2020-01-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Du har rätt i att SARMS, i varje fall så vitt är känt, inte aromatiserar. Men när det kommer till frågan om ett bruk av SARMS kan ge gyno så är läget mer oklart. Anledningen är den att gyno inte nödvändigtvis beror på själva aromatiseringen utan också kan orsakas av hormonell obalans. Och gällande hormonell så är det känt att vissa SARMS påverkar den endogena produktionen av testosteron uttalat negativt. Slår man ut den endogena testosteronproduktionen genom ett bruk av SARMS så borde det, åtminstone i teorin, kunna vara en avgörande orsak för att vissa brukare ska kunna utveckla gynekomasti.

Återigen, SARMS är obeforskad mark och det finns finansiella intressen bakom dessa preparat.

Vissa runt om på internet har även påpekat en annan anledning till gyno på sarms, huruvida det stämmer är oklart, men tänkte att det var värt att nämna.

Teorin går såhär: Sarms är Selective androgen receptor modulators, de binder delvis till samma androgenreceptorer i kroppen som testosteron gör. Det gör att sarms så att säga tar upp platsen hos receptorerna som det egenproducerade testosteronet vill åt, vilket gör att testosteronet inte kan binda till dem fullt ut. Då konverteras det istället till östrogen för att det inte har någonstans att "ta vägen".

Inte särskilt välförklarat ur en medicinsk synpunkt, och helt obekräftat av de få studier som faktiskt finns, så det är ju att ta med en nypa salt. Jag har dock själv upplevt riktigt starka gynokänningar på LGD4033(10mg), men vad de berodde på är en annan sak. Östrot var i alla fall normalt när jag kollade upp det vid den tidpunkten, medans testosteronet var riktigt lågt.
Senast redigerad av Kaifanut 2020-01-28 kl. 20:17.
Citera
2020-01-28, 21:33
Medlem
Någon som har testat npgra Sarms? Vilka tycker ni är bäst?

Känns som en djungel. Men MK677 verkar vara den som ger minst bieffekter kontra gains.
Citera
2020-01-28, 22:58
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipzor
Någon som har testat npgra Sarms? Vilka tycker ni är bäst?

Känns som en djungel. Men MK677 verkar vara den som ger minst bieffekter kontra gains.

LGD verkar ge minst biverkningar kontra gains som jag har förstått det. Har du läst hur folk reagerar på MK-677 i den andra SARM tråden?

Jag tar själv RAD-140, LGD, Cardarine och Ostarine just nu. Rad, card och ost har jag tagit i 25 dagar och LGD 15 dagar. Inga biverkningar än så länge, förutom lite känningar i levern vilket jag avhjälpte med Glycine och N-Acetyl-Cysteine.
Citera
2020-01-28, 23:18
Medlem
Varför är det ingen som kör inject SARMs? Magnalone/ragebolone 80 mg per dag, där snackar vi resultat. Eller kör folk SARMs bara för att dom ej pallar injektionerna osv?

Och folk som kurar innan dom ens börjat träna känns ju logiskt med hahah.. Väger 50-70 kg och börjar kura för dom ej får ”resultat”. Prova och träna hårt och äta ordentligt innan ni letar genvägar...
Citera
2020-01-29, 00:57
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNPP
Varför är det ingen som kör inject SARMs? Magnalone/ragebolone 80 mg per dag, där snackar vi resultat. Eller kör folk SARMs bara för att dom ej pallar injektionerna osv?
Dom flesta SARMs är inte lika skadliga som andra orala steroider som t.ex Winstrol, Dianabol osv..

Finns det några inrikes shoppar som har säljer inject SARMs ännu? Eller Nano SARMs?
Citera
2020-01-29, 02:25
Medlem
Tänkt köra mk677 > RAD-140 under 6-8 V 10 mg / dag oavsett vad.
Men försöker läsa lite mer, jag har laddat upp med nolva att använda efter 40/40/20/20(?) (Blev tipsad utav en vän att köra det när jag går off.)

Men är rädd för gyno, hittar knappt någon information om det, skulle Nolva räcka för att förhindra det eller är jag helt fel ute? Tips mottages!
Citera
2020-01-29, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Tänkt köra mk677 > RAD-140 under 6-8 V 10 mg / dag oavsett vad.
Men försöker läsa lite mer, jag har laddat upp med nolva att använda efter 40/40/20/20(?) (Blev tipsad utav en vän att köra det när jag går off.)

Men är rädd för gyno, hittar knappt någon information om det, skulle Nolva räcka för att förhindra det eller är jag helt fel ute? Tips mottages!

