2020-01-28, 22:19
Medlem
”Jag kommer att skratta när jag väl hamnar i graven på grund av känslan att jag har dödat fem miljoner judar. Det skänker mig djup tillfredsställelse och glädje.”
- Adolf Eichmann, februari 1945

Hur förklarar ni patetiska förnekare och revisionister detta uttalande?

Källan till citatet är det edsvurna vittnesmål som avgavs av Dieter Wisliceny, en av Eichmanns medhjälpare, inför den internationella militärtribunalen i Nürnberg i januari 1946.
Citera
2020-01-28, 22:28
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Om alla ni "skribenter" i denna tråd hämtar andan en sekund och slutar dregla över era gemensamma fablernas-värld-fakta så vill jag bara ställa en intressant fråga: Jag undrar, om det nu är så att det inte mördades ens i närheten så många judar som de officiella siffrorna påstå, var har då alla mina släktingar tagit vägen? Var har alla mina vänners familj och släkt försvunnit bort? Har de rest till Mars eller har de gröna rymdgubbarna tagit dem? Bara detta faktum påvisar att 6 miljoner är en kraftigt konservativ siffra.

Bara för att du inte vet var du har dina släktingar så betyder det inte att några judar blev systematiskt mördade på grund av att de var judar.

Det var förmodligen runt 300-400 tusen judar som dog i dessa läger. De dog för att de allierade bombade sönder Tyskland samtidigt som en mycket svår tyfusepidemi pågick. Dina släktingar var några av dessa judar. Jag beklagar sorgen.

Tyfus+ingen mat, inget vatten och ingen medicin = katastrof. Du borde rikta din ilska mot de som faktiskt är orsaken till att dina släktingar är borta, dvs de allierade som fullständigt bombade sönder Tyskland.

Det kan också vara så att dina släktingar dog av själva bomberna. Nordhausen blev sönderbombat av USA, där det fanns judar.

Den här dokumentären visar på ett mycket bra sätt varför förintelsen aldrig har ägt rum:

https://www.bitchute.com/video/vHXyMYs7VwKr/
Citera
2020-01-28, 22:32
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
”Jag kommer att skratta när jag väl hamnar i graven på grund av känslan att jag har dödat fem miljoner judar. Det skänker mig djup tillfredsställelse och glädje.”

Källan till citatet är det edsvurna vittnesmål som avgavs av Dieter Wisliceny, en av Eichmanns medhjälpare, inför den internationella militärtribunalen i Nürnberg i januari 1946.

Din dumme jävel. Du är medveten om Eichman torterades i fängelset i Nurnberg? Dessutom är ovanstående uttalande så befängt att ingen går på att en av Tysklands främsta ledare skulle uttala sig så om det var hans egna ord.
Citera
2020-01-28, 22:32
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

Snälla nån. Ligger du verkligen på denna nivå? Har du missat att tyskarna blev torterade till att erkänna allt möjligt?

Här har du ett exempel:

https://rudolfhoess.wordpress.com/

Till och med vissa mainstream-historiker menar att man inte kan ta dessa vittnesmål på allvar efter kriget med tanke på all tortyr. Britterna var inte direkt hemliga med att de torterade tyskarna.
Senast redigerad av Cuckslayer 2020-01-28 kl. 22:35.
Citera
2020-01-28, 22:39
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Europas judar fängslades för att de var till största delen kommunister.
Titta på den kommunistiska revolutionen i Bayern under Weimar-Republiken.
Vilka var ledarna: Rosa Luxemburg m m.
Alla i stort sett judar.
Judarna styrde Sovjetunionen under den här tiden och tyskarna var livrädda att judarna i Väst skulle stödja de kommunistiska judarna i Sovjetunionen.
Därav sattes dem i läger.
Precis som amerikanerna satte japaner i koncentrationsläger i USA under Andra Världskriget efter bombningen av Pearl Harbour av japsarna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-01-28 kl. 22:42.
Citera
2020-01-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Din dumme jävel. Du är medveten om Eichman torterades i fängelset i Nurnberg? Dessutom är ovanstående uttalande så befängt att ingen går på att en av Tysklands främsta ledare skulle uttala sig så om det var hans egna ord.

"dumme jävel" kan du vara själv ... Eichmann satt aldrig i fängelse i Nürnberg och blev därför aldrig torterad där.
Citera
2020-01-28, 23:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
"dumme jävel" kan du vara själv ... Eichmann satt aldrig i fängelse i Nürnberg och blev därför aldrig torterad där.

Jag vet att Eichman kidnappades från Argentina. Men vilket specifikt fängelse han satt under rättegångarna är väl oväsentligt. Han bör väl dessutom ha suttit i fängelse i närheten av Nurnberg eller vad menar du att han satt på Kumla-anstalten?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-01-28 kl. 23:25.
Citera
2020-01-28, 23:18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Intressant perspektiv ...

