2020-01-30, 05:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Menar du exceldokumentet från vitruvianskemannen?

Yep.

Citat:
Han räknar med en ökningstakt på ca 1.42 per dag... Och det stämmer väl rätt bra?

Hans tidiga siffror förutsåg tiotusentalt smittade i europa Idag, and.. well.. It didn't pan out.
Fuck him, And his numbers...

Citat:
Sen får man ta officiella siffror med en nypa salt då vi inte vet hur många som kan testas per dag.

Sedan virusets genkod blivit känd, så finns det ingen gräns på hur många som kan testas per dag. Man screenar emot virusets genkods datamodell.
Big Data FTW!
Citera
2020-01-30, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Lite goda nyheter! Tydligen så ska chlorine dioxide döda Coronavirus!

Artikeln
https://www.kerririvera.com/good-news-coronavirus-destroyed-by-chlorine-dioxide/

Beviset/studien
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15847934/

Lite mer om fejka utspridda information om chlorine dioxide på nätet.
https://www.thetruthaboutchlorinedioxide.com/the-media-generated-hysteria/
En dl klorin i tio liter vatten dödar både svamp, bakterier och virus på en timme. Inget konstigt.
Citera
2020-01-30, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yep.

Hans tidiga siffror förutsåg tiotusentalt smittade i europa Idag, and.. well.. It didn't pan out.
Fuck him, And his numbers...

Sedan virusets genkod blivit känd, så finns det ingen gräns på hur många som kan testas per dag. Man screenar emot virusets genkods datamodell.
Big Data FTW!

Gjorde han? Kan du länka? Gärna någon form av källa på att Kina kan testa hur många som helst per dag? Om du kollar Kinas statistik så har de nu runt 12 000 misstänkta fall förutom de ca 8 000 som är bekräftade. Jag gissar det finns ett tak på antalet möjliga tester per dag. Och någonstans när köerna blir för långa så skiter folk i att testa sig.
Citera
2020-01-30, 05:20
Medlem
Citat:
Yep.

https://3g.dxy.cn/newh5/view/pneumonia?scene=2&clicktime=1579582238&enterid=157 9582238&from=singlemessage&isappinstalled=0

Om du kollar där ser du att antalet misstänkta fall ökar mer procentuellt sett än antalet bekräftade. Det tyder på att de inte hinner testa folk.
Citera
2020-01-30, 05:21
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Kan inte stämma. Dock har vardera av Hong Kong och Thailand för tillfället 8 rapporterade fall - men inga döda. Vore spektakulärt om helt plötsligt hälften av de smittade i Hong Kong skulle ha kolavippat - och dessutom helt tyst om det i Hong Kong media som t.ex. https://www.scmp.com/news/china/society/article/3047753/chinese-premier-li-keqiang-arrives-wuhan-lead-coronavirus-fight
Den där matematiska modellen förresten gör antagandet att antal fall ökar med exakt 47,5% varje dag och att det är 2,1% dödlighet.
Det jag ser rapporterat i tidningsartikeln ovanför klockan halv elva på morgonen den 27e januari är 57 fall utanför Kina. Om spridningen är lika kraftig utomlands som inne i Kina så kommer vi i så fall se följande:
datum | antal fall utomlands 27 jan | 57

28 jan | 84
29 jan | 124
30 jan | 183
31 jan | 270
01 feb | 398
02 feb | 587
03 feb | 866
04 feb | 1277
05 feb | 1884
06 feb | 2778
07 feb | 4098
08 feb | 6045 09 feb | 8916
10 feb | 13151
vi får se hur det blir

