2020-01-29, 21:27
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
För det är ju där pengarna kommer att hamna, ALLA våra pengar hamnar där förr eller senare!!!

Du får lämna landet, det står dig fritt.
Citera
2020-01-29, 21:34
Medlem
Ca 1000 personer i tillverkningen av plastpåsar riskerar att bli arbetslösa. Frågan om det drabbar Sverige?
Citera
2020-01-29, 21:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Du får lämna landet, det står dig fritt.
Vad får du ut av att lägga skattepengar på massinvandring då? Kommer du köpa extra mycket plastpåsar nu så du sponsrar massinvandringen ännu mer? Har du varit i ett ghetto någon gång? Vet du hur det ser ut på sopstationer i ghetton? Det är inte Nisse och Kalle som kastar plastpåsar i skogen.
Citera
2020-01-29, 21:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Jag kommer lägga all min frukt direkt på bandet.
Citera
2020-01-29, 21:39
Avslutad
Tanken med plastpåsen va ju att den skulle användas flera gånger.
Lätt att ta med sig i fickan osv.
Men lata som vi är så såg vi det fort som en engångsartikel.

Orsaken till att plastpåsen uppfanns var för att Papperspåsar va dåligt för miljön.
Stora skogar fälldes för att få tag i pappersmassa.
Och som alla vet är skogar/buskar och skit bra eftersom dom "äter" co2 och pustar ut oxygen

Man måste bara frakta gäss
Citera
2020-01-29, 21:40
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vad får du ut av att lägga skattepengar på massinvandring då? Kommer du köpa extra mycket plastpåsar nu så du sponsrar massinvandringen ännu mer? Har du varit i ett ghetto någon gång? Vet du hur det ser ut på sopstationer i ghetton? Det är inte Nisse och Kalle som kastar plastpåsar i skogen.

Jag väljer att gilla läget - fokuserar på saker som ger mig positiv energi istället för negativ. Vem orkar älta plastpåspriser in absurdum? Livet är för kort. Det finns långt värre saker som är skevt i vårt samhälle.
Citera
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Varför skulle man vilja bära hem en grej i taget?

Varför köpa ny plastkasse varje dag när du handlar?

Ryggsäck är ju smidigt (alla vill inte konka på en dock, ser inte minst fult ut) men ur miljösynpunkt är ju plastkasse oslagbar.

Måste ju köpa en plastkasse varje dag eftersom det är fult att ha ryggsäck o då har jag inte något att frakta min medhavda påse i.

Ryggsäcken hamnar iaf inte i naturen. Det är ju nedskräpning som de vill minska som jag förstått det.

Ingen tvingas köpa någon plastpåse, och folk lär inte köpa påsen om den kostar 6-7kr = då lär ju Sverige nå sitt mål o halvera förbrukningen av plastkassar till 2025.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag kommer lägga all min frukt direkt på bandet.

Det finns en stor risk att något mosas.
Har du valt en dålig tomat så kan den krossas av ett mjölkpaket som kommer bakom.
Det kommer bli fullständigt kaos och tomatjuice överallt.

Detta kommer att leda till att alla butiker kommer se ut som en indisk toalett
Citera
2020-01-29, 21:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag väljer att gilla läget - fokuserar på saker som ger mig positiv energi istället för negativ. Vem orkar älta plastpåspriser in absurdum? Livet är för kort. Det finns långt värre saker som är skevt i vårt samhälle.
Varför är du då i tråden och försvarar skatten? Finns väl mer positiva saker att fokusera på än att diskutera plastpåsskatt?
Citera
2020-01-29, 21:43
Medlem
EastClintfoods avatar
Så där ja. nu har man beställt hem 500 påsar, vägra betala extra skatt för sån idioteri.
Citera
2020-01-29, 21:43
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det finns en stor risk att något mosas.
Har du valt en dålig tomat så kan den krossas av ett mjölkpaket som kommer bakom.
Det kommer bli fullständigt kaos och tomatjuice överallt.

Detta kommer att leda till att alla butiker kommer se ut som en indisk toalett
Inte mitt problem, beror såklart på om affären vill ta betalt för sina fruktpåsar eller inte, men annars får affären hantera tomaterna med varsamhet i kassan.

Självfallet betalar jag inte om en tomat mosas. Då påpekar jag det att det inte var det jag betalade för.

Affärerna kanske kan byta ut sina kassor till kassor som varsamt flyttar lösliggande frukt? Så hade de sluppit betala för den frukten som eventuellt förstörs i hanteringen.
Citera
2020-01-29, 21:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag har gett min syn på plastpåseskatten i långt fler inlägg än dig. Nu svarar jag bara på tilltal. Lev med det bitch.
Ja du förespråkar det. Förstår inte varför. Du tror väl inte att skattepengarna går till miljön? Då har du likt Löfven varit naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in