Historiskt vedertagen källa på det du hävdar?

Under vilken tid styrde judarna Sovjetunionen, under Stalins diktatur?

Det är en vedertagen sanning att kommunismen är och alltid varit en judisk dominerande rörelse.
Finns hur mycket som helst om detta. Sök på nätet. Du får själv sortera bland fakta och icke fakta.
Dock är det en jude sjöälv som skrivit en bok om det jag just nämn i mitt tidigare inlägg.
Nämligen att anledningen till att just judarna i Europa sattes i läger var för att många av dem var kommunister, marxister, lenninster m m.
Judarna gick inte att lita på under kriget.
Hitler ville dessutom att de skulle skeppas till Palestina efter kriget.
Att 300-400.000 dog var som andra skrivit till följd av de allierades bombningarna och såeldes kunde inte mattransporter nå fram.

Men varför tror du att vi aldrig vuxit upp med filmer som visar hur kommunisterna mördade miljontals i Gulag-lägren i Sibirien?
Nämn en enda Hollywodd-film som handlar om detta! Nämn nu alla filmer som visar på nazisternas grymhet!
Redan som barn på mellanstadiet förstod jag att det vara propaganda som vi matades med och redan som barn förstod jag att "vinnarna skriver historien".
Vilka vann Andra världskriget?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-01-28 kl. 23:25.
Citera
2020-01-28, 23:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Anser du att dessa judar ljuger?

https://www.dailymotion.com/video/x2umq0r

En av judarna säger att de spelade fotboll med SS-män 1944, och allting kändes bättre och bättre. Den här juden ljuger alltså?
Daily motion.
Citat:
place where video-makers are free to share their world and connect with a passionate audience anywhere, anytime

Visar en video som inleder med "shoa en penningindustri".
Trovärdigt, nej.

De spelade fotboll mot motståndarna i skyttegravskriget också.
Mycket möjligt att några haft det bra i något läger.
Antalet människor som anlänt till öägren och sedan gått upp i rök påminner om en annan verklighet.

Förnekarna dissar alla vittnesmål om det indistruella mördandet oavsett om vittnet är en nasse som var med eller en jude som setat bakom taggtråden, så varför komma med ett vittnesmål från en som förmodligen är drogad och bara svamlar och säger det han tvingas till.

Ja, han ljuger nog.
Senast redigerad av pollenper 2020-01-28 kl. 23:45.
Citera
2020-01-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Du förstår alltså inte att dessa SS-män ljög för att rädda sina familjer? Någon jävla måtta får det väl ändå vara? Tänker ni förintelsetroende bara ett steg av tio eller?

När man har förlorat och stod på förlorarnas sida (den goda sidan i detta fall) så gäller det att göra allt för att skydda sin familj. Oavsett om man säger det 1 år efter kriget eller 50 år efter kriget.

Så de var nästan allihopa fegisar?
Vad skulle hända deras familjer då? Skulle judarna komma och skjuta dem?

Varför finns det andra människor som säger sanningen när de blir äldre (oftast mycket tidigare), men inte SS-männen? Nazister idag har ju inga problem med att sprida sin dynga.
Man skulle väl kunna tro att nazismen skulle vara så viktigt för SS-män att om Förintelsen, denna grund för antinazismen, skulle vara falsk, så skulle det vara ytterst viktigt för SS-männen att avslöja lögnen?

Jag hittar snarare bevis på motsatsen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oskar_Gröning
En vakt i Auschwitz som dolde sin inblandning i 40 år men började tala om det när han stötte på föreintelseförnekare.
Citera
2020-01-29, 00:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Bevisbördan är i själva verket den omvända.
Jo men problemet är att revisionister avfärdar allt som talar emot dem. Det inkluderar varje ögonvittnesskildring och expertutlåtande och varje historiker. Det är lite magstarkt att kräva ytterligare bevis. Vad för slags bevis vill du ha, om du avfärdar alla bevis?

Problemet med förintelsemytologer är deras systematiska nonchalans inför graverande invändningar mot deras världsbild och en närmast komplett oförmåga till seriös historiografisk forskning, samt en total brist på kritiskt förhållningssätt inför bevisningsläget. Det skall erkännas att vissa förintelsemytologer faktiskt öppet erkänt att det empiriska och dokumentära bevisläget för "förintelsen" är ytterst svagt, och att hela narrativet bygger på noggrant ihoppusslade vittnesmål (med lika noggrant ignorerade motsägelser i vittnesmålen) för att kunna konstruera en ens närmelsevis trovärdig bild av "förintelsen". Omsorgsfullt plockande av russinen ur kakan har efter årtioden lyckats bygga ett korthus till officiell historieskrivning, men som (vilket trådstarten tydligt demonstrerar) rämnar vid minsta anstormning.

