2020-01-29, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Well - då packar du antagligen som ett jävle arsle (packar fel eller för tungt), har aldrig hänt mig.

Varför drar du fram invandrings-kortet i detta?

Om man får en mjölkkartong lite lite fel så river den sönder påsen.
Eller att paket med skiva ost. Man lägger den lite lite fel så går påsen sönder

Alla nya hittepåskatter går till bidragstagare och invandring.
Det finns inte tillräckligt med pengar så nya skatter hittas på.
Dom redovisar aldrig vart pengarna tar vägen. Och ser man hur illa ställe det är för kommunera(typ alla går minus) Så förstår man att detta är bara ett sätt att få in mer skattepengar på.
Som skall gå till att importera nya väljare (Sossarna)

Sossarna har ju flera gånger varit ute och annonserat om att "Om du röstar på oss höjer vi dina bidrag) Dessa infobroschyrer skickade dom ut till invandrartäta områden.

Allt handlar nu om att importera valboskap. Och det finansieras någorlunda genom hittepåskatter
Citera
2020-01-29, 16:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Gäller skatten bara om man köper påsar styckevis i affären eller gäller det även påsar på rulle/storpack?
Citera
2020-01-29, 16:47
Avslutad
Citat:
Du bekräftar ännu en gång att du packar som ett arsle. Gör om gör rätt. Vi handlar säkert liknande varor och förpackningar i vår affär - och, det har som sagt aldrig hänt mig eller min sambo.

Sorry, jag är inte intresserad av att läsa om dina konspirationsteorier kring hittepåskatter för att finansiera invandring, etc. Ta det med likasinnade istället.

https://www.bbc.com/reel/video/p07r72xb/why-paper-bags-are-worse-for-the-planet-than-plastic
Citera
2020-01-29, 16:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Du bekräftar ännu en gång att du packar som ett arsle. Gör om gör rätt. Vi handlar säkert liknande varor och förpackningar i vår affär - och, det har som sagt aldrig hänt mig eller min sambo.

Sorry, jag är inte intresserad av att läsa om dina konspirationsteorier kring hittepåskatter för att finansiera invandring, etc. Ta det med likasinnade istället.

Om inte annat så suger dom om det är minsta lilla blött ute.
Citera
2020-01-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gäller skatten bara om man köper påsar styckevis i affären eller gäller det även påsar på rulle/storpack?

Det gäller bara bärkassar (3kr skatt) och typ fruktpåsar (30öre skatt) i butik. Inte plast/fryspåsar, avfallspåsar på rulle som du använder hemma.
Citera
2020-01-29, 16:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Papperspåsar suger ju sån riktigt jumbolång superdase.

En liten reva i en sådan och alla varor faller ur. Sämsta jävla påsen någonsin.

SÅ nu undrar nog alla !JAha mhmm plastpåseskatt för miljön
Så bra så bra, ypperligt
Så vad sker med dessa pengar då?

-Regeringen - Ehm ja alltså "Host" vi lägger dessa pengar lite här och där (Flyktinginvandring) HOST!
Ja eller ja alltså. Vi har inte riktigt bestämt vart pengarna ska gå. Och vi kommer aldrig att redovisa vart plastpåseskatten tar vägen "HOST" (Bidragstagare)
Korkat att föra in migrationspolitik i denna fråga.
Citera
2020-01-29, 16:55
Medlem
burialhexs avatar
Mycket bra beslut!

Har alltid ryggsäck med mig så slipper köpa påse. Fler borde ha med sig ryggsäck/väska eller tygkassar man kan använda fler gånger.
Citera
2020-01-29, 16:57
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vart tror du att pengarna kommer att gå?
Citera
2020-01-29, 16:57
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om inte annat så suger dom om det är minsta lilla blött ute.

Håller med! Det är ett elände om man går/cyklar med dem vid regn eller snö.

Jag tror (inbillar mig) att en av anledningarna till den höjda plastpåseskatten är att vi skall se över vårt okynneshandlande av plastpåsar, de går ju som sagt att ta med sig begagnade påsar till affären. Vi som har bil, kan ju faktiskt skita helt i att köpa påsar, vi lägger tillbaka varorna i vagnen och kör vagnen till bilen, lägger varorna i baksätet/bagageluckan eller i någon större låda i bilen och åker hem?

Ett av de största problemen med plastpåsar är väl att vi slänger dem runt omkring oss lite varstans där vi är, typ i naturen, på gatan, på något grönområde, vid en sjö, etc.

Sedan konsumerar vi ju som aldrig förr, och får plastpåsar in absurdum. Lite dumt.
Citera
2020-01-29, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Det är inte dumt om det är sant

Återkom om ett år och berätta för mig vart plastpåseskattpengarna tog vägen.
Blev det nya träd? satsning på gräsmattor i gambia ?
Eller vad?

/Mvh
Citera
2020-01-29, 17:04
Medlem
trailblasers avatar
Bara symbolpolitik och klirr i kassan för den värdelösa regeringen och staten.
Hatar denna regering så mycket.

Hoppas SD röstade emot.
Citera
2020-01-29, 17:09
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Då kommer jag helt enkelt se till att alltid ha en rulle avfallspåsar i bilen. Papperskassar är tämligen värdelösa i vårat blöta klimat.

Ännu ett orimligt korkat beslut från våran orimligt korkade regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in