2020-01-29, 16:18
Avstängd
HarryScheinens avatar
Det är bättre och billigare att handla papperskassar, dessutom håller de bättre för matvarorna, plus att livslängden är längre (efter själva handlingen), de har fler användningsområden, är bättre för miljön. Win-win.
Citera
2020-01-29, 16:18
Medlem
Sereenas avatar
Köper sällan påsar när jag handlar, men nu kommer jag aldrig köpa nån.
Citera
2020-01-29, 16:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Det är bättre och billigare att handla papperskassar, dessutom håller de bättre för matvarorna, plus att livslängden är längre (efter själva handlingen), de har fler användningsområden, är bättre för miljön. Win-win.

Det enda dom duger till efter att man handlat är ju att samla reklam för pappersåtervinningen i...
Och dom är ju inte ens i närheten av lika hållbara och praktiska som vanliga plastkassar.

Ps, dom är INTE bättre för miljön än dom plastkassar som normalt använda i svenska butiker (som redan är fossilfria)
Citera
2020-01-29, 16:21
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
är bättre för miljön. Win-win.

Finns vissa som inte håller med dig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/papperskassen-ocksa-en-miljobov
Citera
2020-01-29, 16:23
Avslutad
Citat:

Papperspåsar suger ju sån riktigt jumbolång superdase.

En liten reva i en sådan och alla varor faller ur. Sämsta jävla påsen någonsin.

SÅ nu undrar nog alla !JAha mhmm plastpåseskatt för miljön
Så bra så bra, ypperligt
Så vad sker med dessa pengar då?

-Regeringen - Ehm ja alltså "Host" vi lägger dessa pengar lite här och där (Flyktinginvandring) HOST!
Ja eller ja alltså. Vi har inte riktigt bestämt vart pengarna ska gå. Och vi kommer aldrig att redovisa vart plastpåseskatten tar vägen "HOST" (Bidragstagare)
Citera
2020-01-29, 16:26
Medlem
Ytterligare en totalt verkningslös lag från galna JÖK:en.

Riksdagens utredningstjänst har totalsågat i princip samtliga av Regeringens "miljösatsningar", men ändå får vansinnet fortgå.

Och dumme Svensson förstår i vanlig ordning ingenting. "Det är bra ju, jag vill rädda klimatet".
Citera
2020-01-29, 16:26
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det enda dom duger till efter att man handlat är ju att samla reklam för pappersåtervinningen i...
Och dom är ju inte ens i närheten av lika hållbara och praktiska som vanliga plastkassar.

Ps, dom är INTE bättre för miljön än dom plastkassar som normalt använda i svenska butiker (som redan är fossilfria)

Det berättar nog mer om ditt liv och din vardag, än om någonting annat.

Folk tvistar väl om vad som är miljövänligast, vad jag vet. Jag föredrar att tro på de som förespråkar att plastpåsarna är farligare, och välkomnar så beslutet. Givetvis får du ha din uppfattning, I don't care.
Citera
2020-01-29, 16:27
Medlem
Snacka om att sila mygg och svälja kameler.. Såg debatten på 2:an idag, hatar att politiker aldrig kan svara rakt på en fråga. Det blir bara en massa svammel, skylla ifrån sig på förra regeringen, eller utläggningar om hur duktiga de är/varit. Genomgående i alla debatter jag ser. Men det finns bättre sätt än skatt på bärkassar i sverige, vi återanvänder de flesta i nya eller eldar dem i värmeverk. Där jag bor är över 90% av all plast i naturen ensilageplast från bönderna. Inte en jävel som tar hand om det som blåser omkring. Ingen risk att de kör det till återvinningen utan eldar upp det på våren hemma på gården.
Citera
2020-01-29, 16:28
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Finns vissa som inte håller med dig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/papperskassen-ocksa-en-miljobov

Absolut! Folk är oeniga i frågan - vilken surprise? Personligen gillar jag läget.
Citera
2020-01-29, 16:30
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Papperspåsar suger ju sån riktigt jumbolång superdase.

En liten reva i en sådan och alla varor faller ur. Sämsta jävla påsen någonsin.

SÅ nu undrar nog alla !JAha mhmm plastpåseskatt för miljön
Så bra så bra, ypperligt
Så vad sker med dessa pengar då?

-Regeringen - Ehm ja alltså "Host" vi lägger dessa pengar lite här och där (Flyktinginvandring) HOST!
Ja eller ja alltså. Vi har inte riktigt bestämt vart pengarna ska gå. Och vi kommer aldrig att redovisa vart plastpåseskatten tar vägen "HOST" (Bidragstagare)

Well - då packar du antagligen som ett jävle arsle (packar fel eller för tungt), har aldrig hänt mig.

Varför drar du fram invandrings-kortet i detta?
Citera
2020-01-29, 16:33
Medlem
https://www.svd.se/skatt-pa-plastpasar-ett-bakslag-for-miljon
Citera
2020-01-29, 16:35
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollestolle
Snacka om att sila mygg och svälja kameler.. Såg debatten på 2:an idag, hatar att politiker aldrig kan svara rakt på en fråga. Det blir bara en massa svammel, skylla ifrån sig på förra regeringen, eller utläggningar om hur duktiga de är/varit. Genomgående i alla debatter jag ser. Men det finns bättre sätt än skatt på bärkassar i sverige, vi återanvänder de flesta i nya eller eldar dem i värmeverk. Där jag bor är över 90% av all plast i naturen ensilageplast från bönderna. Inte en jävel som tar hand om det som blåser omkring. Ingen risk att de kör det till återvinningen utan eldar upp det på våren hemma på gården.

Bra inlägg! De kanske ska skatta för det... typ motsvarande för plastpåsar+extra. Den plasten återanvänds ju inte i sin form flera ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in