Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Är det ett påstående från dig att Big Short har falskt innehåll? Vad bygger du det på? Känns det så i hela kroppen?
Det är du som påstår. Då är det DU som har bevisbördan.
Och den klarar du inte av. För det är helt tomt.
Kan vi vara överens då om att du levererade ett svammel-påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Prova att googla på detta, du är nog ensam om den åsikten i världen. Jag vet rätt mycket om den perioden i USA vilket förklarar varför jag såg filmen, och den följer verkligheten, dock dramatiserad.
Du vet uppenbarligen ingenting. Om du hade vetat något så hade det kommit fram.
Din inlägg är tomma på kunskaper och insikter.
Du har gjort mängder av påståenden i tråden och varje gång de synas är det tomt bakom. Din förmåga i livet verkar vara att leverera fantasifulla påståenden. (Är säkert en bra egenskap för en fantasy-författare).
Du kan ju se hur du gör här. Det är tomt på fakta och rationalitet. Inget förklaringsvärde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag är ingen byggherre. Men uppenbarligen byggs det för lite i Stockholm, och det beror på att folk inte vill betala de priser som nybyggen kostar. Där har du alltså svaret på din fråga, det finns ett maxpris för en bostad även i Stockholm.
Men nu smiter du bara undan.
Om det är en bubbla så kan du bygga och sälja till bubbelmarginal-epsilon där epsilon är ett litet tal som är det du lägger dig under konkurrenterna.
Men varken du eller de andra bubbelpratarna går det. Varför?
Ni kan pysa ur bubblan med er produktion. Dessutom för ni bra betalt för det. Ändå gör ni inget. Bara sitter och yrar.
Är ni bara verklighetsfrånvända flummare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Kurvan, med statistik från SCB, stämmer inte något vidare? Vad bygger du det på?
Hur vet du att SCB levererar felaktig data???
Vad har du för stöd för det?
Jag har inget som helst skäl att anta att Fastighetsprisindex är felaktigt. Det visar:
2019 791
2018 770
2017 770
2016 711
...
2000 263
...
1990 203 (dvs en ökning med 3.9 sedan 1990. Här har vi haft reallöneökningar).
...
1980 101 (dvs en ökning med en faktor 2 mellan 1980-1990. KPI ökade med drygt 2. Och då hade vi inga reallöneökningar. Och vi hade regleringar och subventioner).