2020-01-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Kan hända vem som helst som haft vattkoppor tidigare i livet, då bältros i stort sett är vattkoppor som aktiveras efter att ha legat vilande i ryggmärgen sen man hade det i barndomen. Finns säkert en del miljöfaktorer och annat som kan påverka om det bryter ut eller ej.

SARMs kan ha bidragit till att utlösa det, men det kan ha varit andra faktorer också. Eller så hade det brutit ut även om du aldrig börjat med SARMs.

Blir inte kul att lämna ryggmärgsprov (om du inte redan gjort det) för att få det diagnostiserat. Lycka till, och hoppas det försvinner snart!

Ryggmärgsprov? Varför?
Citera
2020-01-25, 07:50
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Ryggmärgsprov? Varför?

Enda sättet att få en hundra procentig diagnos för bältros. Kanske räcker att bara titta och få symptom beskrivna för vissa läkare.
Citera
2020-01-25, 08:49
Medlem
Citat:
Enda sättet att få en hundra procentig diagnos för bältros. Kanske räcker att bara titta och få symptom beskrivna för vissa läkare.

Ok. Kan inget om bältros, men efter en titt på nätet fick jag kolla så kameran på datorn var avstängd eftersom jag tyckte alla bilder var på mina prickar Läste bla att man inte skulle använda hydrocortison, vilket jag gjort några dagar. Tvättade extra med alkohol, både utvändigt och invändigt. Ser bättre ut idag. Frågan är dock om någon mer har sett påverkan på immunförsvaret pga Sarm's? Rent generellt verkar min trt påverka immunförsvaret positivt och RAD'n har haft bra effekt såhär långt.
Citera
2020-01-25, 10:21
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Ok. Kan inget om bältros, men efter en titt på nätet fick jag kolla så kameran på datorn var avstängd eftersom jag tyckte alla bilder var på mina prickar Läste bla att man inte skulle använda hydrocortison, vilket jag gjort några dagar. Tvättade extra med alkohol, både utvändigt och invändigt. Ser bättre ut idag. Frågan är dock om någon mer har sett påverkan på immunförsvaret pga Sarm's? Rent generellt verkar min trt påverka immunförsvaret positivt och RAD'n har haft bra effekt såhär långt.

Skönt att det känns lite bättre för dig. Du bör nog träffa läkare så att du kan få riktigt behandling också ifall det nu är bältros du har.

Jag har också fått starkare immunförsvar sedan jag började min kur. När alla runtom mig är sjuka så håller jag mig frisk.
Citera
2020-01-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alolia
Tjenare, jag har läst på lite om SARM's och jag har lite frågor angående det eftersom jag har aldrig provat men är sugen på det. Pratade även med en kompis från USA som har provat det. Men vill gärna ha fler inblickar om saken.

Jag tänkte prova mig på en kur med LGD, 1 piller om dagen (5mg). i ca 6-8 veckor.

Behövs PCT/SERM för den kuren? Min polare tipsade om Nolva 10mg jag kan ta under kuren om jag känner supressions av Testo i kroppen d.v.s trötthet osv.

Tänkte även ta NAC för levern och Zink för testoproduktionen under kuren.

Har ni några fler pointers o komma med så skulle det vara väldigt tacksamt!

Mvh.

Tycker att du borde läsa på mer om LGD innan du börjar. Finns inte så många studier, men en uppsjö av mer eller mindre pålitliga anektodiska berättelser om positiva och negativa effekter av LGD.

Nolva 10mg under en LGD-kur är meningslöst, det kommer knappast hjälpa dig med ditt förtryckta testosteron under kuren. Nolva är endast värt att ta under en kur om östrogenrelaterade bieffekter finns, t.ex. gynokänningar. Att ta nolva under kuren försämrar den snarare, och bör inte används bara för att. PCT är just post cycle therapy, och det är där nolva används.

Det finns få studier, men den kanske mest kända går att läsa här: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4111291/. Man hävdar bland annat att LGD inte hade någon negativ effekt på levern, men doserna i studien var så pass små(max 1mg ed i 21 dagar) att det är svårt att jämföra med "byggardoser" på 5-10mg och kurer som löper ca 8 veckor. Dessutom hävdar de "free testosterone showed significant suppression at 1.0-mg dose only".

Jag skulle säga att PCT nog behövs med tanke på ovanstående. Dessutom så har jag använt LGD själv(10mg ed) och testosteronet tog sig en rejäl smäll efter bara några veckor, vilket jag kollade upp med blodprov. Om det med 100% säkerhet behövs är kanske beroende på person. Det är bara att ta ett blodprov mot slutet av kuren för att se hur det står till med testot, och utgå från det.
Citera
2020-01-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaifanut
Tycker att du borde läsa på mer om LGD innan du börjar. Finns inte så många studier, men en uppsjö av mer eller mindre pålitliga anektodiska berättelser om positiva och negativa effekter av LGD.

