2020-01-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Styrker vi genom denna artikel och det är tredje året i rad.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige-basta-landet-i-varlden-for-kvinnor/

Det finns en trend till.
https://www.di.se/nyheter/svenskar-bor-ensamma/

Citat:
"I grunden handlar det om en värdeförskjutning. Vi har i ökad grad blivit mer intresserade av självförverkligande, vilket gör att vi är mindre beredda att kompromissa i ett parförhållande", säger Göran Berfenstam som forskar om ensamhushåll till TV4 Nyheterna.

Den reella ensamheten i Sverige är kanske ändå inte så stor. Bland ensamhushållen finns många så kallade Stockholmsäktenskap, det vill säga att människor lever i förhållanden men är skrivna på olika håll.

Jag tycker att de som byggt upp landet har gjort ett bra gjort. Vi har möjlighet att på så många sätt välja hur vill leva.

Men det är klart att det finns ofrivilligt ensamma och det är sorgligt. De tar livet av sig som sista utväg när inget annat fungerar. Missbrukare lever ofta ensamma tills den dagen man lever ute på gatan.

Jag det finns mycket att fixa, men med våra duktiga svenska män så kan man lita att något görs åt sådant här också.
Citera
2020-01-28, 15:05
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet.

Varför tar du cred för vad andra män har gjort?
Citera
2020-01-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy

Som om jag skulle ta åt mig äran för vad kvinnor gjorde under krigsåren för att hålla ihop Sverige.

Både män och kvinnor har bidragit till bra saker för Sverige som vi har nytta av i dag. Jag håller med dig, låt de som gjorde det ta åt sig äran.

Om det är så i dag att en man vill ha en kvinna ifrån Polen, Thailand eller Burma så är det väl bara att uppvakta denna kvinna och hoppas på det bästa?
Citera
2020-01-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Din tes blir bara löjlig. Eftersom kvinnan har allt makt över om barnet ska bli till efter sex, mannen ingen, borde hon bära allt ansvar.

Vilka andra områden i livet ser du den som har all makt och den som har ingen makt som jämbördigt ansvariga? Kom på 2 eller lämna flashback, din nucka.

Om man vill ha mycket närhet med sina barn är Sverige ett bra land att leva i.

Kvinnor kan jobba och känna sig självständiga och pappan vet att han behövs som man och far också, och inte bara jobbet.

Det krävs dock att man i förväg har pratat om hur man vill ha det så att det inte kommer som en överraskning. Ibland vet man inte vad det vad man vill och då kan det bli problem.

Att välja en kvinna från ett land där synen på hem och moderskap ser olika ut kan ju se bra ut vid en första anblick. Thailändare skiljer sig ofta från sina svenska män när de förstår alla möjligheter det här landet Sverige har att erbjuda.
Citera
2020-01-28, 23:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du hör väl att han bidrar?
Till skillnad mot såna som Merapi et al...
Citera
2020-01-28, 23:51
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det gör jag inte. Jag är själv en väldigt produktiv individ. Är högutbildad och betalar enorma summor med skatt, samtidigt som jag gör sjuka människor friska/friskare.

Ja, forumet kryllar av mäktiga samhällsbyggare! Du är givetvis en av dom!
Citera
2020-01-28, 23:55
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du hör väl att han bidrar?
Till skillnad mot såna som Merapi et al...
Finns det nåt mer patetiskt än idealister som försöker blåsa upp sin egen självbild genom vad andra har gjort?

Fast när man läser trådstarten verkar han mest ledsen över att han inte får ligga och söker gemenskap. Lite gulligt ändå.
Senast redigerad av seaworthy 2020-01-28 kl. 23:58.
Citera
2020-01-29, 06:33
Medlem
Citat:
Finns det nåt mer patetiskt än idealister som försöker blåsa upp sin egen självbild genom vad andra har gjort?

Fast när man läser trådstarten verkar han mest ledsen över att han inte får ligga och söker gemenskap. Lite gulligt ändå.

Citat:
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Det är dubbelbottnat att anse att svenska män har gjort något bra när de har gjort det så dåligt att man inte kan gifta sig med en svenska kvinna.

