the roof tore apart from the concrete support pillars. This is however impossible, for the following reasons:

The concrete support pillars were not attached directly to the roof, but to the central support beam.
While the concrete support pillars are in the center of the roof, the holes are not; as we have observed, a space of 30 cm separates their nearest edge and the central support beam.
The holes are not found at the same longitudinal (i.e., north-south) locations as the support pillars.

c) The location of the holes is consistent with the August 25, 1944, aerial photographs.

d) The location of the holes matches precisely with the Train Photograph (recall Figures 5 and 6).

e) The alternating arrangement of the holes is consistent with the aforementioned testimony of Tauber, and with maintaining structural integrity. Such spacing would also allow a more even dispersion of the cyanide gas.
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/auschwitz/holes-report/holes.shtml
Och nu säger du att fotografierna är falska och att de som gjort undersökningarna är judar?

Tycker du det är rätt att Judar styr över alla vita nationer p.g.a Förintelsen?
Citera
2020-01-30, 13:54
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Främlingsfientlighet är ett resultat av att främlingar är ibland oss? Utan Judar så hade vi haft noll invandrare i detta land.

Det är ingen jävla rättighet att som icke-Svensk att bo i Sverige.

Vill Judar eller andra inte se en ny Förintelse så borde ju ni/de lära sig av historien och lämna oss ifred. Tänkt på det?
Lämna oss ifred syftar på mig antar jag. Jag vet inte vart jag ska ta vägen annars än Sverige faktiskt och jag antar att de judar eller andra tredje generationens invandrare som bott här i flera generationer inte heller vet det?

Hur menar du att judar är ansvariga för invandrare? Du är medveten om att det finns en allvarlig och långtgående konflikt mellan araber och judar tex? Vad skulle då judar ha för nytta av att araber och muslimer kommer till Sverige?
Citera
2020-01-30, 13:56
Medlem
Talespins avatar
Den här två timmar långa videon smular sönder förintelsen helt och hållet:

https://archive.org/details/EUROPATheLastBattlePart8_201801
Citera
2020-01-30, 14:08
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Den här två timmar långa videon smular sönder förintelsen helt och hållet:

https://archive.org/details/EUROPATheLastBattlePart8_201801

Vilka har gett ut videon? Dvs källa och ansvarig utgivare, hittar nämligen inga uppgifter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in