2020-01-28, 20:25
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad är nu sannolikast??!
Empatilösa öststatskretiner, nu i långtbortistan?
Eller några lokala svenska Sadister, vilka mördar två, i st.för bara en??
Vi får inte glömma dubbelmördaren Edvin Gyllensvaan som länge hade fantiserat om att mörda innan han skred till verket.
Citera
2020-01-28, 21:55
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vi får inte glömma dubbelmördaren Edvin Gyllensvaan som länge hade fantiserat om att mörda innan han skred till verket.

Vad har EG med saken att göra? Han sitter väl inspärrad på Norrtäljeanstalten.
Citera
2020-01-28, 21:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Han slog ihjäl mannen och kvävde kvinnan med just plastfolie, om jag inte minns fel.
Citera
2020-01-28, 22:04
Medlem
Crashs avatar
Citat:

Kanske smygit ut och mördat igen, därför bilen hittades i norrtälje 😇
Citera
2020-01-28, 23:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Du kanske bör läsa frågan jag kommenterat i mitt inlägg
Citera
2020-01-28, 23:47
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Han slog ihjäl mannen och kvävde kvinnan med just plastfolie, om jag inte minns fel.

Tejpade bägge offren med SILVERTAPE som hindrade syretillförseln och skar dem i halsen. Ingen likhet. Sluta trolla. EG sitter säkert inlåst.
Citera
2020-01-29, 02:31
Medlem
Vad som avses ovan är väl bara att med Edwin G som *exempel* belysa det faktum att det inte per automatik behöver handla om vare sig ett planerat eller impulsartat rånmord, utan *kan* röra sig om psykiskt sjuk 'lustmördare'.
Utöver ekonomiska motiv, kan vi tänka oss svartsjukedrama eller en nemesis ur det förflutna till endera i paret som dykt upp p g a gamla schismer?

Jag har inte slaviskt följt tråden. Som alltid vid denna brottsgrad känns det angeläget att det klaras upp.
Någon väl insatt vänlig själ som vill summera:

-Huvudspår? Väsentliga fakta och iakttagelser, samt teorier i fallet?

Är det klarlagt/ offentliggjort om några ekonomiska medel försvunnit från konton eller i fysisk form på brottsplatsen?
Citera
2020-01-29, 06:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Tejpade bägge offren med SILVERTAPE som hindrade syretillförseln och skar dem i halsen. Ingen likhet. Sluta trolla. EG sitter säkert inlåst.
Är du på riktigt? Ingen påstår att Edvin skulle vara GM här, det pratades motiv och tillvägagångssätt och fallet med Edvin togs upp.
Citera
2020-01-29, 06:40
Medlem
Har kollat upp de esterna skrivna på Sursta 22. En av dem har dömts skyldig några hundra euro till en teleoperatör i 2012 och stod även åtalad för en bilstöld i 1999, båda i Estland. De andra har inga domar mot sig.
Citera
2020-01-29, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Vad som avses ovan är väl bara att med Edwin G som *exempel* belysa det faktum att det inte per automatik behöver handla om vare sig ett planerat eller impulsartat rånmord, utan *kan* röra sig om psykiskt sjuk 'lustmördare'.
Utöver ekonomiska motiv, kan vi tänka oss svartsjukedrama eller en nemesis ur det förflutna till endera i paret som dykt upp p g a gamla schismer?

Jag har inte slaviskt följt tråden. Som alltid vid denna brottsgrad känns det angeläget att det klaras upp.
Någon väl insatt vänlig själ som vill summera:

-Huvudspår? Väsentliga fakta och iakttagelser, samt teorier i fallet?

Är det klarlagt/ offentliggjort om några ekonomiska medel försvunnit från konton eller i fysisk form på brottsplatsen?

Min fetning. Du gjorde det ganska väl själv.
Nej ingenting ekonomiskt har framkommit. Det finns en person som skriver bara ett par sidor tillbaka som känner/kände paret.
Citera
2020-01-29, 08:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Nej.
Han tejpade bägge över hela huvudena (och fast till stolar) och skar av deras halsar. Mannen hade dock skador i pannan och näsa, som överensstämde med ett fall med stolen då huvudet slagit emot köksbordet.

Förblödningen var dödsorsak, men tejpningen var även det i sig dödande. Både mannen och kvinna hade fallit till golvet med stolarna. Kanske beroende på den panik de fått när de inte kunde andas?
Mycket blod hade sprutat på golvlister och nedre delen av kökssåp, vilket tydde på att mannens hals hade blivit avskuren i liggande position. Kvinnan minns jag inte längre, men minns inget om blodstänk högre upp. Hon hade dock bett att få sina händer tejpade framför kroppen, pga smärtor i lederna, vilket Edvin hade gått med på. Om det hade att göra med att hon var kvinna, eller om det berodde på att Edvin lät dom tro att de skulle få leva, det kan man bara spekulera om.
Citera
2020-01-29, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det skulle teoretiskt finnas en möjlighet att någon med liknande motiv hade gjort brottet. Men det borde vara extremt ovanligt. Ovanligare än ekonomiska brott.

Men självklart kan det finnas människor som inte bara är känslomässigt kalla och kan avrätta och plåga människor enbart för det ekonomiska syftet, utan skulle kunna njuta av att få plåga någon också i samma syfte. Läskigt nog som det är.

Nu vet vi väldigt lite om vad som ev har stulits/ försök till att plocka ut pengar från konton eller liknande. men det troligaste är väl ändå att det har något med "miljonvinsten" att göra.

Jag är ganska säker att polisen gör en noggrann kartläggning av bägge offren för att kontrollera om det kan finnas andra motiv än just det ekonomiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in