Istället för att bemöta den allvarliga kritik som presenterades i startinläggen så blev din omedelbara reaktion att åberopa en diffus skara "vittnen" som du hävdar kollektivt bevisar din tes, med en vettlös referens till Kurt Gerstein (som inte ens var ett vittne till gasningar i Auschwitz, vilket var trådstartens ämne – detta förmodar jag beror på ren okunskap).

Citat:
Du citerade inte resten av uttalandet om Gerstein rapporten. Men den tror du väl ändå inte på:

But in the essential issue, namely that he was in Belzec and witnessed the gassing of a transport of Jews from Lwow, his testimony is fully corroborated by Pfannenstiel. It is also corroborated by other categories of witnesses from Belzec.

Professor Pfannenstiel testified in court several times that while Gerstein's testimony is incorrect on many counts, they did visit Belzec together and witnessed a gassing.

Gerstein even managed to pass the information about the gassing to his contact in the Dutch resistance, J. H. Ubbink. Ubbink relayed information to Cornelis van der Hooft, who wrote it down in 1943.
Det här skulle i så fall motbevisa det vanliga revisionsnacket om att gasning hittades på efter kriget. Men ni tror ju inte på något av det som motbevisar er ändå.

Ännu en skämmig uppvisning i okunskap och rena lögner. Till att börja med så handlade trådstarten om "gaskamrarna" i Auschwitz. Kurt Gerstein är inte ett vittne till några gasningar i Auschwitz utan påstådda gasningar i Belzec, dvs. ett av Aktion Reinhardt-lägren. Så på vilket sätt din referens till Gerstein styrker de myter som behandlas i trådstarten är bortom mig.

Gerstein är för övrigt en häst som sparkats till döds efter decennier av uttömmande diskussion, men det tål att anmärkas att förintelsemytologers arroganta avfärdande av Gersteins mest hissnande lögner (klädhögar höga som höghus, 25 miljoner döda judar, osv.) talar sitt tydliga språk för den metodologi som förintelseortodoxin använder: avfärda all bevisning som står i strid med officiell historieskrivning, och krumbukta sig till oigenkännlighet för att få de "trovärdiga" delarna av bevisningen att passa i det i övrigt kaotiska bevisläget.

När förintelsemytologer påstår att något är "korroborerat" skall det tas med en stor skopa salt. Jag vet att du inte har någon aning om vem Gerstein var eller vem Pfannenstiel var (som "korroborerade" Gersteins vittnesmål om en observerad gasning i Belzec), men betänk följande: Pfannenstiel var en person som i Gerstein-rapporten pekas ut som en av de absolut högst ansvariga för "förintelsen", tillsammans med namn som Himmler, Hitler, m.fl. Efter krigsslutet och efter att Gerstein-rapporten nedtecknats så förhördes Pfannenstiel i samband med Nürnbergrättegångarna. Vid detta första förhör framgår tydligt att Pfannenstiel redan var bekant med Gersteins rapport och de påståenden som i grova drag gjordes däri. Det existerar idag inga som helst bevis för att Pfannenstiel och Gerstein någonsin reste tillsammans mellan Belzec och andra koncentrationsläger och bevittnade gasningar, men det faktum att Pfannenstiels initiala påståenden under vittnesförhören i grova ordadrag söker bekräfta Gersteins påståenden (utan att helt kunna pricka dem) men innehåller detaljer som står i strid med detaljer i Gerstein-rapporten talar sitt tydliga språk för hur Pfannenstiel inställsamt sökte bekräfta Gersteins utsagor för att rädda sitt eget skinn.

Gerstein-rapporten blev snabbt en välkänd och viktig bekräftelse för förintelseortodoxin efter kriget, och i egenskap av enda korroborerande vittne som nämns vid namn i rapporten så belönades Pfannenstiels öppna och inställsamma "korroborering" på flera sätt: i den första publiceringen av Gerstein-rapporten så ströks Pfannenstiels namn för att rentvå honom, och Pfannenstiel frikändes i alla rättegångar han ställdes inför fram till 60-talet. Pfannenstiel pratade offentligt om och bekräftade öppet Gerstein-rapporten (utom de delar som nämner honom själv), men privat lät det annorlunda. I en brevväxling med den franske överlevaren och revisionisten Paul Rassinier (som länge misstänkt att Gerstein-rapporten var påhitt) skrev han:
Your assumptions regarding the genesis of Gerstein’s report, this most incredible piece of trash in which ‘poetry’ far outweighs truth, and also about his death, are in my opinion quite correct.
Pfannenstiel var således fullt medveten om att ursprunget till Gerstein-rapporten, i händerna på två amerikanska förhörsledare, var allt annat än trovärdigt. Ett annat märkligt faktum är att Pfannenstiels minne tycks klarna ju längre tiden går. I hans ursprungliga vittnesförhör pratade han om blott besök tillsammans med Gerstein, sedan om besök "under sommaren", sedan om besök "18:e eller 19:e augusti", och slutligen, några decennier senare, om ett besök den "19:e augusti". Med tanke på att Pfannenstiels vittnesmål alltid innehållit både interna och externa motsägelser som dock i grova drag baserar sig på Gerstein-rapporten, tillhör detta vittnesmål historiografins skräphög.