Det är svårt att veta exakt när det här gick så snett. Det var först fantastiskt sen så mörkas det. Vem är ansvarig för mörkningen av att pojkar diskrimineras i skolan, att män dör på jobbet och att män lever fyra år mindre och fram allt att mansliv är mindre värt och kan OFFRAS.

Vad hände? Var gick det snett?

Och att byta ut alla svenska kvinnor mot utländska kvinnor och deras seder och bruk gör Sverige svenskare och bättre?
Citera
2020-01-30, 11:37
Medlem
TS du har helt rätt! Jag har redan för några år sedan insett att svenska kvinnor är skit och jag flyttade till Kina istället. Bästa jag gjort i mitt liv, vi må ha ett virus här just nu men det är ändå 100x bättre att leva här med feminina kvinnor istället för Sverige. Kommer aldrig tillbaka till sosse Sverige med feminister som knullar negrer överallt. Blir så jävla äcklad av svenska kvinnors beteende.

Alla unga svenska män borde flytta till Asien, spelar inte så stor vilket land, ni kommer bli extremt populära hur som helst. Jag använder en app som heter TanTan (kinesiska Tinder) och får hundratals matchningar per månad. Jag är ingen modell utan ganska genomsnittlig skulle jag säga.

Sverige och svenska kvinnor är förlorade. Ge upp.
Citera
2020-01-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
TS du har helt rätt! Jag har redan för några år sedan insett att svenska kvinnor är skit och jag flyttade till Kina istället. Bästa jag gjort i mitt liv, vi må ha ett virus här just nu men det är ändå 100x bättre att leva här med feminina kvinnor istället för Sverige. Kommer aldrig tillbaka till sosse Sverige med feminister som knullar negrer överallt. Blir så jävla äcklad av svenska kvinnors beteende.

Alla unga svenska män borde flytta till Asien, spelar inte så stor vilket land, ni kommer bli extremt populära hur som helst. Jag använder en app som heter TanTan (kinesiska Tinder) och får hundratals matchningar per månad. Jag är ingen modell utan ganska genomsnittlig skulle jag säga.

Sverige och svenska kvinnor är förlorade. Ge upp.

Då förstår jag att du mår bra. Utan hundratals matchningar per månad i TanTan kan man knappast leva. Jag förstår att du är nöjd med ditt val nu.

Men varför menar du att ALLA män ska flytta till Asien? Är inte det lite drastiskt. Alla har det knappast så eländigt som du hade de i Sverige. Räcker de inte att de som känner sig ratade och som stora förlorare flyttar?

Och om ALLA flyttar tror du att de nöjer sig med att få hundratals matchningar per månad i en app? Kan ju finnas de som har högre krav än så.
Citera
2020-01-30, 12:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Citat:
Det gör jag inte. Jag är själv en väldigt produktiv individ. Är högutbildad och betalar enorma summor med skatt, samtidigt som jag gör sjuka människor friska/friskare.

Citat:

Vad är det med dig, du frågade vad han har gjort, han svarade och du gnäller över det.
Citera
2020-01-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Då förstår jag att du mår bra. Utan hundratals matchningar per månad i TanTan kan man knappast leva. Jag förstår att du är nöjd med ditt val nu.

Men varför menar du att ALLA män ska flytta till Asien? Är inte det lite drastiskt. Alla har det knappast så eländigt som du hade de i Sverige. Räcker de inte att de som känner sig ratade och som stora förlorare flyttar?

Och om ALLA flyttar tror du att de nöjer sig med att få hundratals matchningar per månad i en app? Kan ju finnas de som har högre krav än så.

Haha, någon mörkhyad älskare kände sig visst träffad. Hur känns det att asiatiska kvinnor är bättre än er svenska h*ror? De är mer feminina, tar hand om sina män och är undergivna. Bättre på sex dessutom. Se så, gå iväg nu och skaffa lite fler mulatt barn med någon mörkhyad från savannen. Det är sånt ni svenska kvinnor är bra på. Men kom inte och klaga 20 år senare när Sverige ligger i ruiner på grund av allt ni svenska kvinnor förstört, det som vi svenska män byggt upp under flera generationer. Men ni tänker mer med era f*ttor tyvärr.
Senast redigerad av Shishio 2020-01-30 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in