2020-01-29, 00:04
Medlem
liarsenics avatar
BREAKING: White House considering to suspend flights between the U.S. and China - CNBC
Citera
2020-01-29, 00:04
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Oj du har visst gått vidare ett par steg, trodde du var kvar vid att man måste skapa panik och mass hysteria bland befolkningen och få folket att få så pass mycket panik över att dö att befolkningen får dödsångest och inser att det här är slutet genom att bränna ner halva sverige och börja döda varandra för mat.

Misstro mig inte, jag skulle stödja detta och med all förmodan stå på ett berg och titta ut över svenskarna döda varandra och förmodligen garva ihjäl mig och dra en liten liten runk över utsikten.

Tyvärr verkar verkligheten vara så att 99.9999% av befolkningen kommer överleva detta virus

Nu är det iofs som så att jag inte tillhör dem som har förespråkat panik. Däremot så är det som så att smittspridningen ökar och vi kommer säkert att få smittan till Sverige. Även de siffror vi ser på allvarligt sjuka nu skulle ställa till det helt enormt för samhälle och vården om det blir en omfattande epidemi. Det tror jag även du förstår...
Citera
2020-01-29, 00:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Det är 100% sannolikhet att den kommer it. Folk har varit i Wuhan och kommit tillbaka. Folkhälsomyndigheten lever inte i verkligheten.

Huawei har kontor i Kista.
Många andra företag har kontakt med Kina.

Det lär komma hit.
Citera
2020-01-29, 00:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Säger oss väldigt lite utan att veta hur många som är kritiska men dödsprocenten går ner.

Härligt, då kan vi se fram mot ytterligare en dag med kulramsräkning och slagsmål om procenten.

Vad säger domedagsprofeterna, är det viruset som backar lite för att samla kraft inför nådastöten?

Hur kan det ens vara möjligt att dödsprocenten går ner, vi skulle ju få se århundradets massutplåning, det var ju bara i sin linda, jag misstänker att kineserna har manipulerat siffrorna, kan omöjligt vara sant.
Citera
2020-01-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Huawei har kontor i Kista.
Många andra företag har kontakt med Kina.

Det lär komma hit.

Ja om de är inte fenomenala på att isolera sig själva och ha folk med rymddräkter som serverar mat.

Den ENDA återstående förklaringen hade varit vädret då, men det känns som att greppa efter halmstrån.
Citera
Avslutad
Citat:
Det är 100% sannolikhet att den kommer it. Folk har varit i Wuhan och kommit tillbaka. Folkhälsomyndigheten lever inte i verkligheten.

Ja, 100%. Ingen utav dom statliga myndigheterna har en verklighetsuppfattning.
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Tycker det är anmärkningsvärt att USA överväger att ställa in alla flyg emellan länderna samtidigt som senaste officiella siffrorna från Kina tyder på att antalet smittade sjunkit sen igår.

Borde väl inte ge det resultatet kan man tycka?
Citera
2020-01-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Hur kan det ens vara möjligt att dödsprocenten går ner,

För att de lyckats förlänga lidandet?
Citera
2020-01-29, 00:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Intressant. 5,484 smittade och 131 avlidna. Hubei är helt klart värst drabbat och där växer både 671 serious + 228 critical. 125 avlidna.

Siffrorna för Hubei ser inte positiva ut nästan 1/4 är allvarligt/kritiskt sjuka eller döda
Citera
2020-01-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Siffrorna för Hubei ser inte positiva ut nästan 1/4 är allvarligt/kritiskt sjuka eller döda

Viruset har antingen spridits som en löpeld mellan folk eller så befinner de sig på en olycklig punkt. eller både och.
Citera
2020-01-29, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Tycker det är anmärkningsvärt att USA överväger att ställa in alla flyg emellan länderna samtidigt som senaste officiella siffrorna från Kina tyder på att antalet smittade sjunkit sen igår.

Borde väl inte ge det resultatet kan man tycka?
Nej. Förmodligen vet Trump något som vi inte vet. Kan det handla om manipulerade siffror? Att antalet döda egentligen skenar?

God natt, jag tar på mig foliehatten så inte Trump kan lyssna av mina tankar via 5G-nätet.
Citera
2020-01-29, 00:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Rätt kraftig ökning av allvarligt och kritiskt sjuka bara sen igår. Att färre nya fall bekräftas beror säkert på allmänt kaos och att alldeles för många vill kolla sig.

Hubei verkar ha råkat mest illa ut. Gissar att det kommer vara så framöver också, även om det är lite tidigt att säga något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in