Ja Nolvadex räcker gott och väl mot gyno om du skulle drabbas av det vilket jag tvivlar starkt på.

Jag är extremt känslig mot aromatisering överlag, får gynokänningar oavsett doser AAS och måste alltid ta en AI/SERM under kurerna. När det kommer till SARMs så har jag aldrig upplevt östrogenrelaterade biverkningar som gynokänningar framförallt på RAD-140.

Värt att nämna att MK-677 inte klassas som en SARM utan en "GH sekretagog" ock kan stimulera prolaktinet hos vissa individer vilket kan få deras bröstvårtor att ömma. Det orsakar inte gyno men kan få användarna att känna av temporära gynosymptom men försvinner efter avslutad kur.
Citera
2020-01-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
LGD verkar ge minst biverkningar kontra gains som jag har förstått det. Har du läst hur folk reagerar på MK-677 i den andra SARM tråden?

Jag tar själv RAD-140, LGD, Cardarine och Ostarine just nu. Rad, card och ost har jag tagit i 25 dagar och LGD 15 dagar. Inga biverkningar än så länge, förutom lite känningar i levern vilket jag avhjälpte med Glycine och N-Acetyl-Cysteine.

Oj, det var många, i vilka doser kör du? Relativt låga antar jag? Du har inte märkt av något gällande testosuspension eller vad det kallas i andra termer? Jag är lite "rädd" att sexlusten ska avta då jag har flickvän som är rätt krävande gällande sex.... Haha!
Citera
2020-01-29, 07:54
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipzor
Oj, det var många, i vilka doser kör du? Relativt låga antar jag? Du har inte märkt av något gällande testosuspension eller vad det kallas i andra termer? Jag är lite "rädd" att sexlusten ska avta då jag har flickvän som är rätt krävande gällande sex.... Haha!

Tog Finasteride innan jag började kuren så jag hade redan låg sexlust. La dock av med Finasteride för runt två veckor sen och sexlusten har inte kommit tillbaka så jag gissar på att SARMsen håller sexlusten nere.

Jag tar 20mg Card, 10mg Ost, 10mg Rad och 10mg Lgd. Började på lägre doser och nuvarande doser är det jag ska köra kuren ut.
Citera
2020-01-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Tog Finasteride innan jag började kuren så jag hade redan låg sexlust. La dock av med Finasteride för runt två veckor sen och sexlusten har inte kommit tillbaka så jag gissar på att SARMsen håller sexlusten nere.

Jag tar 20mg Card, 10mg Ost, 10mg Rad och 10mg Lgd. Började på lägre doser och nuvarande doser är det jag ska köra kuren ut.

"Lite" det jag är orolig över, därför jag har sneglat en del på just mk677, då den inte verkar störa ut sexlusten. Hade jag varit singel så hade jag kunnat att offra den för en period.

Annars får jag fortsätta att "preppa" Zink, Magnesium och B12/B6... Hahah!
Citera
2020-01-29, 17:42
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaifanut
Vissa runt om på internet har även påpekat en annan anledning till gyno på sarms, huruvida det stämmer är oklart, men tänkte att det var värt att nämna.

Teorin går såhär: Sarms är Selective androgen receptor modulators, de binder delvis till samma androgenreceptorer i kroppen som testosteron gör. Det gör att sarms så att säga tar upp platsen hos receptorerna som det egenproducerade testosteronet vill åt, vilket gör att testosteronet inte kan binda till dem fullt ut. Då konverteras det istället till östrogen för att det inte har någonstans att "ta vägen".

Inte särskilt välförklarat ur en medicinsk synpunkt, och helt obekräftat av de få studier som faktiskt finns, så det är ju att ta med en nypa salt. Jag har dock själv upplevt riktigt starka gynokänningar på LGD4033(10mg), men vad de berodde på är en annan sak. Östrot var i alla fall normalt när jag kollade upp det vid den tidpunkten, medans testosteronet var riktigt lågt.

Mycket intressant och i mitt tycke låter det som en ganska rimlig hypotes.
Citera
2020-01-29, 21:19
Medlem
c-d af ands avatar
Detta kommer inte göra gott för intrycket av min intelligensnivå.

Men jag fick för ett tag sedan en påse med små vita kapslar som påstods vara superdrol.
Tänkte att det säkert kan komma till nytta någon gång, men jag har egentligen inget annat än säljarens ord att gå på gällande vad kapslarna innehåller. Ingen märkning, ingen text eller något.

Finns det något smidigt sätt att testa?
Köra högdos en kort period för att se om det händer något är en puckad ide, men det närmaste jag har kommit en lösning.

Något tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in