Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Nu är det iofs som så att jag inte tillhör dem som har förespråkat panik. Däremot så är det som så att smittspridningen ökar och vi kommer säkert att få smittan till Sverige. Även de siffror vi ser på allvarligt sjuka nu skulle ställa till det helt enormt för samhälle och vården om det blir en omfattande epidemi. Det tror jag även du förstår...
Det kommer dock inte bli varken omfattande, eller en epidemi.
Hela världen arbetar tillsammans för att förgöra ett virus, viruset är upptäckt, vi vet vad det är och vi har viruset isolerat i labb för att arbeta på ett vaccin.
Även isolerat majoriteten utav människorna smittade, detta kommer bara bli ett virus i mängden vi har totalt krossat och rövknullat genom åren på precis samma sätt dem andra virusen har krossats på 2000 talet.
Människan är för pr0 idag på precis allting, ropar du efter en enda expert idag inom ett specifikt område hoppar 1000 upp som kan precis lika mycket om området.
Det enda som kan döda oss är brist på mat eller ett virus som är immun mot amoxicillin & penicillin, och att viruset anpassar sig till alla klimat och är/blir luftburet därefter muteras att kunna leva utan en bärare.
Då jävlar kan jag lova att jag kommer få panik och prata om domedagen, spelar ingen roll hur mycket Soldatens Ärtsoppa jag köper och gräver ned mig.