Nolva 10mg under en LGD-kur är meningslöst, det kommer knappast hjälpa dig med ditt förtryckta testosteron under kuren. Nolva är endast värt att ta under en kur om östrogenrelaterade bieffekter finns, t.ex. gynokänningar. Att ta nolva under kuren försämrar den snarare, och bör inte används bara för att. PCT är just post cycle therapy, och det är där nolva används.

Det finns få studier, men den kanske mest kända går att läsa här: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4111291/. Man hävdar bland annat att LGD inte hade någon negativ effekt på levern, men doserna i studien var så pass små(max 1mg ed i 21 dagar) att det är svårt att jämföra med "byggardoser" på 5-10mg och kurer som löper ca 8 veckor. Dessutom hävdar de "free testosterone showed significant suppression at 1.0-mg dose only".

Jag skulle säga att PCT nog behövs med tanke på ovanstående. Dessutom så har jag använt LGD själv(10mg ed) och testosteronet tog sig en rejäl smäll efter bara några veckor, vilket jag kollade upp med blodprov. Om det med 100% säkerhet behövs är kanske beroende på person. Det är bara att ta ett blodprov mot slutet av kuren för att se hur det står till med testot, och utgå från det.

Tack för svar, min polare som jag pratade med (som även har tagit LGD och något annat under samma kur) sa att om man får gyno känningar under kuren på enbart LGD så kunde man kontra det med Nolva. Dock är jag rookie när det kommer till sånt här men jag är rätt nyfiken på att prova en kur för att se hur det går. Har du några andra tips på hur man kan få kuren så bra som möjligt?
Citera
2020-01-26, 09:43
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alolia
Tack för svar, min polare som jag pratade med (som även har tagit LGD och något annat under samma kur) sa att om man får gyno känningar under kuren på enbart LGD så kunde man kontra det med Nolva. Dock är jag rookie när det kommer till sånt här men jag är rätt nyfiken på att prova en kur för att se hur det går. Har du några andra tips på hur man kan få kuren så bra som möjligt?

SARMs är icke aromatiserande så det är inte möjligt att få gyno under en SARM kur. När man gått av kuren kan man däremot få gyno om man skippar PCT.

Din polare måste ha tagit AAS samtidigt under sin kur ifall han fick gynokänningar, alternativt att han köpt något som på pappret är LGD men han fick istället AAS i pillerna, möjligtvis Anavar.
Citera
2020-01-26, 20:55
Medlem
Då många av dessa prepp inte ens har prövats på människor är ni inte oroliga över biverkningar längre framöver?

Man vet ju vad Oxar har för påverkan men det här är så nytt tänker jag?
Citera
2020-01-26, 22:56
Medlem
Citat:
SARMs är icke aromatiserande så det är inte möjligt att få gyno under en SARM kur. När man gått av kuren kan man däremot få gyno om man skippar PCT.

Din polare måste ha tagit AAS samtidigt under sin kur ifall han fick gynokänningar, alternativt att han köpt något som på pappret är LGD men han fick istället AAS i pillerna, möjligtvis Anavar.

Pratade lite mer med honom och han sa att han även tog Test med LGD:n, så du har rätt.
Citera
2020-01-27, 19:53
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:

Du har rätt i att SARMS, i varje fall så vitt är känt, inte aromatiserar. Men när det kommer till frågan om ett bruk av SARMS kan ge gyno så är läget mer oklart. Anledningen är den att gyno inte nödvändigtvis beror på själva aromatiseringen utan också kan orsakas av hormonell obalans. Och gällande hormonell så är det känt att vissa SARMS påverkar den endogena produktionen av testosteron uttalat negativt. Slår man ut den endogena testosteronproduktionen genom ett bruk av SARMS så borde det, åtminstone i teorin, kunna vara en avgörande orsak för att vissa brukare ska kunna utveckla gynekomasti.

Återigen, SARMS är obeforskad mark och det finns finansiella intressen bakom dessa preparat.
Citera
2020-01-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Tog mina första 20mg Mk-677 imorse på tom mage och redan efter 5-10 minuter fick jag en obehaglig känsla i kroppen, började kallsvettas som satan rann droppat på låren och kändes lite som en avtändning, försvann dock såfort jag åt några mackor.

Blodsocker påverkan? Hur kan jag motverka detta? Kan jag istället ta den i samband med frukost eller är det som HGH att man måste vara fastandes?

Posta gärna en uppdatering om hur det går och hur du mår såhär några dagar senare. Jag är lite inne på att testa MK-667 även fast en polare avrådde mig pga att han fick panikångestattacker av dessa.
Citera
2020-01-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08
Posta gärna en uppdatering om hur det går och hur du mår såhär några dagar senare. Jag är lite inne på att testa MK-667 även fast en polare avrådde mig pga att han fick panikångestattacker av dessa.

Ja alltså efter cirka 10-20 minuter efter att jag tar Mk-677 får jag nån form av ångest men det försvinner dock efter att jag äter kolhydrater och det har även minskat nu efter lite drygt en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in