2020-01-28, 19:16
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Långsam? 16x per vecka?

Det där betyder 1 miljard smittade om 6 veckor.

Precis. Det ser ut som en jävla spridning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag lyssnar på vad han FAKTISKT säger. Du väljer att TOLKA det annorlunda och påstår att han INDIREKT faktiskt menar något annat än det han säger. Så snälla. Finns säkert en kurs i Engelska A på Komvux.
Gå den då, för din engelska är på fosterstadiet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
.... via the inhalation of airborne particles....
Ja precis men dessa är inte fria viruspartiklar. Hade det varit det hade vi sett en betydligt snabbare spridning. Det är i stället frågan om aerosoler som bär virus.
Citera
2020-01-28, 19:17
Medlem
Citat:
Hur länge ska dödligheten diskuteras? Forskarna är eniga om att den FÖRMODLIGEN ligger mellan 2 och 3 procent. Att sitta och diskutera det fram och tillbaka över 30 sidor är meningslöst.

Jag slår vad om att dödligheten kommer att öka dramatiskt. Typ gå mot någonting i stil med {{ antal dödade / (antal dödade + antal tillfrisknande) }} som nu är 63%.

Jag personligen gissar att dödligheten hamnar i nivå med SARS. Typ 15%.
Citera
2020-01-28, 19:18
Medlem
Borde inte maten börja ta slut nu -verkar ju ganska korkat att stänga vägarna om man har 11miljoner instängda som behöver mat . Är det ens möjligt att få in tillräckligt med mat till så många människor ?
Citera
2020-01-28, 19:19
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
60 miljoner människor är satta under karantän. Faktan är en enkel googling bort. Om du inte vill tro på det så är det inte mitt problem. Stick till Eskort-o-prostitutionforumet.

"Under karantän", det har i flera städer tagits åtgärder för att hindra smitta.
Citera
2020-01-28, 19:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis men dessa är inte fria viruspartiklar. Hade det varit det hade vi sett en betydligt snabbare spridning. Det är i stället frågan om aerosoler som bär virus.
Ah nu fattar jag vad du menar. Det låter väldigt rimligt. Vi måste hoppas på att det är så. Känns det som. Ursäkta om jag är doom & gloom men det känns åtminstone positivt. Såg en video på en snubbe ute i stan Wuhan med simglasögon på sig, det i kombination med ansiktsmask känns verkligen Domedag.
Citera
2020-01-28, 19:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Jag tänker inte försvara Kina men detta har med alla sannolikhet varit en freak accident genom att någon ätit ett infekterat vilddjur, annars hade detta förekommit mycket oftare.

Det som kinesiska CDC tror genom gentest av viruset är att det är fladdermöss som är bäraren, som i sin tur har smittat ormar på marknaden. Någonstans där menar de att viruset muterat och att ormarna har gjort det luftburet (aerosol) via sitt sekret och på så sätt smittat människor.

Senaste jag läst om det.
Citera
2020-01-28, 19:21
Medlem
Citat:
Hur länge ska dödligheten diskuteras? Forskarna är eniga om att den FÖRMODLIGEN ligger mellan 2 och 3 procent. Att sitta och diskutera det fram och tillbaka över 30 sidor är meningslöst.
Javisst ät det så. Vi har ju inte data för att kunna beräkna det än och det kommer nog dröja innan vi får all den informationen.
Citera
2020-01-28, 19:22
Medlem
crawlys avatar
Rätt intressant ändå. Det här viruset har typ två komponenter med tanke på den sekundära effekten som kommer sig utav spridningen över internet.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Jag tänker inte försvara Kina men detta har med alla sannolikhet varit en freak accident genom att någon ätit ett infekterat vilddjur, annars hade detta förekommit mycket oftare.

Virus frodas endast i levande celler. Det är därför troligare att ett muterat virus överförts via luft eller direktkontakt från ett levande djur till en människa. Sannolikheten för att just en sådan mutation ska ske så att djurviruset får förmågan att även infektera människa är väldigt liten men med sådana djurmarknader utmanar man verkligen ödet.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
1 Det kan jag ge dig ett rätt på.
2 Ja det är ju SÅN personalbrist i mainland China

Bara en tanke, men peprsonal kan ju insjukna och även smitta andra. Ett stenblock kanske inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in