Dessa faktum kunde förintelsemytologer själva ha bekräftat om man på allvar var intresserade av seriös och trovärdig historieskrivning. En lång essä om både Gersteins och Pfannenstiels vittnesmål har för övrigt skrivits av revisionisten Carlo Mattogno i sin forskningsstudie om Belzec.

Citat:
Hur förklarar du alla SS-män som vittnar om gasningen? Vad är orsaken till att de skulle ljuga även 50 år senare när de närmar sig döden? Här är en från 2014:

Vad skulle han tjäna på att ljuga?

Till att börja med är det olagligt att förneka eller förminska "förintelsen" i Tyskland och flera andra länder. För en forna SS-man att "förneka" och bestrida premisser i ledande frågor hade således troligtvis lett till åtal. "W:s"närmast barockt generella vittnesmål har för övrigt inget historiografiskt värde överhuvudtaget. Jag vill även anmärka på den motsägelse som finns i vittnesmålet (att dom "threw a can inside"). Enligt officiell historieskrivning så hälldes innehållet i Zyklon B-burkar (dvs. gipspellets dränkta i cyanid) ner genom stålnätskolumner inuti gaskamrarna. "W" är dock inte ensam i sitt tillgrepp av påhittade vittnesmål om hur "gasningar" gick till. Det finns lika många beskrivningar av hur gasen introducerades i "gaskammaren" som det finns "vittnen".

Citat:
Här en annan:

Samma poäng kan appliceras på detta "vittne". Du citerar bokstavligen intervjuer från ett land där det är olagligt att ifrågasätta eller förminska "förintelsen" på minsta tänkbara vis. Dessutom är vittnesmål från 70 år efter kriget funktionellt och historiografiskt meningslösa då decennier av officiell historieskrivning inte bara påverkat vittneslämnarnas egna bild av händelserna, men också rent juridiskt nödsakat dem att bifalla narrativet.

Det är av exakt detta skäl som inte ens ortodoxa förintelsehistoriker använder sig av moderna "vittnen" som blint bekräftar "förintelsen". Istället använder vi riktiga vittnen från den relevanta tidsperioden och analyserar dessa utsagor i sken av bevisföringen i övrigt. Det finns historiografiskt värdefulla vittnen till påstådda gasningar, varför kan vi inte diskutera dem? Skälet är enkelt: under luppen så rämnar minsta spår av trovärdighet dessa vittnen någonsin haft.

Citat:
Du hänvisar till Hans Aumeier som avrättades 1948 och knappast hade anledning att vara ärlig med sitt deltagande. Kan du hänvisa till någon annan som levde lite längre och inte hade något självintresse i att förneka vad de såg i Auschwitz?

Naturligtvis hänvisar jag till vittnen som initialt förnekade de absurda myterna om "massgasningar". Hans Aumeiers vittnesutsagor är extra intressanta eftersom de står i direkt strid med vad vi idag ser som den "officiella berättelsen" kring "förintelsen" i Auschwitz. Just Aumeiers vittnesmål är nästan komiskt anakronistiskt, men det mest tragiska är att en oskyldig man avrättades för dessa framtvingade påhitt.
Citera
2020-01-29, 00:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ja bra fråga. Förintelseförnekares oförmåga att på ett enkelt förklarat och övertygande sätt bemöta dessa resonemang visar på omöjligheten i deras uppgift, att bevisa att förintelsen inte ägde rum. Den har inträffat.

Om "den har inträffat" så borde du enkelt och utan omsvep kunna bemöta de ytterst graverande invändningarna mot officiell historieskrivning som gjordes i startinläggen. Den flagranta bristen på faktiska argument eller bemötande av sakfrågorna, till fördel för ad hominem-attacker och anklagelser om sinnessjukdom, talar sitt tydliga språk om förintelsemytologers förmenta seriositet.
Senast redigerad av Skogsvatte 2020-01-29 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in