Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Föräldrar skall ju förväntas vara starka och faktiskt beskydda barnen. Sjuka barn behöver mer skydd och trygghet än andra friska barn. Hur i all världen kommer det sig att två välsituerade föräldrar med åtminstone en yttre trygghet, i form av bra löner och bra arbeten, inte förmådde upprätta vanlig hederlig föräldrakänsla? Två föräldrar i samma hem? Lika snedvridna båda två? Oddsen för det är höga, väldigt höga. Jäkligt märkligt.
Nej, jag tycker inte det är så märkligt eftersom två personer kan dra ner varandra i skiten likaväl som i depressionsmörkret - och de har gemensam oro.
För att de inte tänker klart. För att de inbillar sig att framtiden är ett enda helvete om barnen enbart blir sämre och lider.
Det kan gå fort utför om det finns konstant oro, ångest, sömnbrist, dubbeljobb och utmattning.
Människor infekterar varann.
För övrigt tror jag det beror på att de inte släppte in andra redan innan. Skulle fixa saker själva, stark integritet.
Jag tror de redan hade en slags pakt och var väldigt tighta vilket torde underlätta som grogrund.
Kolla hur de resonerade kring paret i Kramfors där hon ber om dödsinjektionen och han tycker han bara är barmhärtig.
Oskiljaktiga, som ett, gjorde allt tillsammans.
Till en viss gräns är det sunt, sen inte.
Det finns ju mängder med mödrar som håller skenet uppe och mördar sina barn. Den perfekta mamman som chockar omgivningen. Pseudoaltruism.
Inbillar sig skydda sitt barn.
Samma princip men i en självmordspakt.