2020-01-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag bara driver med dig, det förstår du kanske. Jag läser inte vad du skriver och skriver själv något random på 10 sekunder som triggar dig. Du har en diagnos som tvingar dig att svara på allt som skrivs på nätet och jag leker med den. Ett helgnöje med retards helt enkelt.

Det är elakt av mig, förlåt. Nu över till en fungerande tråd.

Och du var hur gammal sa du? Onödigt baitande som bidrar 0 till tråden kan du väll ta över om, pajas...

PS: Som någon annan tidigare skrev är det ganska irrelevanta att försöka dra någon slutsats om tillgång på bostäder baserat på en bostadskö med 600k varav endast en bråkdel är aktivt sökande. Majoriteten står där av samma anledning som jag, att någon vacker dag kunna vinna hyresrättslotteriet och knipa en fin, billig, hyresrätt centralt.
2020-01-28, 17:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
PS: Som någon annan tidigare skrev är det ganska irrelevanta att försöka dra någon slutsats om tillgång på bostäder baserat på en bostadskö med 600k varav endast en bråkdel är aktivt sökande. Majoriteten står där av samma anledning som jag, att någon vacker dag kunna vinna hyresrättslotteriet och knipa en fin, billig, hyresrätt centralt.
Jag tror du skjuter på fel pianist här. Om du hade läst något i tråden så hade du sett mina bidrag. Bananen har inte bidragit alls, han är ett troll.

Jag ser att du iallafall håller med mig om att det finns brist på lägenheter i Stockholm. Annars hade du inte orkat/behövt stå bakom 600.000 pers i kön. Detta är huvudanledningen till att det bildats en pris-bubbla i Stockholm, folk behöver bo (bättre), det finns färre lägenheter än kunder. Bananen anser inte att det finns någon brist. Alla Stockholmare som han känner har ju redan bostad. Troll troll.
2020-01-28, 18:05
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
De du kallar realistiska alternativ finns bara i ruttna länder
Det är således i ruttna länder man för göra rätt för sig och betala sitt boende.

Citat:
i ett juste land finns mina alternativ.
Vilka är vad? Att någon annan måste arbete för att betala ditt boende. Och du parasiterar.

Citat:
Någon talade om att välja - jag talade om vaad jag skulle/skall välja vid fritt val.
Att du skall göra rätt för dig och betala för ditt boende existerar då inte som alternativ.
Då existerar bara alternativ där du parasiterar på andra.

Citat:
I ruttna samhällen måste man uppoffra en massa för att få något.
Att man gör rätt för sig och betalar för sitt boende är således ruttet.

Citat:
I ett juste samhälle behöver man inte det - u är det inte så många samhällen som är justa för många eller alla - mestadels bara för en del - ett superunderskattat jobb i det här landet är landshövding
då ingår också juste bostad.
Och i ett juste samhälle så tvingas andra arbete för att betala ditt boende.

För dig är det enda rimliga att andra människor skall tvingas arbeta för att försörja dig. Eller hur?

--------------------------
Och detta är väl symptomatiskt för de som pratar om bubbla. Dom vill inte göra rätt för sig och betala vad de kostar. Att betala vad de kostar kallar dom bubbla.
2020-01-28, 18:08
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Om du anser att det är realistiskt att pendla från Kiruna till Österlen så visst. De flesta i tråden torde dock leva lite närmare verkligheten.
Och var skriver jag det?
2020-01-28, 18:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det stämmer, det finns flera undantag, du kan t.ex studera på annan ort och ha kvar din HR. Men allt måste bevisas med papper. Tönten i inlägget påstod att en stor del av 600.000 i Stockholms bostadskö helt enkelt tänkte hyra ut sin nya HR svart. Vilket är nonsens, det håller du säkert med om.

Och du förstår alltså inte ens att det skulle frigöras en massa bostäder om de nu flyttade till nya bostäder eftersom de redan bor någonstans?

Du har verkligen noll analytisk förmåga utan sätter genast igång och säger emot dig själv så fort du försöker förklara dina förvirrade tankar. "Ingen kan veta om det är en bubbla" säger du ena sekunden och strax därefter vet du att det är en bubbla.

Folk vill ha gratis pengar, det är vad bostadskön visar men inget annat.
2020-01-28, 18:23
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Jag läser inte vad du skriver och skriver själv något random
Det stämmer bra. Du lyckas inte svara på något som du påstår.

