Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ja men eftersom vi vet att det smittar under inkubnationstiden och vi vet att hälften av Wuhans befolkning lämnade stan innan karantän sattes in och att det rör sig om 5 miljoner människor som lämnade stan så spelar det ingen roll i sammanhanget att vi inte sett några konstaterade fall i Afrika eller Sydamerika när vi vet att det befinner sig personer på väg till dessa platser från Wuhan just nu eller hur?
Och därför säger jag som en vis man fortfarande sa till mig en gång för längesedan:
"Ropa inte hej förräns du är över bäckjäveln"
5 miljoner människor, och alla dem 5 miljoner människorna kommer resa ut till Afrika och Sydamerika?
Och alla dem 5 miljoner människorna var smittade?
Nu jävlar händer det grejer!
Eller vänta.. innebär inte detta att det var INVÅNARE som BOR i Wuhan där 4500 personer är smittade?
Är inte oddsen då förbannat jävla liten att över 100 personer av dessa 5 miljoner ska vara smittade?
Blir inte oddsen då ännu lägre att någon av dessa personer helt plötsligt bestämmer sig för att åka till Afrika & Sydamerika?
Men vänta lite till, även om 1000 personer skulle vara smittade av dessa 5 miljoner som stack från Wuhan, är inte oddsen helt sjukt otroligt liten att ens en enda utav dessa 1000 personer som blev smittade helt plötsligt bestämmer sig för att åka till Afrika & Sydamerika?
Tänker jag fel?