Ursäkta att jag inte har postat på några dagar - är just hemkommen från Phuket *host nys*.
Jo, antal fall utomlands är för närvarande (30e januari) circa 120, vilket ändå är en relativt stor ökning jämfört med 27e januari. Det tycks dock som att vi inte bevittnar en exponentiell ökning, utan snarare en linjär. Dvs 15 nya fall per dag.
De närmaste dagarna kommer vi få en bättre uppfattning om hur det ligger till med spridning i utlandet. Om vi ser följande utveckling, så är det ett bra tecken som tyder på att läget utanför Kina är relativt sett under kontroll30 jan | 12031 jan | 13501 feb | 15002 feb | 16503 feb | 18004 feb | 195
Om vi däremot ser det följande så ska vi bli mer oroliga30 jan | 12031 jan | 17701 feb | 261
02 feb | 385
03 feb | 568
04 feb | 838

Att vi fortfarande inte har några dödsfall utanför Kina gör det svårt att bedömma dödligheten. För varje dag som går utan dödsfall utanför Kina ser det ju bättre och bättre ut.
Citera
2020-01-30, 05:22
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Viruset överlever inte alls bra i kyla. Det är inga smittade fall människa till människa i ett kallt klimat. notera det! Viruset föredrar ca. 22 grader.
Du vet att det är vinter i Wuhan va? Med temperaturer runt nollan ofta.
Citera
2020-01-30, 05:25
Medlem
fernebos avatar
Börjar bli många fall i de flesta kinesiska provinser nu. Faktum är att en hela radda provinser bara ligger nån vecka efter Hubei/Wuhan sett till bekräftade fall. Ska de stänga ner hela Kina eller vad är planen?

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-01-30, 05:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
En dl klorin i tio liter vatten dödar både svamp, bakterier och virus på en timme. Inget konstigt.

Ja, chlorine dioxide blandat med natriumklorid fixar de flesta virus och basilusker. Tyvärr har det lite andra egenskaper.
Citera
2020-01-30, 05:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Morrn morrn här e allt bara bra har hostat hela natten och ont i halsen.
Går till jobbet i alla fall jag är aldrig sjukskriven.

Hur är det själv?

Godmorgon, jag har liknande symtom. Kan det vara wuhan?

Lite trist om man ska dö nu precis när de verkar fått viruset under kontroll.

Ska åka fullsatt pendeltåg om en timme, har aldrig mått så här dåligt.
Citera
2020-01-30, 05:28
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Don't try to out-troll me. You'll FAIL, miserably. I am the fucking BEST at it.
Ruski trolls and the "10-cent army" have tought me everything I need to know about How to Troll.

50 cent, inte 10.

Citat:
The 50 Cent Party, or 50 Cent Army (Chinese: 五毛党), is the colloquial term for Internet commentators, who are hired by Chinese authorities in an attempt to manipulate public opinion to the benefit of the Chinese Communist Party.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/50_Cent_Party
Citera
2020-01-30, 05:30
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Just på Newsmongers sida finner man filmer från Wuhan, så vet inte vad du pratar om.

Du vet inte vad jag talar om?
Ja jag nämnde ju just honom för att det är det enda exemplet på en wuhan kines som genom VPN lagt ut video senaste dygnet; på kinesisk video sidor finns det inget, det är total blackout på videos från Wuhan 3 dygn bak, förutom att regeringen bygger ett sjukhus.

11 miljoner människor bor i Wuhan och det finns ”en” person som lägger ut en video och du förstår inte vad jag talar om ? Vad är det du inte förstår ?.
Citera
2020-01-30, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag talar och läser kinesiska, finns inte en video från Wuhan på kinesiska video sajter publicerat senaste 3 dagarna , millioner människor i karantän , utråkade , har jordens uppmärksamhet och ingen lägger upp en video?, min sambo jobbar med att censurera fb och Ig i ost-asien och hon har knappt sett något heller , det är skumt.

Finns en som klättrar över väggen på youtube , ”newsmonger” och det Han lägger upp ser inte positivt ut.

Vad är det du påstår? Att dem är såpass sjuka att dem inte kan lägga upp videos? Eller rent av är döda?
Bara undrar, är ganska intressant om det nu stämmer det du säger :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in