(Lite intressant att det blir gnäll i tråden när fakta presenteras. Men när Lund-NoGo-zone producerar 50 inlägg med random svammel så blir det knappt någon som invänder).

Citat:
Jag ser att du iallafall håller med mig om att det finns brist på lägenheter i Stockholm. Annars hade du inte orkat/behövt stå bakom 600.000 pers i kön. Detta är huvudanledningen till att det bildats en pris-bubbla i Stockholm, folk behöver bo (bättre), det finns färre lägenheter än kunder. Bananen anser inte att det finns någon brist. Alla Stockholmare som han känner har ju redan bostad. Troll troll.
Hur mäter man upp den här bristen?
Det sägs samtidigt att Fastighetsbolagen drar sig för att bygga då de ser svårigheter att få hyresgäster till nyproduktion.
Och produktionen av småhus och BR bara minskar och minskar för varje år. Av samma skäl.

Brist borde leda till stigande produktion. Men i verkligheten faller produktionen.
2020-01-28, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är således i ruttna länder man för göra rätt för sig och betala sitt boende.

Vilka är vad? Att någon annan måste arbete för att betala ditt boende. Och du parasiterar.

Att du skall göra rätt för dig och betala för ditt boende existerar då inte som alternativ.
Då existerar bara alternativ där du parasiterar på andra..

Gör landshövdingarna rätt för sig o betalar vad det borde vara värt för sina slott ink underhåll?

Bor man inte relativt sett juste o gratis o Brunei Dubai Oman Kuwait o Saudi (som inföding alltså)

Har man lön är det alltid någon annan som betalar - har man bidrag är det alltid någon annan som betalar
2020-01-28, 18:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tror du skjuter på fel pianist här. Om du hade läst något i tråden så hade du sett mina bidrag. Bananen har inte bidragit alls, han är ett troll.

De uteliggare som finns är inte uteliggare pga någon bostadsbrist, de är det pga personliga problem. Det finns bostäder till alla som är skötsamma och kan betala hyran eller köpa en bostad. Det är inte en brist på bostäder bara för att du inte har råd att köpa.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-01-28 kl. 18:30.
2020-01-28, 18:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Hur mäter man upp den här bristen?
Det sägs samtidigt att Fastighetsbolagen drar sig för att bygga då de ser svårigheter att få hyresgäster till nyproduktion.
Och produktionen av småhus och BR bara minskar och minskar för varje år. Av samma skäl.

Brist borde leda till stigande produktion. Men i verkligheten faller produktionen.
600.000 i kö är väl ett bra mått?

Det finns många trådar som behandlar problemet med att bygga i Stockholm, där kan du hitta svar. Vi har i princip en fri marknad på BR i Stockholm, så det borde inte finnas ett underskott. Men som jag beskrivit så kostar en jämförbar BR 40% mer i Stockholm än i Berlin. Om man gräver i den skillnaden kan man nog hitta svaret på bostadsbristen. jag gissar att riktigt många i bostadskön skulle köpa en ny BR om den kostade 30-40% mindre än idag. Jag kallar det Bostadsbubblan i Stockholm, de för höga priserna.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-01-28 kl. 18:35.
2020-01-28, 18:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
600.000 i kö är väl ett bra mått?

Det finns många trådar som behandlar problemet med att bygga i Stockholm, där kan du hitta svar. Vi har i princip en fri marknad på BR i Stockholm, så det borde inte finnas ett underskott. Men som jag beskrivit så kostar en jämförbar BR 40% mer i Stockholm än i Berlin. Om man gräver i den skillnaden kan man nog hitta svaret på bostadsbristen. jag gissar att riktigt många i bostadskön skulle köpa en ny BR om den kostade 30-40% mindre än idag.

Det finns massor av bostäder på hemnet, att du inte har råd att köpa visar att du har pengabrist.
2020-01-28, 18:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns massor av bostäder på hemnet, att du inte har råd att köpa visar att du har pengabrist.
Bananens budskap: Det finns ingen brist på vårdplatser i Sverige. Bara en massa sjuka människor med brist på pengar.
2020-01-28, 18:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bananens budskap: Det finns ingen brist på vårdplatser i Sverige. Bara en massa sjuka människor med brist på pengar.

Nej jag skrev att du har brist på pengar eftersom du beklagade dig för att du inte kunde köpa en bostad åt din grabb så att han kunde studera på KTH som du ville han skulle göra. Du är en fattiglapp alltså för det finns massor av bostäder att köpa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in